در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح شد:
مهدی تدین یکی از فعالین اجتماعی و سیاسی ضمن انتقاد از عملکردهای رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: مهمتر از شأن و اعتبار شخصیِ بنده ، سایرین و حتی پورابراهیمی و پورابراهیمی‌ها هم خیلی موضوعات وجود دارد. مهمترین آنها، طرح و پیگیری مسائلی است که در قامت یک شهروند ، بر گردن خود دانسته و بر همین اساس به ایشان تأکید می‌کنم که به جای توسل به شکایت، که پاک کردن صورت مسئله محسوب می‌گردد ، به سؤالات و ابهامات بسیاری که درخصوص وی و اطرافیان ایشان مطرح میباشد پاسخ دهد.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 27 August 2020

مهدی تدین در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک»، اظهار داشت: تعجب بنده متوجه جامعه‌ی اقتصادی واقتصاد دانان مبرّز کشور است، که وقتی برخی شواهد نشان می‌دهد رویکرد ، رفتار ، نگرش اقتصادی «پورابراهیمی» حتی برای کشور زیانبار است، او را از اظهار نظر یا بهتر است بگویم تزریق سم به پیکره اقتصاد کشور منع نمی‌کنند؟

تداوم شکایات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از منتقدین

وی ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت ، رقم خوردن اتفاقات «عجیب و غریب» دیگری با محوریت «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی را شاهد بودیم.

نگرش‌های اقتصادی «پور ابراهیمی» را شدیداً برای اقتصاد کشور زیانبار میدانم/توسل به شکایت، یعنی پاک کردن صورت مسئله/در روز تکریم از بازنشستگان بی‌دلیل راهی دادسرا و با سپردن کفالت آزاد شدم

این فعال سیاسی و اجتماعی گفت: تداوم شکایات وی از تعدادی فعال سیاسی و رسانه‌ایِ منتقد در استان کرمان و حتی سایر استان‌ها ، از بارزترین این اتفاقات بود.

تدین اسامی افرادی را که «محمدرضا پورابراهیمی» از آنها شکایت کرده است در مراجع قضایی بدین شرح افشاء کرد: «مقداد کاربخش» روزنامه‌نگار ، «محمد حسین توکلی» فعال رسانه‌ای ، «غلام‌رضا آقاملایی» فرهنگی و فعال سیاسی ،«مهدی تدین» فرهنگی بازنشسته، فعال سیاسی و رسانه‌ای، اخیراً نیز از «حسن عباسی» عضو هیئت تحریریه سایت تابناک و از اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهرآن و «امیررضا امیرتیموری» خبرنگار و عضو خانه مطبوعات به اضافه تعداد دیگری از چهره‌های خاص یا شهروندان عادی ، جزو افرادی هستند که با شکایت محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور، راهی دادسرا یا بازداشتگاه شده‌اند یا در نوبت تفهیم اتهام و دادرسی قرار دارند.

تفهیم اتهام و صدور حکم بازداشت یک فرهنگی بازنشسته در روز تکریم بازنشستگان

وی بیان کرد: اما تفهیم اتهام و صدور حکم بازداشت برای یکی از فرهنگیان بازنشسته‌ی شهر کرمان ، درست در روزی که ویژه‌ی تکریم از بازنشستگان بود، از جالب‌ترین نکات این ماجرا هست.

اخبار مرتبط:

نامه سرگشاده مهدی تدین به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

آیا راهبرد تهاجمی پورابراهیمی مانع از مطالبه‌گری خواهد شد؟

کلکسیون احضارها و دستگیری‌های آقای نماینده (محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی)

مهدی تدین که چندی پیش نیز در نامه‌ای سرگشاده ، شیوه ، سبک اقدامات ، رفتارهای پور ابراهیمی را به شدت به چالش کشیده و از آن به‌عنوان زنگ خطر بدل شدن این نماینده به نماینده سابق گچساران تعبیر نموده بود، پس از برگزاری اولین جلسه‌ی دادگاه ، در خصوص چگونگی وقایع مربوط به این دادگاه، و شکایت‌های پورابراهیمی توضیح می‌دهد.

تابناک: اتهام وارده به شما دقیقاً چه بود؟

اتهام نشر اکاذیب موضوع شکایت بود ، که با استناد به یکی دو جمله از گفتگوهای شخصی بنده با یکی از اعضای «کانال واتساپی تابناک» مطرح شده بود. در مورد سایر افراد نیز تاحدی اتهامات، شبیه به همین مطرح است.

تابناک: منظور شاکی از نشر اکاذیب ، بیان چه مطالبی را شامل می‌گردد؟

هیچ نشرکذبی درکار نیست ، اینکه مطالب بنده و سایر دوستان صحت داشته یا کذب بوده ؛ و اینکه آیا نشر آنها خلاف قوانین و به نوعی جرم محسوب شود، حتی اینکه اصلاً مطالبِ مطرح شده ارتباطی به ایشان داشته یانه ، همه‌وهمه نیازمند ارائه‌ی مدارک متقن و اثبات از سوی وی یا وکلای ایشان میباشد.

تابناک: نظر شما یا وکلای شما در خصوص اتهامات و دلایل گشایش این نوع پرونده‌ها چیست؟

وکیل ندارم، چون شکایتی که از بنده صورت گرفته به لحاظ عرفی و منطقی، آنقدر فاقد ضرورت و استناد قانونی است که بواسطه‌ی آن تنها وقت ارزشمند دستگاه قضایی و امثال حقیر تضییع خواهد شد.

تابناک: چند نفر از فعالان رسانه‌ای یا سیاسی جزو متهمان این پرونده هستند ؟

از تعداد دقیق افراد اطلاعی ندارم. ولی ازحدود یک‌سال پیش تا امروز که بخاطر دارم، به واسطه شکایات آقای پورابراهیمی تعداد قابل توجهی از شهروندان کرمانی راهی دادگاه شده‌اند، که عمدتاً از بین اهالی رسانه‌ها، فرهنگیان استان و مطالبه‌گرانی هستند، که نسبت به عملکرد وی انتقاد جدی داشته و به نظرم انتقاداتشان نیز به جا و منطقی است.

تابناک: آیا تاکنون شما یا سایر متهمین ، شخصاً با پورابراهیمی درخصوص مطالبات و ابهاماتی که عنوان نموده‌اید، مستقیم یا غیرمستقیم گفتگو داشته‌اید؟

خیر. اما خود ایشان که جملات ساده‌ی داخل یک گروه مجازی را پیگیری و بخاطر آن افراد را به دادگاه و بازداشتگاه راهنمایی می‌فرمایند ، باید از مطالبات و ابهاماتی هم که نسبت به ایشان مطرح است مطلع بوده و قاعدتاً باید به جای شکایت ، بازداشت ، تخریب نامیدن مطالبات مردم، حداقل در مقام نماینده‌ای که مدعی مردمی بودن است، پاسخی قانع کننده و متقن ارائه می‌دادند.

این پاسخگویی، نه تنها وظیفه نمایندگی، بلکه به لحاظ شرعی نیز دِینی است برگردن ایشان که بسیار مدعی تقوای(بیشتر بخوانید) خود و بی تقوایی دیگران(بیشتر بخوانید) هستند. بازهم تأکید می‌کنم ، درست نیست باشکایت و جنایی کردن چند سؤال ساده ، موضوعات اصلی و اساسی را به حاشیه ببریم.

تابناک: مثلاً چه موضوعاتی ؟

پاسخگوئی ایشان. پاسخگویی به اتهامات مالی و رانت و مفاسد اقتصادی که در جلسه‌ی استیضاح «علی ربیعی» متوجه ایشان و برخی بستگانشان گردیده بود. یا رویکرد اقتصادی وی ، حتی سطح پائین تسلط واقعی او بر مباحث اقتصادی (این نظر شخصی حقیر است وبرای آن دلایل متعددی هم دراختیار دارم) و موارد دیگری در بحث رویکردهای اخلاقی و اقتصادی وی که چندین سال است با داعیه‌ داری تقوا ، اخلاق و اقتصاددان بودن ، رأی مردم را متوجه خود نموده و در اقتصاد و قانونگذاری کشور سعی در نقش آفرینی داشته، بنده بسیار نسبت به آن ایراد وارد می‌دانم. تمام اینها مواردی هستند که به‌عنوان یک نماینده بهتر بود پاسخگو می‌بودند، نه شاکی..!

تابناک: خب این نظر شخص شماست.

بله. و اتفاقاً عمده تعجب و نقد بنده متوجه آگاهان حوزه‌ی اقتصادی استان و اقتصاد دانان مبرّز کشور است ،که وقتی برای بنده به‌عنوان یک معلمِ رشته‌ای غیر از اقتصاد، با دلایل و مستندات کافی تقریباً مشخص و محرز شده که رویکرد و رفتار و نگرش اقتصادی فردی مثل پورابراهیمی را برای کشور زیانبار می‌دانم، چرا آنان و افرادی که وی را اقتصاد دانی تمام عیار توصیف می‌نمایند، حاضر به بررسی ، اثبات ، یا نفی این دیدگاه نشده ، وی را به خودداری یا کمی تفکر ، تعقل در اظهار نظرها، نقش آفرینی در صحنه‌ی تصمیم سازی برای اقتصاد (که ثمره آن تزریق سم بر پیکره اقتصاد نیمه جان کشور است) توصیه نمی‌کنند؟
 
تابناک: منظورتان دقیقاً چه رویکردها و رفتارهایی است؟

رویکرد،هایی که در قالب سیزده سؤال(بیشتر بخوانید) مطرح شد و قبل از انتخابات ، برای پاسخگویی ، پیش روی ایشان قرار گرفت، اما با اینکه از محتوای این سیزده سؤال مطلع شدند، جز به یک سؤال، که آن نیز حاوی پاسخی غیر مرتبط و خارج از چارچوب بحث بود، پاسخی نداده‌اند. البته اگر الآن قرار به طرح سؤال باشد، حتماً تعداد سوالات بیشتر ازحتی شانزده سؤال اساسی خواهد بود.

تابناک: البته این موضوع در سطح استان به ویژه رسانه‌ها نه تنها بازتاب خاصی نداشته ظاهراً این صحبتها خریداری ندارد..

احسنت. همین که چنین صحبت‌هایی خریدار ندارد اوضاع کشور این‌چنین است. حتی در این مدت دیده شد که عده‌ای از روی اعتقاد مخلصانه و بی‌ریایی که به رویکرد پورابراهیمی دارند و بنده هم به آنها خرده نمی‌گیرم درصدد محکوم کردن ما متهمان و متشاکیان پرونده و جانبداری از پورابراهیمی و سایرین برآمده‌اند.
اما باکمال تأسف عده‌ای نیز بدون کمترین تحقیقی، حتی با اینکه می‌دانند حق با بنده و دوستان بنده است، فقط و فقط از روی وابستگی ، علیه ما موضع تخریب در پیش گرفته و این افراد انتظار دارند ما در برابر به صف شدنِ نابه‌حق وتوهین‌بار ، سکوت پیشه کنیم.
در همین رابطه البته حقیر بحثی راتحت عنوان #معامله_گری_یامطالبه_گری(بیشتر بخوانید) مطرح نموده و حال که بازنشسته و کاملاً از کار اجرایی فراغت یافته‌ام ، باقوت آنرا پی‌خواهم گرفت.
چون معتقدم(و امیدوارم عامل هم بوده باشم) که شرافت انسان ارزشمندتر، و دوران بهره‌مندی از مال و متاع دنیا خیلی کوتاه‌تر و بی‌ارزش‌تر از آن است که به هر قیمتی آنرا به معامله با افراد و جریانات یا چشم بستن بر مفاسد گوناگون بگذاریم و جامعه‌ای را فدای این نوع منفعت‌طلبی‌ها نماییم.
برای خیلی‌ها ثابت شده که مهمترین عامل ویرانی و رواج فساد اقتصادی در نتیجه‌ی آن، فقر ، رنج و محرومیت استان و کشور، همین روش ناصواب کسانی است که «مطالبه گری» را به طمع پاداشها و دهن بندهای بی ارزش، به «معامله گری» گذارده‌اند.

تابناک: و صحبت آخر ؟

به بنده‌ی بازنشسته با ۳۴ سال خدمت معلمی و اجرایی آموزشی، پرورشی و ورزشی استان، درست در روز تکریم از بازنشستگان که بی‌دلیل راهی دادسرا و با سپردن کفالت آزاد شدم بی‌مهری و توهین صورت گرفت.
اخیراً نیز ، با اینکه زودتر از موعد خود را بازنشسته و از هر صحنه‌ی اجرائی فرار کردم و از پذیرفتن پست‌های زیادی قاطعانه و بی‌تعارف امتناع نمودم، به تلاش برای مطرح شدن و طمع پست ، مقام و غیره متهم شدم (که این امر را مرور زمان ثابت خواهد کرد.)
اما مهمتراز شأن و اعتبار شخصیِ بنده ، سایرین و حتی پورابراهیمی و پورابراهیمی‌ها هم خیلی موضوعات وجود دارد.
مهمترین آنها، طرح و پیگیری مسائلی است که در قامت یک شهروند ، بر گردن خود دانسته و بر همین اساس به ایشان ( پورابراهیمی) نیز تأکید می‌کنم که به جای توسل به شکایت، که پاک کردن صورت مسئله محسوب می‌گردد ، به سؤالات و ابهامات بسیاری که درخصوص وی و اطرافیان ایشان مطرح میباشد پاسخ دهد.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار