بمب نقل و انتقالاتی آبی‌ها با بی توجهی محض، خرابی جدیدی به بار آورد
بازهم بلژیک و باز هم غرامت! باشگاه بلژیکی که رسما و قانونا مالک نادری است، می‌داند که اکنون اختیار عمل دستشان است و می‌تواند هر رقمی که بخواهد از تیم بخت برگشته ایرانی طلب کند و نهایتا این پول از بیت المال پرداخت می‌شود. بیچاره مردم ایران و هواداران استقلال...!
کد خبر: ۹۱۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 28 October 2020

غرامت پشت غرامت و اشتباه حقوقی پیاپی مدیران ناکاربلد منصوب از سوی وزیر ورزش، گریبان سرخابی ها را رها نمی کند و در تازه ترین پرده از این نمایش مضحک ـ که اشک هواداران دو تیم را درآورده ـ استقلال وارد ماجرای ترسناکی شده است.

به گزارش تابناک سمنان اعلام رسمی خرید محمد نادری، ستاره فصل گذشته پرسپولیس توسط استقلالی‌ها آنقدر عجولانه بود که مدیران کم تجربه این باشگاه دولتی حتی سراغی از رضایتنامه باشگاه بلژیکی نگرفتند و تازه بعد از انتشار عکس معارفه، یادشان افتاد که او تحت قرارداد رسمی یک باشگاه خارجی است و هرسال، قرضی برای پرسپولیس بازی می کرد.

این ماجرا به دردسر بزرگی تبدیل شده است که می تواند شیرینی یک شکار بزرگ از تیم رقیب را به کام آبی ها زهر کند و حالا دو راه بیشتر پیش پای استقلال نیست؛ یا پرداخت غرامت سنگین به تیم بلژیکی تحت عنوان رضایتنامه یا تحمل احکام سنگین کمیته انضباطی فیفا! یک خسارت نجومی که علاقه مدیران استقلال برای عکس دسته جمعی با ستاره تیم رقیب و ترکاندن بمب بر جای گذاشت و آوار این بمب حالا روی دست باشگاه مانده است.

ستاره پرسپولیس چگونه در گلوی استقلال گیر کرد؟ / اشتباه ناشیانه مدیران استقلال و خسارت میلیاردی در جذب نادری

با اشتباه بچگانه مدیران استقلال، باشگاه کورتریک بهترین فرصت را برای دریافت وجوه به میزان دلخواه از استقلال به سبب عقد قرارداد غیرقانونی با نادری به دست آورده است. آن‌ها ابتدا خواستار ۵۰۰هزار دلار شده بودند که در واقع باعث فروپاشی باشگاه در آغاز فصل می‌شد، اما اکنون با کمی نرمش و وساطت چند چهره ایرانی ساکن در این کشور، خواسته‌شان را به ۲۰۰هزار دلار به شرط تمدید یک‌سال بیشتر نادری با تیم بلژیکی تقلیل داده اند.

۱۲میلیارد تومان برای مجوز قرضی یک‌ساله، رقمی است که اگر استقلال نپردازد، محرومیت قطعی از دو پنجره نقل و انتقالات و غرامت و محرومیت بازیکن را در صورت شکایت بلژیکی‌ها به فیفا در پی دارد. اما مشکل اینجاست که واریز چنین مبلغی برای یک بازیکن در سطح نادری برای استقلال، زیان بزرگی به شمار می رود، چون استقلال با چنین رقمی می‌توانست بازیکنان به مراتب بهتری جذب کند. این درحالی است که این مبلغ تنها برای دریافت رضایتنامه نادری اعلام شده و دستمزد خود بازیکن نیز حداقل پنج تا شش میلیارد تومان برای استقلال خرج خواهد داشت!

شاید همین ارقام بود که پرسپولیس را از تمدید قرارداد قرضی نادری منصرف کرد و به داشتن سعید آقایی بسنده کردند و نرخ نادری را برای ماندن در اردوی قرمز، گران دانستند، اما حالا بمب استقلالی‌ها در بغل خودشان منفجر شده و به نظر می‌رسد آن‌ها ضامن را زود کشیده اند!

در این میان، چانه‌زنی‌ها با طرف بلژیکی ادامه دارد و تنها رابط ایرانی‌ها با آن باشگاه، ایجنت قبلی نادری بوده که در سال‌های قبل همه امور را تمام و کمال مدیریت می‌کرد؛ اما اکنون با توجه به اتمام قراردادش با نادری، کامل وارد این ماجرا نشده و شاید او هم منتظر قطعی شدن سهم خودش در حل این اختلاف است. باشگاه بلژیکی می‌داند، اکنون اختیار عمل دست آنهاست و می‌تواند هر رقمی که بخواهد از تیم بخت برگشته ایرانی طلب کند و نهایتا این پول از بیت المال پرداخت می‌شود. بیچاره مردم و هوادارانی که سالهاست به موفقیت تیم خود دل بسته اند، اما این لقمه از گلویشان پایین نرفته، با چنین خبر بدی مواجه می‌شوند.

وقت آن است که وزیر ورزش یک بار هم پاسخگو باشد که این مدیران را از قوطی کدام عطاری پیدا کرده و در استقلال و پرسپولیس می‌گمارد تا ده‌ها مورد شبیه این طی چند سال اخیر در دور سرخابی‌ها رخ داده و باعث زیان‌های چندصدمیلیاردی به بودجه عمومی و بیت المال شود؟

هنوز ماجرا‌های مهدی طارمی و ریزه اسپور از یاد هواداران فوتبال نرفته است که تیم ترکیه‌ای را در شرایط شکایت از پرسپولیس و دریافت غرامت قرار داد. نکته تاسفبار اینکه در صورت عدم حل و فصل این ماجرای خطرناک، بعد از مارک ویلموتس، یک شاکی بلژیکی دیگر برای دریافت غرامت از فوتبال ایران در کمیته انضباطی فیفا افزوده می‌شود و فدراسیون جهانی هم دیگر چشم بسته در پرونده‌ها علیه تیم‌های ایرانی و فوتبال کشورمان حکم صادر می‌کند، چون از بلبشوی مدیریتی در فوتبال ایران آگاه است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

نویسنده: صادق لوردریچه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار