استاندار کرمان اعلام کرد؛
استاندار کرمان عنوان کرد: در صورت عدم اثربخشی بازرسی‌های ستاد استانی مدیریت کرونا مجبور هستیم تعطیلی‌های مجدد را اعمال کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 07 August 2020

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدجواد فدائی ۱۶ مرداد ماه در ششمین کارگروه نظارت و بازرسی طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا عنوان کرد: بازرسی‌ها باید با نهایت دقت و جدید دنبال شوند، کمبود نیرو و تجهیزات و اعتبار برای بازرسی‌ها اصلا قابل قبول نیست، نیروهای بسیجی و جهادی و سازمان‌های مردم نهاد بارها اعلام کردند که آماده‌اند تا در بازرسی‌های گروه‌های نظارتی وارد شوند.

بازرسی ها اثربخش نباشد تعطیلی‌ها  برمی گردد
وی ارزیابی عملکرد گروه‌های نظارتی را خواستار شد و گفت: پای جان افراد در میان است، ناراحتی و گلایه گروه‌ها از رتبه‌بندی و کمبود نیرو و... معنی ندارد.
دکتر فدائی گفت: گشت‌های بهداشتی ویژه کووید ۱۹ را جهت تعطیلی تجمعات جشن و ترحیم راه‌اندازی کردیم و همه دستگاه‌ های مربوط باید در این زمینه همکاری داشته باشند در غیر این صورت توبیخ می شوند.
استاندار کرمان از کارگروه نظارت و بازرسی طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا خواست تا گزارش مصور عملکرد گشت‌های بهداشتی ویژه کووید ۱۹ و رتبه‌بندی هفته دوم مرداد بازرسی‌ها را در سه رده خوب و متوسط و بد کتبی ارائه دهند.
وی ابراز داشت: اگر آمار مبتلایان و فوتی کرونا در استان با وجود بازرسی‌ها و نظارت‌ها کم نشود، مجبور می‌شویم به سمت تعطیلی‌های مجدد برویم.

دکتر طباطبائی معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه قطعا بازرسی‌ها موثر خواهد بود، گفت: دو هفته گذشته بازرسی‌ها و نظارت ها به شکل مطلوب و موثری در حال اجراست، برای اینکه اثرگذاری انها را ببینیم، مدتی زمان می‌برد‌.
وی بیان داشت: بازرسی‌ها ساماندهی شدند و مطمئنا هفته آینده باید گزارش بهتری را داشته باشیم.

غلامرضا نویدی مدیرکل بازرسی استانداری کرمان گفت: کرمان همچنان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد، از هفته اول مرداد ماه ورود جدی گروه های نظارتی بوده است.
وی ادامه داد: در هفته دوم مرداد ماه 9 هزار و 443 مورد بازرسی رعایت ضوابط بهداشتی در سطح استان انجام شده است.
نویدی گفت: متوسط امتیازات در دستگاه‌های استان 98 درصد و در شهرستانها 90 تا 91 درصد است.
وی افزود: تذکرها کماکان به واحدهای متخلف ادامه دارد و هفته دوم مرداد 2 هزار و 664 تذکر شفاهی و 709 تذکر کتبی داده شده و 231 مورد به انواع مختلف تعطیلی و پلمب و یا جلوگیری از فعالیت واحدها صورت گرفته است.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار