کد خبر: ۸۸۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ 30 July 2020

1- احتمالا تا الان نزدیک به 30 هزار ایرانی مستقیم یا غیرمستقیم به علت کرونا جانباخته‌اند که نزدیک به 16 هزار نفر از آنها PCR مثبت بوده‌اند. یعنی وجود ویروس در بدن‌شان اثبات شده است. اگر جمعیت ایرانیان 84 میلیون نفر باشد به ازای هر یکصد هزار ایرانی حدوداً 36 نفر فوت کرده‌اند.
2- بر اساس آمار نظام پزشکی در هفته‌ی قبل از 138 جانباخته‌ی کادر درمان 60 درصد پزشک بوده‌اند. عمومی و متخصص.(بعد از آن چند پزشک دیگر هم فوت کردند.) اگر تعداد پزشکان فعال در حوزه‌ی درمان ایران 80 هزار نفر باشد (در برآوردی خوشبینانه)، تعداد مرگ و میر پزشکان ایرانی به ازای هر صد هزار نفر، 103 نفر است. یعنی نزدیک به سه برابر جمعیت عادی فقط پزشکان این مملکت ازبین رفته‌اند.
3- تخمین‌زده می‌شود سالانه در جهان 2 میلیون نفر به وسیله‌ی کارشان کشته می‌شوند.(CURRENT Diagnosis&Treatment Occupational
&Invironmental Medicine
JOSEPH LADOU)
بر اساس آمار سازمان بین‌المللی کار در سال 2018، 3 میلیارد و 300 میلیون نفر در جهان شاغل بوده‌اند. یعنی به ازای هر یکصد هزار نفر نیروی کار سالانه 60 نفر به وسیله‌ی کارشان کشته می‌شوند.
یعنی هنوز که به اول پاییز نرسیده‌ایم پزشکان ایرانی رکورد مرگ و میر ناشی از کار را در کل جهان شکسته‌اند و این دستاوردی مرگبار و سیاه برای نظام حکمرانی در ایران است و احتمالا در گینس ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار