مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی استان کرمان نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان در رقابت‌های ژاپن هستند.
کد خبر: ۹۳۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 27 January 2021

 

میثم پاریزی صبح امروز در جلسه شورای ورزش همگانی استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه بیش از هزار هیئت ورزشی در استان کرمان داریم اظهار داشت:این هیئت‌ها در پرورش استعدادهای ورزشی بسیار اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه باشگاه‌های صنعتی و شهرداری باعث شده 41 تیم در لیگ‌های برتر کشوری داشته باشیم افزود: طی دو سال گذشته بیش از 160 هزار متر مربع فضای ورزش در استان کرمان افتتاح شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه سرانه ورزشی استان کرمان نسبت به سایر استان‌ها عقب نیست ادامه داد: حمایت‌های خوبی از سوی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان شده است.

وی با بیان اینکه نگاه بنگاه‌های اقتصادی باید توسعه متوازن استان در امر ورزش باشد گفت: دو تیم لیگ برتری فوتبال داریم که در سطح کشور بسیار اهمیت دارد.

پاریزی با اشاره به اینکه رقابت‌های المپیک و پارالمپیک در ژاپن برگزار می‌شود و نیاز به حمایت همه جانبه ورزشکاران استان کرمان در این رقابت‌ها داریم افزود: در حوزه ورزش همگانی سیاست‌های کلی وزارتخانه با شعار جامعه فعال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی دستگاه‌ها در توسعه ورزش همگانی بسیار اثرگذار است گفت: اعتبارات ورزش استان در سال 1400 باید افزایش پیدا کند و نیاز است به حوزه ورزش نگاه ویژه داشته باشیم چرا که در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه 110 هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح استان کرمان داریم افزود: توسعه ورزش همگانی در استان کرمان در اولویت است.

در این جلسه فرهاد نژادفصیحی دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی و محلی کشور نیز با بیان اینکه این فدراسیون در سه حوزه فعالیت می‌کند اظهار داشت: کشف استعدادهای ورزش در روستاها برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه ورزش‌های سنتی و بومی و محلی روستاها را شناسایی کرده و در جهت ثبت ملی آنها و همچنین توسعه این ورزش‌ها فعالیت می‌کنیم افزود: جشنواره "دا" به معنی مادر در کشور در حال برگزاری است و این جشنواره امسال به یاد مادر شهید سلیمانی در کشور برگزار می‌شود.

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی و محلی کشور با اشاره به اینکه استان کرمان 221 خانه ورزش روستایی دارد که در سه سال گذشته با اعتبار هر خانه 10 میلیون تومان تجهیز شده است گفت: در استان کرمان 8 هزار و 137 نفر بانو در روستاها در قالب طرحی اصلاح ساختار جسمانی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار