فرماندار شهرستان دهلران گفت:با اقدماتی که در حوزه های مختلف آب ، خاک ، کشاورزی نفت گاز در شهرستان دهلران اتفاق افتاده این شهرستان روی ریل توسعه قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 06 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید عسگری در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضوز نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، گفت : باتوجه به موج سوم ویروس کرونا و از طرفی تحریم های ظالمانه شرایط کشور شرایط ویژه‌ای است و همه باید تلاش کنیم با تکیه بر توان داخلی از شرایط بحرانی کرونا وتحریم های ظالمانه عبور کنیم.

وی اظهار داشت : سفر اخیر کمسیون انرژی مجلس شواری اسلامی به شهرستان اتفاق بسیار خوبی بود که در آن جلسه خواسته ها ومطالبات عمومی شهرستان مطرح وموردتوجه اعضای کمسیون قرار گرفت.

عسگری افزود : راه اندازی پالایشگاه دهلران و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی این شهرستان نیازمند اعتبارات صندوق توسعه ملی هستند که امیدواریم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامیبه این مهم توجه کند .

فرماندار دهلران افزود: یکی از موضوعات که در جلسه کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح شد این بود که خواستارتوجه حوزه عمران شهری،شهرک نفتی و اتوبان از محل اعتبارات سرمایه گذاری اجتماعی شرکت ها در سطح شهرستان بودیم .

فرماندار دهلران با تاکید بر چهار بانده کردن مسیر مهران ،دهلران واندیمشک گفت :چهار بانده کردن مسیر علاوه بر توسعه شهرستان موجب بهره مندی همه استان وکشور خواهد شد چرا که گذشته یک میلیون 700هزار زائر از سراسر کشور از جاده های این شهرستان تردد کردند لذا توجه به زیرساخت های جاده ای شهرستان موجب بهره مندی همه خواهد شد .

نماینده عالی دولت در شهرستان دهلران افزود:یکی دیگر از مطالبات حوزه شهرستان جاده چمسرخ حاضرمیل بطول ۶۵ کیلومتر است که با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار می شود که با توجه به کمبود اعتبارات استانی نیازمند ترزیق اعتبارات ملی است.

وی گفت : خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی صنعت در شهرستان دهلران شروع شده که با بهره برداری از این طرح‌ها شاهد توسعه همه جانبه در این شهرستان خواهیم شد.

عسگری گفت : در سفر اخیر نوبخت معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان برنامه وجوه کشور ۱۵ میلیارد تومان به طرح کشاورزی برتش اختصاص یافته که برای دیگر پروژه های دگیر نیز باتوجه به شناور بودن اعتبارات در استان اعتبارت بسار خوبی اختصاص خواهد یافت.

فرماندار دهلران هم بر ضرورت تکمیل پروژه های آب منطقه ای و کشاورزی در این شهرستان مرزی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تامین آب شبکه سد میمه از محل سامانه و سد میمه پیش بینی شده لذا انتظار داریم از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی گشایشی در روند تسریع این دو پروژه حاصل شود.

وی گفت: با تکمیل سد میمه بیش از 4هزار هکتاراز ارضی بخش مرکری تحت پوشش قرار خواهد گرفت ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار