برابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات از شما تقاضا می‌شود؛ جوابیه ذیل را در پاسخ به مطلب (تخلف ۲۴۸۰ میلیارد ریالی در گهر زمین) مورخ جمعه چهاردهم شهریور ماه در همان صفحه و با همان فونت درج نمایید.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ 06 September 2020

به گزارش «تابناک»؛ پاسخ علی اکبر پوریانی به خبر تخلف ۲۴۸۰ میلیارد ریالی در گهر زمین به شرح ذیل است؛

سردبیر محترم بخش استانهای سایت خبری و تحلیلی تابناک

با سلام و احترام
برابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات از شما تقاضا می‌شود؛ جوابیه ذیل را در پاسخ به مطلب (تخلف ۲۴۸۰ میلیارد ریالی در گهر زمین) مورخ جمعه چهاردهم شهریور ماه در همان صفحه و با همان فونت درج نمایید.

پاسخ پوریانی به خبر تخلف ۲۴۸۰ میلیارد ریالی در گهر زمین

۱- در ابتدا ذکر این نکته لازم است که شرکت سنگ آهن گهرزمین، برابر قانون و استعلامات به عمل آمده از مراجع مختلف نظارتی شرکتی خصوصی محسوب می‌شود و در روابط داخلی شرکت‌های خصوصی، اراده سهام‌داران در چارچوب قوانین عمومی نقش اساسی را ایفا می‌کند. به‌عبارت دیگر اجرای قانون نحوه برگزاری مناقصه و مزایده ، یا فروش محصولات ، مطابق آیین نامه‌های دولتی در شرکت‌های خصوصی اختیاری است. در شرکت‌های خصوصی رویکرد اصلی کسب سود حداکثری و راندمان کاری بالای شرکت می‌باشد که آمارها نشان می‌دهد شرکت گهرزمین در دوره مدیریت اینجانب، از یک مجموعه در حال انحلال، به یکی از ده شرکت برتر بورس و فرا بورس کشور تبدیل شده و یکی از سودآورترین شرکت‌های صنعتی و معدنی ایران میباشد.

۲- علیرغم اختیارات حاکم بر بنگاه‌های خصوصی، این شرکت از حضور نهادهای نظارتی استقبال نموده و استقرار دو ساله تیم کارشناسی سازمان بازرسی کل کشور در شرکت سنگ آهن گهر زمین، بیانگر سطح تعامل حداکثری و استقبال از فرایند نظارت و بازرسی در سطوح مختلف عملیاتی اعم از خرید، فروش، امور مالی و سایر ارکان بوده است. این مدیریت، بازرسی و کنترل فرایندهای جاری را علاوه بر کمک به تحقق هدف شفاف‌سازی، به عنوان یک بازوی مؤثر در جهت نیل به اهداف عالیه شرکت و افزایش سطح اطمینان و اعتماد سهام‌داران و جامعه می‌داند و از نقش سازنده و غیر مخرب رسانه‌ها نیز استقبال نموده که عزیمت ده‌ها خبرنگار به سایت‌ معدن و انجام گفتگو با مدیران و کارکنان این مجموعه، مبین رویکرد تعاملی گهر زمین و اعتقاد به شفافیت میباشد.

۳- در خصوص اطلاعات نادرست سایت تابناک کرمان، مبنی بر بدهی شرکت "عصر پویا" و خرید کنسانتره بدون واریز پول و مابه ازاء قیمت‌محصول، به اطلاع می‌رساند که مطالب مطرح شده، کذب محض است و وجوه مربوطه از شرکت عصر پویا برابر آیین‌نامه‌ها و ضوابط اخذ و به حساب شرکت واریز شده است.

۴- فروش سه میلیون و صد هزار تن کلوخه به شرکت "عصر پویا" به قیمت عادله و در زمانی صورت گرفته که شرکت مذکور، با تسویه دیون گهر زمین به بانک دی به مبلغ 2500 میلیارد ریال به صورت یک جا، شرکت گهرزمین را از باتلاقی نجات داده که می‌توانست روزانه 3 میلیارد و 900 میلیون ریال جریمه به شرکت تحمیل نماید. لذا عملکرد مدیریت گهرزمین در راستای پیشگیری از ضرر و زیان سهامداران، یکی از افتخارات و برگ زرینی در ادوار شرکت گهرزمین محسوب می‌شود.

۵- در توضیح ابهام مطرح شده پیرامون بکارگیری شرکت "زنوبر ایرانیان" به عنوان یکی از پیمانکاران بخش خردایش و ایجاد شبهه، لازم به ذکر است که شرکت مذکور از سال 1384 با نام قبلی خود یعنی "تیسفون ساز پارسیان" در منطقه گل گهر فعال بوده است. همچنین خاطرنشان می‌گردد شرکت مورد اشاره ، فعالیت خود در شرکت گهر زمین را نیز قریب یک‌سال قبل از ورود مدیریت فعلی شروع کرده ، لذا طرح اتهام وابستگی فامیلی ناروا و خلاف انصاف میباشد. ضمن اینکه قراردادهای منعقده نیز در چارچوب مقررات و با هدف تسریع در عملیات فراوری و پرهیز از خام فروشی صورت گرفته است.

۶- عملکرد شرکت به دو بخش تقسیم می‌گردد: نخست از زمان تأسیس در سال 1383 تا ابتدای دولت تدبیر و امید که مجموع عملیات اجرایی، طی 9 سال به مقداری باطله‌برداری محدود بوده است. در بخش دوم که عملاً از ابتدای سال 93 و شروع به کار اینجانب آغاز شده تاکنون بیش از 73 میلیون تن سنگ آهن استخراج گردیده که نسبت به دوره گذشته بیش از 3000 درصد رشد داشته است. برای قابل فهم بودن این میزان عملکرد، مستحضر باشید که در تمام دوران دولت‌های نهم و دهم، تعداد 2 پله در معدن ایجاد شده و در دولت تدبیر و امید به 19 پله رسیده، یعنی در عمق 210 متری زمین و از میان هزاران متر مکعب آب شور، این میزان سنگ آهن استخراج گردیده و سالیانه بیش از 11 میلیون تردد با ماشین آلات سنگین، جهت انتقال باطله، سنگ و کلوخه و سایر فراورده‌های معدنی صورت می‌گیرد در حالیکه به دلیل تحریم‌های ظالمانه با محدودیت‌های جدی تجهیزات مورد نیاز و حتی لاستیک کامیون‌ها مواجه بوده‌ایم.

۷- از زمان پذیرش مسئولیت، در حالیکه در لیست سیاه بانکی قرار داشتیم، ابتدا موفق به ترخیص و انتقال تجهیزات 82 میلیون دلاری در گمرک بندرعباس گردیدیم. در حالیکه تجهیزات مذکور، در آستانه حراج قرار داشتند. سپس با یک کار شبانه‌روزی از جنس دفاع مقدس، موفق به احداث اولین کارخانه 2 میلیون تنی تولید کنسانتره در تاریخ 30 آذر 94 شدیم و بلافاصله کارخانه دوم نیز احداث و در 13 آبان 95 وارد مدار شد و عملیات احداث خط سوم کنسانتره، سنگ شکن و خط خردایش و عملیات احداث خط 5 میلیون تنی گندله را نیز با مشارکت کنسرسیوم ایرانی - آلمانی آغاز نمودیم که در صورت عدم کارشکنی جریانات منفعت طلب طی سالجاری افتتاح خواهند شد.

۸- آنچه سبب شد تا کارخانجات فرآوری کنسانتره گهر زمین، در سال اول بهره‌برداری، بیش از ظرفیت اسمی تولید نمایند و این رکورد در سال های 96 و 97 و 98 استمرار یابد، ناشی از مدیریت جهادی توام با دانش و انگیزه خدمت در کارکنان و مدیران گهرزمین بوده است و علیرغم برآورد اولیه 15 میلیون تنی، این شرکت با استخراج بیش از 18 میلیون تن سنگ آهن در سال 1396 توانست رکورد عملیات استخراج سنگ آهن در طول دوران عملیات معدن‌کاری کشور را بشکند.

ضمن اینکه علاوه بر تأمین نیاز کنسانتره کارخانجات داخلی، کنسانتره مازاد خود را به وسیله 62 کشتی به خارج از کشور صادر نمود که علاوه بر تأمین ارز مورد نیاز برای واردات ماشین آلات و قطعات کارخانه گندله‌سازی، عنوان صادر کننده نمونه در سال 1396 کشور را از آن خود ساخت.

۹- مدیریت جهادی و ریسک پذیر کارکنان گهر زمین و تلاش شبانه‌روزی آنان موجب گردید تا ارزش بازاری روز شرکت از 2 هزار میلیارد تومان در پایان دولت دهم به 170 هزار میلیارد تومان در حال حاضر برسد و شفافیت گهر زمین نیز سبب شد تا در مدت بسیار کوتاهی در فرابورس پذیرفته شود و 615 میلیون سهم اولیه آن در مدتی کمتر از چند دقیقه توسط بیش از 300 هزار نفر از متقاضیان خریداری گردد و امروز افتخار داریم که بالاترین ارزش افزوده و بیشترین سود را به سهامداران شرکت تقدیم‌ نموده‌ایم و سرمایه شرکت نیز در تاریخ ،31 خرداد 99 از 12300میلیارد ریال به 25000 میلیارد ریال افزایش یافته است.

لابد خوانندگان منصف اذعان خواهند نمود که این موفقیت‌ها و این‌ میزان ارزش افزوده و سود، محصول کارآمدی یک سیستم، صرفه جویی، قبول ریسک و رویکرد علمی - عملیاتی میباشد و برگرفته از نرم افزار دفاع مقدس است و با شایعات مغرضانه و سیاه نمایی های جهت دار، مخدوش نمی گردد.

۱۰- شرکت سنگ آهن گهر زمین طی دوران اخیر توانست با مهندسی معکوس و بومی سازی بسیاری از قطعات حساس کارخانجات فراوری، مانند کنسانتره و گندله، ضمن‌ پیشگیری از خروج سالیانه حدود 5 میلیون یورو از کشور، زمینه اشتغال صدها مهندس و نیروی متخصص داخلی را فراهم سازد و این دستاورد جهادی را در اختیار سایر کارخانجات صنعتی و معدنی کشور نیز قرار دهد.

۱۱- با توجه به فرموده مقام‌معظم رهبری و به منظور افزایش ضریب اشتغال، شرکتی که در پایان دولت دهم قادر به پرداخت حقوق 50 نفر پرسنل خود نبود، امروز با 14200 درصد رشد، 7100نفر از افراد عموماً تحصیلکرده را مشغول به کار نموده است و هزاران نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم از این‌ مجموعه ارتزاق می‌کنند و همه این موفقیتها در حالی است که برای تأمین آب مورد کارخانجات فراوری سنگ آهن ، روزانه 40 دستگاه تانکر اقدام به آبرسانی به گهر زمین می‌نمایند و با مشکلات و کارشکنی های عدیده نیز روبرو هستیم.

۱۲- از جمله مواردی که بر افزایش بهره‌وری و سودهی شرکت گهر زمین موثر بوده، جلب همکاری دانشگاه‌های برتر ایران، کاهش 7/7 درصدی زمان توقفات اضطراری، کنترلهای دقیق آزمایشگاهی ، مدیریت HSE ، طرح توزین یکپارچه ، کاهش درافت کشتی‌های صادراتی از حدود 700 تن به 50 تن، نصب سیستم رهگیری کامیون‌های حامل کنسانتره، افزایش 35 درصدی زمان بارگیری کشتی‌ها و کاهش زمان توزین از 120 ثانیه به 40 ثانیه ( 65درصد بهبود عملکرد) و کاهش هزینه‌های جاری بوده است که شرح دقیق آنها در گزارشات مستند شرکت‌ موجود است و در یک کلام، باید پذیرفت که این همه کار و خدمت و دستاورد شرکت گهر زمین، طی 7 سال دولت تدبیر و امید، اتفاقی نبوده است و شاید همین سودآوری نیز سبب شده تا عده‌ای منفعت طلب، با هدف سیطره بر این ثروت عظیم که موجب رونق بسیاری از کارخانجات مهم فولاد کشور میباشد، در آن طمع بورزند و درصدد تسلط غیر قانونی برآیند که خوشبختانه با دستور جناب آقای رئیس جمهور از بروز یک فساد سازمان یافته پیشگیری شده است.

علی اکبر پوریانی
مدیر عامل
۱۵ شهریور ۹۹


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار