نماینده مجلس بواسطه تجربه و تخصصی که دارد علاوه بر وظیفه ی ذاتی نمایندگی، اگر پویا باشد می تواند نقش و مسئولیتی مهم در مجلس ایفا نماید؟
کد خبر: ۹۰۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹ 18 September 2020
تأملی بر کسوت نمایندگان در پسا انتخابات
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ارسالی مخاطبان ، نماینده مجلس بواسطه تجربه و تخصصی که دارد علاوه بر وظیفه ی ذاتی نمایندگی، اگر پویا باشد می تواند نقش و مسئولیتی مهم در مجلس ایفا نماید؟
از طرفی به جهت ارتباط با همه وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان ها از شخص رئیس و وزیر گرفته تا مدیر شهرستانی، نیز می تواند پس از اتمام دوره نمایندگی معدنی از کارایی و خدمت باشد تا مردم از وجودش بهره مند گردند و کین و طعن و نیشخند مخالفان توسعه که دایه وار زبان درازی کرده و بازی با الفاظ، چهره پلید  درون شان را نمایان می سازند. 
اما تأملی گذرا بر برخی نمایندگان استان 
همگان سید علی محمد بزرگواری را به جنگ و جبهه می شناسند.
پس از دو دوره نمایندگی مجلس، اسلحه و لباس رزمش را برداشت تا ضمن بهاء و میدان دادن به جوان تر ها در عرصه نمایندگی، تجارب جنگی خویش را در خارج از مرزها در دفاع از دین و کیان این مرز و بوم به نمایش بگذارد و بفهماند که دنیا فناء و آخرت بقاست. 
طبیعی است شهادت از رگ گردن به وی نزدیک تر است.
ستار هدایت خواه اگرچه همچنان نگاهی به سیاست داشت اما انجام امورات فرهنگی در رأس برنامه هایش قرار گرفت و خدمات زیادی را به مردم ارائه نمود.
دکتر تاجگردون پس از رد اعتبارنامه اش به دانشگاه برگشت تا تجاربش را در اختیار دانشجویان، اساتید و علاقمندان قرار دهد
مهندس عدل هاشمی پور به واسطه ی تخصص و تجارب ارزشمندش به فضل پروردگار متعال و در سایه ی توانمندی، تخصص و تعهد خود و بنا بر لیاقت و شایستگی، مدبرانه به عنوان عضو شورای راهبری اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر و مدیرعامل هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی سازمان اقتصادی کوثر  منصوب شدند تا ضمن گره گشایی از مشکلات سازمان، مردم بیش از پیش از وجودش بهره مند و متنفع گردند
 اما در این میان با سابقه ترین کهگیلویه و بویراحمدی در عرصه نمایندگی داستانی متفاوت دارد.
سید محمد موحد دادستان و قاضی چندین استان، در خلال نمایندگی خود را به استخدام وزارت نفت در آورد و در همین کسوت به افتخار بازنشستگی نایل آمد.
پس از 20 سال نمایندگی، در وقفه ای طولانی بمدت  12 سال دوری از مجلس، مجدداً به مجلس باز می گردد.
سوالات و ابهامات جدی اینجا مطرح می شود.
1- چرا و چگونه ایشان به استخدام وزارت نفت درآمد. و اصولاً نیازش به این استخدام چه بود؟! آیا برای یکبار شفاف به مردم پاسخ می دهد؟
با وجود طلبگی، سابقه ی طولانی و رزومه ی قوی در قوه قضائیه و 20 سال نمایندگی مجلس، چرا در مدت آن 12 سال در هیچ منصبی بکار گرفته نشد !!!؟؟؟ گرچه تلاش هم کرد.
نه در نقش یک طلبه ظاهر شد، نه به وزارت نفت رفت، نه در حوزه دادستانی و دادگستری و نه در مسجدی پیش نماز.!
حتماً می گویند 12 سال در بین مردم بود! آری در بین مردم بود در فضا که نمی توانست باشد.
اگرجه بیشتر در تهران بود، اما در سنوات اخیر در حوزه انتخابیه به بهانه حضور مردم در مراسمات فرزند مرحومش(خدایش رحمت کند ان شاءالله) هیچ مراسم ختم و تشییع و تدفینی را از دست نداد و البته این کار، تنها بهانه ی حضورش در بین مردم بود 
ناگفته نماند مدتی در تهران دفتر هم داشت.
خلاصه بعد از همه این سیاسی کاری ها، به لطایف الحیل به مجلس بازگشت و تازه شروع ابهاماتی عجیب تر.!
اینکه در مدت 32 =20+12  چرا در این سالهای طولانی شخصی را در قامت و هیبت نمایندگی مجلس پرورش نداد تا تجاربش را در اختیارش قرار دهد؟! بماند.
اما حال که فقط خود را تنها و تنها رجل شایسته مجلس می دانست و به آنهم رسید چطور  آن همه سابقه و تجربه، در مجلس جدید به فریادش نرسید؟
بازنشستگی وزارت نفت را بهانه ی عضویت در کمیسیون انرژی دانست که وقعی به آن ننهادند!
اما سابقه ی طولانی دادستانی و مسئولیت قضائی در چند استان و 20 سال نمایندگی مجلس و  عضویت ثابت کمیسیون اصل 90 و  متاسفانه عدم راهیابی حتی به همین کمیسیون علیرغم دادن وعده مبارزه برای ریاست مجلس،! عجیب و غریب، غیر قابل پذیرش و علامت سوالی بزرگ برای هوادارانش و آنانی که می اندیشند، نیست؟
در عجبم هنوز عده ای البته اندک هورا می کشند که در اندیشه ی بازگشت عزت به کهگیلویه است.!!!
راستی؛ فرجام کمیسیونش هنوز مشخص نیست، وزرا و امراء هم به کمیسیون ها می نگرند،  
استاندار هم یکه و تنها مسائل و نیازمندی های استان را در مرکز پیگیر است
داد و فریاد تصنعی اش در بازدید از پروژه ها و در نزد مسئولان، صرفاً هیاهویی در جهت سرپوش گذاشتن به نقاط ضعف کثیره و وعده های داده شده است چرا که خود بهتر از هر کسی می داند راه کمک به توسعه ی دیارمان تخصیص بودجه  است و جذب آن اینگونه نیست.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دهدشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
......... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه مخاطب گرامی ضمن احترام به شما از درج کامنت هایی که دربرگیرنده توهین و فحاشی است معذوریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار