سخنی با نماینده محترم و هواداران رسانه‌ای؛
امیررضاامیرتیموری
کد خبر: ۸۹۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷ 02 September 2020

در متنی که در یکی از کانالهای تلگرامی «هفته نامه کرمانی» با این عنوان منتشر شده «از تخریب کنندگان دکتر قالیباف تا به ظاهر مطالبه‌گران فرهنگی کرمانی» چند نکته وجود دارد که لازم شد تا جوابی برای این متن بنویسم.

در این متن به پورابراهیمی لقب نماینده اول کرمان را داده‌اند، درست است اگر رئیس جمهور، وزیر و هر کسی بود برای من فرقی نداشت زیرا به عنوان روزنامه‌نگار و ظیفه‌ام نقد عناصر قدرت و مسوولان است. گر چه که دعوای دو نماینده کرمان بر سر این موضوع تمامی ندارد !

«کور» بارمان آورده‌اند ، حالا می‌خواهند «کر» باقی بمانیم !

کسی در این که پورابراهیمی بسیجی دیروز و به اصطلاح مرد جهادگر عرصه اقتصادی امروز ، شکی ندارد اما اقدامات بسیجی دیروز وقتی در جایگاه نماینده مردم است ، برای ما مهم است. درادامه این متن می‌خوانیم: «اگر پورابراهیمی امروز رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نبود و انتقادات و مطالبات مردم را در برابر دولت فریاد نمی‌زد و یک شخص نامطالبه‌گر و غیرمنتقد و همسو با دولت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بود خدا می‌داند که دولتی‌ها چه بر سر این اقتصاد بیمار کشور می‌آوردند و کشور را دچار چه آسیبهای بیشتری که نمی‌کردند.»

نمیدانم نگارنده این متن کیست ! اما مطمعنا در عالم روحانی خودش سیر و سفر می‌کند وخبری از اخبار و اتفاقات روزمره مجلس و جامعه ندارد.

همین چند وقت پیش بود که نمایندگان مجلس یازدهم طرح سؤال از روحانی را در دستور کارشان قرار داده بودند. وقتی نام این نمایندگان را بررسی کردیم ، مشخص شد پورابراهیمی این طرح را امضاء نکرده است.

توجه بفرمایید آقای رییس کمیسیون اقتصادی طرح سؤال از روحانی را امضاء نفرموده‌اند! به تعبیر این آقایان ، جهادگر عرصه اقتصادی در هشت سال نمایندگی خود ، بیشترش را رئیس کمیسیون اقتصادی بوده و تنها در دوره‌ای ریاست این کمیسیون را به حضرتی واگذار نموده و در آن مدت نایب رئیس بوده..

حال پرسش اصلی این است آیا ندیده‌اند که دلار امروز به چند هزار تومان رسیده؟ سکه چند شده؟ ارزهای خارجی قیمت‌شان به کجا رسیده؟ این همه واحد تولیدی تعطیل شده؟ قیمت کالاها و مواد خوراکی و لوازم زندگی مردم به کجا رسیده؟ این جهادگر عرصه اقتصادی کجا بوده؟ به ما هم بگویید چه کرده اگر این خط‌ها هایلات گرفته نشوند و دوباره پلیس فتا ما را احضار نکند!

در بخش دیگری از این متن می‌گوید: «می‌خواستند اینگونه در افکار عمومی القاء کنند که دکتر پورابراهیمی تحمل نقد ندارد و از مطالبه‌گری رسانه‌ها شکایت می‌کند (در حالیکه دکتر پورابراهیمی یکی از رسانه‌ای‌ترین نمایندگان دوره‌های اخیر بوده و همیشه خود را در معرض نقد قرار داده).»

چند رسانه در استان از پورابراهیمی مطالبه‌گری کرده‌اند و اقدامات او را در مجلس نقد کرده اند؟!

تا آن جایی که ما می‌دانیم عکس و حرف پورابراهیمی اکثراً تیتر اصلی هفته نامه و روزنامه‌ها و سایت‌های استان است. اصول گرا و اصلاح طلب هم ندارد. تنها منتقد و مطالبه‌گر اصلی او «حسن عباسی» همکار عزیزمان است که وقتی برای فهمیدن دلیل شکایت پورابراهیمی از خودم به پلیس فتا رفتم با دیدن حجم کاغذهایی که از مطالب او در نقد پورابراهیمی دیدم گیج شدم! از مطالب انتقادی «عباسی» که بگذریم نماینده‌ای همیشه خود را در معرض نقد قرار داده چرا باید بابت چند خط یادداشتی که تیرماه نوشتم از من شکایت می‌کند؟

اگر نماینده نقدپذیر باشد جوابیه صادر می‌کند نه این که یک‌راست از مطالبه‌گر شکایت کند. شکایت کردن از خبرنگار کجایش تحمل نقد است؟ وقتی ربیعی در زمان وزارتش و روز استیضاحش به پورابراهیمی می‌گوید اگر برادر خانمت را رئیس مس می‌کردم، مشکلت با من حل می‌شد؟. این متن هم در تمامی سایت‌ها و روزنامه‌ها موجود است.

بنده هم همین پرسش را در یادداشتم مطرح کردم! حال اگر او از ربیعی شکایت نمی‌کند و دنبالش را نمی‌گیرد، تقصیر من خبرنگار نیست. احتمالاً فکر می‌کنند من از طرف دولتی‌ها مأمور شده‌ام از پورابراهیمی مطالبه‌گری کنم.

خیر اینگونه نیست جناب پورابراهیمی. بنده به عنوان یک جوان خبرنگار وظیفه خود می‌دانم که این پرسش را از شما داشته باشم. به هر حال خدایی ناکرده یا شما دروغ گفته‌اید یا ربیعی!

این دعوای شما با او به ضرر مردم کرمان تمام شده، شما نماینده کرمانید! نماینده محترم من دشمن شما نیستم و هیچگونه دعوا و سهم ارثی از شما نمی‌خواهم. اگر پرسشی مطرح می‌کنم تنها از طرف مردم است و اربابی هم ندارم. متأسفانه اگر کسی نقد می‌کند ابتدا می‌گویند این اصولگراست، اگر نه اصلاح‌طلب است. این آدم فلانی است! این دنبال باجه، و… سخن معروفی است که می گوید: «کور»بارمان آورده‌اند ، حالا می‌خواهند «کر» باقی بمانیم! آقای نماینده ، اگر خبرنگاران از شما پرسش نداشته باشند و تنها از شما تعریف و تمجید کنند ، مطمعنا می‌دانید که این «بار کج» به منزل نمی رسد ، یک جای کار مشکل دارد! نماینده محترم نه شما و نه ما معصوم هستیم که به صورت خدادادی اشتباه نکنیم و اقدام نادرستی انجام ندهیم.

به شما حق می دهم . وقتی اکثر رسانه‌های شهر کرمان و استان از شما تعریف کرده و «به به» و «چه چه» می‌کنند ، برایتان تعجب‌آور است که چرا من و حسن عباسی باید از شما مطالبه‌گری کنیم! نماینده محترم آنها هوادارتان نیستند ، بیشترشان اصلا خبرنگار نیستند و نان‌شان از جای دیگری است. خودتان هم می‌دانید ،اگر فکر می‌کنید که چند خط یادداشت من و مطالب همکارم اتهام نسبت شما است می‌توانستید جوابیه بدهید، نه اینکه شکایت کنید! برایتان برای دفاع از حق مردم و سعادت در دنیا وآخرت آرزوی موفقیت دارم.

منبع: عیاران کرمان
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار