رکورد ۲۲۹ کشته در روز که با ضریب تصحیح آماری عددی باور نکردنی در ایران بر حسب جمعیت می‌شود، وضعیت ایران را در دنیا یگانه کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 26 July 2020

متناسب با رشد و توسعه کرونا اقدامات دفاعی ما باید افزایش یابد. این خط اول سرمشق موازنه قدرت در رقابت تسلیحاتی میکروبی ست. کرونا دارد تصاعدی و انفجاری منتشر میشود و فنر فشرده‌ای را باز میکند...
رکورد ۲۲۹ کشته در روز که با ضریب تصحیح آماری عددی باور نکردنی در ایران بر حسب جمعیت می‌شود، وضعیت ایران را در دنیا یگانه کرده است.
کشورهای مشابه ما به اندازه ما کشتار دستجمعی ندارند و علت اصلی آن بهم خوردن موازنه قدرت در جنگ میکروبی ماست.

بهم خوردن موازنه قدرت در جنگ کرونا
نظام سلامت کشورها یک توان رایج استاندارد و یک حداکثر توان خروجی دارند که بعد از آن در فرسایش طولانی مدت کلاپس رخ میدهد.
نظام سلامت ایران مبتنی بر کارگر دانشجو یا دانشجوی کارگر است و بدون این نیروی انسانی رایگان که اسکلت اصلی شاکله عملکردی درمان دولتی را تشکیل می‌دهد توان ادامه حیات ندارد.
نظام سلامت ما به علت طرح تحول سلامت روى رزرو خودش بود و جايى براى انبساط عمل نداشت.
دانشجو در نظام سلامت ایران بر خلاف همه دنیا اصالت ساختار است و به آن آویزان نمی‌شود.
یعنی از معدود کشورهای دنیا هستیم که نظام آموزش سلامت دارد ساختار اصلی كارگرى بهداشت و درمان را تغذیه میکند.
شما رزیدنت و طرحی را از نظام سلامت بگیرید با حذف ۱۵ هزار کارگر، یک شاکله دولتی را متوقف می‌کنید.
علت توقف بورد تخصصی و عدم امکان توقف کنکور شامل عمومی و تخصصی دستیاری اتکاء حیاتی نظام سلامت بر کارگر دانشجوست.
یعنی این دو کنکور پزشکی آزمون استخدامی کشوری برای تأمین کارگر ارزان درمان است.
به همین دلیل ورودی را نمی‌شود متوقف کرد و خروجی را هر سال بیشتر تسهیل میکنند.
همانطور که نیاز موجب شد رزیدنت سال ۳ در طرح یک‌ماهه متخصص نامیده شود، این حذف تشریفات با رفع استانداردها متخصص نامیده شدن را ساده کرد.
اما با همه اینها موازنه رفتاری ما در قبال کرونا در حال بهم خوردن است. ما مدتهاست از قرنطینه نسبی بعد از گشایش پلکانی فاصله گرفته‌ایم.
ریت مرگ اعلام رسمی از اسفند بیشتر شده است اما سختگیری ما کمتر از اسفند است. علیرغم هشدار قطعی به منع تجمعات ساختار قدرت نگذاشته است تجمعات اعم از مذهبی یا اجتماعی متوقف شود.
اینها تفاوت مبنایی ما با همه دنیاست. تعدد مراکز قدرت و تصمیم مستقل، پروتکلهای ستاد واحده کرونا را از کارآیی انداخته است.
یعنى معلوم نیست نویسنده پروتکل خودش به مبانى پروتکل‌ها چقدر متعهد است. تمام دانشگاه‌ها را تعطیل می‌کند اما واضع پروتکل که دانشگاه علوم پزشکی ست اولین ناقض در تأکید به آزمونهای حضوری پزشکی ست.
این ثمره همان آمیختن غلط آموزش پزشکی با درمان است که با ترویج خلاف قانون کار استاد-شاگردی بی‌مزد توانست بنیادهای حقوق کار را در ایران پزشکی منهدم کند.
نظام سلامت درگیر پروتکل‌های خودش در حالی توصیه عملی‌اش را به سایر دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کند که از حقوق کارگران آسیب دیده از کرونا حرف میزند اما در بهداشت اجتماعی از کارگر سلامت هیچ نمی‌گوید...
پروتکل‌هایی که برای منع تجمع اکیداً تحریر می‌شوند اما با اصرار به حضور دانشجوی پزشکی سایر دانشگاه‌ها را سختگیرانه تعطیل می‌کند!
اولین ناقض قانون، مقننی ست که تبصریات قانون‌ش از ماده اصلی بیشتر باشد!

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار