یک عضو شورای عالی بورس در واکنش به ریزش بازار سرمایه طی هفته‌های اخیر گفت: نگران آینده ‎بازار سرمایه نیستم، لطفا در بورس صبور باشید.
کد خبر: ۸۹۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷ 22 August 2020
شاهین چراغی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: ‏به‌عنوان یک کارشناس، نگران آینده ‎بازار سرمایه نیستم، لطفا در بورس صبور باشید. از سال 72 فراز و نشیب‌های زیادی را دیده‌ام،‎ مدیران بازار پول مراقب باشند. با این نرخ تورم این نقدینگی تبدیل به سپرده بانکی نمی‌گردد. نقدینگی باید با سیاست‌گذاری صحیح در مسیر توسعه ‎بازار سرمایه و ‎جهش تولید قرار گیرد.
گفتنی است، سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از سهامداران  نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران یا فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس‌ها و نیز واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری را تغییر داد.
به گزارش سنا، در جدیدترین مصوبه هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، ۱۵ درصد تعیین شد. بر اساس این گزارش، سقف حدنصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، در شهریور ماه سال ۹۵ معادل ۱۵ درصد بود که در آبان ماه ۹۷ این حد نصاب به ۲۵ درصد رسید.
در همین زمینه، محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتریان اعتباری از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد افزایش یافت. این مصوبه روز شنبه ابلاغ و از روز یکشنبه دوم شهریور اجرایی خواهد شد. با توجه به کاهش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، این تصمیم مناسب و منطقی است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز درباره لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس گفت: این لایحه می‌تواند با سلب حق تقدم از شرکت‌های بخش خصوصی با مشوق‌های صادراتی و الزام در شرکت‌های دولتی، ظرفیتی را ایجاد کند که عرضه قابل توجهی در بازار سرمایه اتفاق بیافتد. با اجرایی شدن مصوبه مجلس، شاهد اتفاق مهمی‌در عرضه سهام در بازار سرمایه باشیم.
گفتنی است، علی رغم عبور شاخص بورس از دو میلیون واحد، طی هفته‌های اخیر شاهد افت شدید شاخص به کانال یک میلیون و 700 هزار واحد بودیم؛ بر همین اساس، تصمیمات بالا در جهت بازگشت آرامش به بازار اخذ شد، چنانچه سید احسان خاندوزی عضو کمیسیون اقتصاد مجلس نیز اعلام کرد: «در روزهای سبز و قرمز، سوءمدیریت بورس مشهود است. امروز نارضایتی مردم را به وزیر اقتصاد منتقل کردم... به ایشان گفتم، برای تبدیل سقوط آزاد به فرود آرام، باید «صندوق تثبیت» فعلی تقویت شود. نقد اساسی باشد برای بعد.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار