به مناسب روز ملی "تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی"، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان و تعدادی از نمایندگان تشکل‌های غیردولتی با امام جمعه کرمان دیدار کردند.
کد خبر: ۸۸۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 11 August 2020

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، صبح امروز 21 مرداد ماه به مناسب روز ملی "تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی"، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار کرمان به همراه جمعی از تشکل‌های غیردولتی فعال شهر کرمان با نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفتگو کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در این دیدار از توجه استاندار کرمان به مسائل حاشیه نشینی تشکر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی به اهمیت و اثربخشی اقدامات تشکل‌های غیردولتی در حوزه مسائل اجتماعی پرداخت و عنوان کرد: مسائل اجتماعی در صورت عدم رسیدگی، ابعاد تازه ای می‌یابند.
وی بیان داشت: در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، جنبه عبادی و مسئولیت انسانی نیز داریم و ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم خیلی از کارها و مسئولیت‌ها مربوط به مقطع زمانی خاص نمی‌شود و ریل‌گذاری است که در دوره‌های مسئولیت بعدی هم باید ادامه یابد.
نماینده‌ ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به انتصاب مرضیه مهدوی به عنوان سرپرست دفتر امورد اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، ارائه الگوی مناسبی برای ساماندهی حاشیه‌نشینی‌ها را از اهم امور دانست و تصریح کرد: روحیه تعاملی در مباحث اجتماعی جایگاه اساسی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از اقدامات و برنامه های استاندار کرمان در کاهش آسیب های اجتماعی و توجه ویژه به مناطق حاشیه کرمان تقدیر کرد و گفت: دکتر فدائی بسیار باانگیزه کار می کنند و با وجود قرار داشتن در سال پایانی دولت، استاندار در همه زمینه ها فعال هستند.

مرضیه مهدوی سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، اقدام این مجموعه کاری را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ دانست.
وی با اشاره به روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی عنوان کرد: 600 تشکل غیردولتی در استان کرمان مجوز دارند که 400 مورد آنها فعال هستند و در حوزه‌های بهداشت و درمان، امور خیریه، فرهنگی، محیط زیست و منابع طبیعی، کودکان، ایثار و شهادت، جوانان، علمی و پژوهشی، زنان و غیره کار می‌کنند.
خانم مهدوی افزود: در جریان بیماری کرونا ویروس، پویش‌های متعددی از سوی تشکل‌های مردم راه‌اندازی شده و اقدامات موثری از جمله تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در مناطق حاشیه‌ای و محروم، توزیع بسته‌های معیشتی و وعده‌های غذای گرم داشته‌اند.
سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: تشکل‌های اجتماعی و مردمی نیازمند حمایت‌ها و پشتیبانی‌های معنوی ما هستند و کمکی به غیر از حمایت دولت نمی‌خواهند.
وی حمایت دکترفدائی استاندار کرمان و دکتر بصیری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار را از فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی ارزشمند توصیف کرد.

شمسی نیا مدیر موسسه ثامن‌الائمه (ع) از همراهی تشکل‌ها در راستای مقابله با بیماری کرونا یاد کرد و گفت: تجهیزات پزشکی متعددی از جمله دستگاه ‌MRI در حال خریداری داریم که بحث درمان را در این مرکز توسعه می‌دهد.
وی ابراز داشت: امیدواریم تا پایان سال فاز اول کارخانه داروهای گیاهی و داروخانه گیاهان دارویی را راه‌اندازی کنیم.
کورکی‌نژاد معاون تشکل‌های اداره کل اجتماعی استانداری کرمان عنوان کرد: با تلاش و فعالیت تشکل‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد، 14 میلیارد تومان در بحث کرونا کمک‌ به اقشار آسیب‌پذیر داشته‌ایم.

همچنین صبح امروز جمعی از اعضای تشکلهای مردم نهاد استان کرمان به اتفاق خانم مهدوی سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با حضور بر مزار مطهر شهدای گمنام با آرمانهای شهیدان تجدید پیمان کردند.

خانم مهدوی در این مراسم در سخنانی عنوان کرد: تشکل‌های مردمی بدون هیچ چشمداشتی سعی می‌کنند یکسری از مشکلات را از هموطنانمان برطرف کنند و ما قدردان همه زحمات آنها هستیم.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری دوستان راه را برای فعالیت‌های خیرخواهانه تشکل‌های غیر دولتی هموار کنیم.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار