سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان از نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر همدان به نام شهید دکترمحسن فخری‌زاده خبر داد وگفت: پیرو شهادت مظلومانه دانشمند هسته‌ای ایران اسلامی به دست جنایتکاران و تروریست جهانی و در راستای ادای دین به این سرباز مخلص ولایت و وطن با رای تمامی اعضای شورا مصوب شد تا معبر یا میدانی به نام شهید دکتر محسن فخری‌زاده مزین شود.
کد خبر: ۹۲۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ 01 December 2020

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان از نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر همدان به نام شهید دکترمحسن فخری‌زاده خبر داد.
 
به گزارش تابناک همدان؛ اکبر کاوسی‎امید در نطق پیش از دستور پنجاه‌ و نهمین جلسه صحن شورا خبر داد: پیرو شهادت مظلومانه دانشمند هسته‌ای ایران اسلامی به دست جنایتکاران و تروریست جهانی و در راستای ادای دین به این سرباز مخلص ولایت و وطن با رای تمامی اعضای شورا مصوب شد تا معبر یا میدانی به نام شهید دکتر محسن فخری‌زاده مزین شود.

در این جلسه علی رحیمی‌فر، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان به قرائت بیانیه‌ای در زمینه شهادت مظلومانه دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند عالی‌قدر انرژی هسته‌ای و دفاعی، پرداخت که متن بیانیه به شرح زیر است:

 اینک که بار دیگر شاهد شهادت عارفانه مردی از تبار علم و تقوا و اهل ولایت دانشمند جلیل و بی‌بدیل در عرصه دانش ارزشمند هسته‌ای و دفاعی به دست ایادی محور عبری، وهابی و آمریکایی در ایران اسلامی مان هستیم، ضمن عرض تبریک و تسلیت به محضر شریف و شهیدپرور مردم ایران زمین و پیشگاه مقام معظم رهبری مدظله العالی، مواردی را عنوان می‌دارم.

 اول؛ شهادت، خلعتی اعلاء، خاص و منحصر به فرد است که تنها برترین بندگانی از بندگان خدا می‌نشیند و تلألو می‌یابد که شهیدگونه زیسته‌اند و این رمز ایشان در رسیدن به چنین مقام و مترتبت عظیمی است که در عرصه محشر تمام کاروان بشر به حالشان غبطه خورند و به مقام و منزلت شان رشک برند. آری شهیدگونه زیستند و در راه خدا به شهادت رسیدند چه به هر غربتی، چه به هر دردی، چه به هر اشک و آهی و چه به هر ابتلا و آزمایشی با خدا و خداگونه بودن رمز است، رمز شهادت، رمز شهید بودن، رمز شهید ماندن و رمز شهید شدن.

دوم؛ اگر چه موقعیت حساس خدمتی و فعالیت شهیدگوار فخری‌زاده اقتضاء می‌کرد ملت شریف ایران در زمان حیات شهید گونه‌اش از شناخت نام و رسم او محروم مانند، اما اینک که خون مطهرش بر پرده غربت او در دنیا چنگ انداخته و کلام دوست و دشمن در معرفی عظمت و مرتبت عالیش جاری اشاره شده، آنچه در نظر عیان می‌گردد، این است که شهید بزرگوار شهادت را در زمان حیات مبارکش با جهاد و تلاش بسیار در عرصه خدمت صادقانه و عالمان به این آب و خاک و مردمانش معنی و به حقیقت متجلی ساخته است.

 شهید فخری‌زاده که امروز به حق فخر ایران‌زمین است و نام عزیزش بر تارک این سرزمین تا ابد خواهد درخشید و به ما آموخت که بنده خدا باشید و جز برای خدا و رضای او کاری نکنید و بجز رضای او به چیز دیگری نیندیشید و جز به ریسمان محکم الهی به چیز دیگری چنگ مزنید و دو روزه شهرت و هیاهو و لذت از عالم را به آخرت و مقام وصل الهی و پاسخگویی در محضر انبیاء، اولیاء و صدیقین ترجیح می‌دهید.

 سوم؛ شایسته و نیکوست که امروز ما نیز به قدر توان و وسع مالی و معنوی و مسئولیتی که در دست داریم و قطع یقین باید پاسخگوی یکان یکان آن در محضر حضرت حق و مردم شریف ایران و شهدای عظیم القطر باشیم، برای معرفی سبک و سیاق و نهج زندگی این شهید عالی مرتبه و دانشمند بی‌بدیل در عرصه دانش با ارزش هسته‌ای هر آنچه ممکن است انجام و در طبق اخلاص و رضایت الهی نهیم و از این رهگذر ضمن ادای ذره‌ای از دین عظیم ایشان بر ذمه و گردنمان، زمینه ترویج  فرهنگ جهادوشهادت، تکریم علم و عالمان و الگوسازی صحیح و مبتنی بر هویت فاخر ایرانی و اسلامی را بالاخص در میانه نسل جوان و نوجوان فراهم آوریم و از این رهگذر به پیام رهبرمان در بیانیه گام دوم انقلاب نیز در حرکت سمت‌و سوی تمدن‌سازی عظیم اسلامی و ایرانی لبیک گفته باشیم.

 از این‌رو به پیشنهاد اینجانب و برخی اعضای شورای شهر همدان در حال حاضر نامگذاری یکی از شواره اصلی شهر همدان به نام شریف و عظیم این شهید والامقام در اسرع وقت و نصب سردیس آن شهید در آن محل برای پاسداشت بیشتر از نام و آوازه ایشان است. خداوند عاقبت همه ما را ختم به شهادت و خیر کند.
 
منبع:  روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار