کد خبر: ۸۸۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۶ 11 August 2020

موج نیوز/ رییس اتاق اصناف یزد درباره مالیات بر کسبه با توجه به شیوع کرونا و کم رونقی بازار پیامی صادر کرد.

برخود وظیفه دیدم مواردی را جهت روشن شدن متولیان و بزرگان اصناف و سازمان  امور مالیاتی عرض کنم.

در سال ۹۸ سیل و ویرانی بسیاری از واحدهای صنفی و خانه های  چندین استان را تخریب و ویران نمود واصناف  و بازاریان بودند که با تمام توان  و قدرت به کمک هموطنان شتافتند.

افزایش قیمت ارز و چندین برابر شدن قیمتها، سرمایه کسبه را به یک سوم کاهش داد ولی هیچ اعتراضی نکردند.

کرونا بزرگترین لطمه را به واحدهای صنفی بی پناه وارد کرد و بسیاری از کسبه بزرگ ورشکست شدند و ناچار به تعطیل کردن کسب و کار خود شدند.

بسیاری از واحدهای صنفی ۵ ماه تعطیل بودند و اجاره محل کسب و حقوق کارکنانشان را پرداختند و هیچگونه اعتراضی نکردند.

تالارهای پذیرائی و هتل ها و رستورانها و قنادها  و بسیاری از صنوف دیگر  با سرمایه سنگین و تعداد کارگر زیاد از فعالیت باز ماندندو  همه به نوعی گرفتار دام ورشکستکی شدند.

اکنون با این توافق مالیاتی که همانند سالهای گذشته است و فقط به درد کسبه ای میخورد که اصلا خرید و فروش ندارند آیا این بازاریان که در همه صحنه ها حاضر و کمک یار دولت بوده و خواهند بود مستحق این توافق هستند.

ولی اصناف دیگر رمقی در پیکر ندارند و توان پرداخت مالیات و جریمه های سنگین آن را نخواهند داشت.

این سوال ایجاد می شود که آیا کسانی که در دور میز این جلسه توافق نشستند خودشان دستی به اتش داشته اند و یا در ساعت شلوغ کاسبی به بازار سرکی زده اند که ببینند دریغ از  یک مشتری ما کسبه همانند سالهای قبل در زمان مقرر اظهارنامه های مالیاتی را خواهیم داد ولی باید قبول داشته باشیم که مالیات باید از حاصل درامد واحد صنفی باشدنه از جیب و دخل مغازه و از اصل سرمایه پرداخت شود.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار