رئیس منابع طبیعی رفسنجان :
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: امسال ۳۵۰ هکتار تاغ زار در مسیر رودخانه سفید در حال ایجاد است که این طرح تا ۲۰ روز دیگر به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۹۳۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 25 January 2021

 

به گزارش خبرنگار مهر، جلال حسن شاهی یکشنبه شب در جلسه هماهنگی روز درختکاری اظهار داشت: مقوله کاشت درخت در عرصه‌های منابع طبیعی که پوشش جنگلی ایجاد می‌شود و این طرح جزو وظایف ذاتی اداره منابع طبیعی است و نیاز به اعتبارات ملی دارد.

وی با بیان اینکه هر ساله با تخصیص اعتباراتی کار درختکاری انجام می‌شود، ابراز داشت: امسال هم ۳۵۰ هکتار تاغ زار در مسیر رودخانه سفید در حال اجرا است و تا ۲۰ روز دیگر به اتمام می‌رسد ضمن اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان ۱۲۰ هکتار درختکاری دیگر هم امسال برای شهرستان رفسنجان تعریف کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان با تاکید بر اینکه برای درختکاری باید مردم پای کار باشند و کمبود آب هم نداشته باشیم تا باعث پایداری پروژه شود، ادامه داد: در بحث عرصه‌های منابع طبیعی هیچ شهرستانی زیر بار کاشت نهال نمی‌رود به دلیل اینکه با کمبود آب با شکست مواجه می‌شود.

حسن شاهی اظهار کرد: امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم تا توانستیم نهال‌های تاغ با ارتفاع ۷۰ سانتی متر را رشد بدهیم و ۹ دوره آبیاری شده‌اند. تأمین آب در این کمبود منابع واقعاً مشکل است لذا تأمین آب و مشارکت مردم جزو مقوله‌های اصلی قضیه باشد تا فضای سبزی که ایجاد می‌شود بتواند پایدار بماند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی استان کرمان برای تهیه و توزیع نهال، ۲ نهالستان یکی در جوپار و دیگری در منطقه دهبکری واقع در محور «کرمان - بم» دارد و نهال مورد نیاز استان را تأمین می‌کردند تا اینکه کم کم آنها فقط نهال پروژه‌های اختصاصی منابع طبیعی را تولید می‌کنند.

حسن شاهی افزود: گونه‌های زبان گنجشک، سرو، اقاقیا و کاج فقط برای دهیاری‌ها، شوراها اسلامی روستاها و شهرداری‌ها جهت حفظ بافت‌های روستایی و شهری و برای عرصه‌های منابع طبیعی هم تاغ، بنه و بادام کوهی تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار