استاندار ایلام گفت: تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز واحد بزرگ صنعتی الفین پتروشیمی ایلام خریداری و نصب شده است و مشکلی از نظر تامین قطعات وجود ندارد.
کد خبر: ۹۱۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 18 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: تنها یک نقص فنی جزیی در بخشی از این مجموعه وجود دارد که مربوط به مسائل داخلی واحد است و متخصصان در حال رفع آن هستند تا این مجموعه که سرمایه‌گذاری سنگینی برای آن انجام شده است هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

استاندار ایلام یادآور شد: با بهره‌برداری نهایی از واحد الفین و همچنین واحدهای هیدروژن و گوگردزدایی، بخشی از نیروها که در مراحل سازندگی مشغول بکار بودند تعدیل و نیروهای متخصص فنی باید جایگزین شوند که منجر به بیکاری تعدادی از این نیروهای کارگری می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: رایزنی مستمری از سال گذشته با هلدینگ ایرانیان خلیج فارس برای مشارکت این شرکت بزرگ در راه‌اندازی واحد پلی‌پروپیلن (P.P) صورت گرفت که موافقت مدیران این مجموعه نیز جلب و هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر در مراحل ساخت آن مشغول هستند که تعدادی از نیروهای تعدیل شده واحد الفین و گوگردزدایی برای فعالیت به این واحد اضافه شده‌اند.

وی اضافه کرد: واحد p.p  مشتقات بسیاری دارد که در صورت بهره‌برداری نهایی می‌تواند در ایجاد اشتغال در استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

استاندار ایلام در پاسخ به منتقدانی که عملکرد استان در زمینه راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال را زیر سوال می‌برند، گفت: ۱۶۷ واحد تولیدی و صنعتی استان با تشکیل جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه فعالیت بازگشته‌اند که در این زمینه ایلام با اختلاف رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

سلیمانی‌دشتکی اضافه کرد: ۱۸ ایستگاه پمپاژ آب نیز در مناطق مختلف استان در حال ساخت است که بیشتر آنها حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با راه‌اندازی آنها طی یکسال آینده تعداد زیادی از افراد جویای کار مشغول بکار خواهند شد.

وی با اشاره به روند اجرای طرح سامانه گرمسیری در استان اظهار داشت: این پروژه در حوزه وزارت نیرو با تاخیر روبرو بود که دولت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را برای جبران این تاخیر تخصیص داد و هم‌اکنون نیز ابلاغ شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: با تکمیل این سامانه سد کنجانچم آبگیری و بخش زیادی از اراضی منطقه مشروب خواهد شد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار