زنگ چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلام ایران در زادگاه شهید سلیمانی در استان کرمان با حضور مسئولان کشوری و استانی نواخته شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 31 January 2021

 

آیین نواختن زنگ انقلاب صبح امروز 12 بهمن ماه همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشورمان و در نخستین روز ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام با حضور مسئولان کشوری و استانی نواخته شد.

زنگ چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلام ایران به صورت نمادین در مدارس استان کرمان با حضور محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، مهرابی معاون اقتصادی استاندار کرمان، اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان محلی و استانی در مدرسه عصمتیه روستای قنات ملک زادگاه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

هدف ما تربیت نسلی کارآمد در طراز جمهوری اسلامی و مکتب شهید سلیمانی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت: در حالی چهل و دومین پیروزی انقلاب را جشن میگیریم که ایران اسلامی به واسطه اداره آهنین مردان دلیر و با شهامت و شجاعت خود توانسته مقتدرانه و عزتمندانه قد علم کند.

وی با بیان اینکه دشمنان در طول بیش از چهل سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی ما گذشته با ترفندها، دسیسه و نقشه‌های زیاد برای براندازی نظام ما تلاش کرده که خوشبختانه همه این نقشه‌ها نقش بر آب شده است گفت: امروز مفتخریم که در برابر همه این دسیسه‌ها با رهبری مقام معظم رهبری مقتدرانه ایستادیم و امروز به عنوان یک کشور سربلند در منطقه شناخته شده هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: امروز به وجود سردار سلیمانی افتخار می‌کنیم و به آینده‌ای بسیار درخشان امیدواریم، زیرا برای آینده خود نقشه راه، بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را داریم .

وی با بیان اینکه آنچه که امروز ما را به آینده امیدوار کرده است ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی در جامعه است گفت: سازمان برنامه ریزی کتب درسی به خوبی به این مهم پی برده است و کتاب سرباز وطن هم برای سواد آموزان در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تدوین شده است.

اسکندری‌نسب با اشاره به اهمیت توجه به مدارس و دانش آموزان گفت: از 7 راهکار اساسی گام دوم انقلاب اسلامی، یک راهکار توجه به جوانان و نوجوانان است که مسیر تحقق آن از مدرسه می‌گذرد.

وی با بیان اینکه باید برای تربیت نسلی کارآمد و متعهد و در طراز جمهوری اسلامی و مکتب حاج قاسم سلیمانی را مد نظر قرار دهیم افزود: اگر بخواهیم به دین و انقلاب اسلامی آسیب نرسد باید مکتب شهید سلیمانی در جامعه و مدارس ترویج پیدا کند.

در این آیین حجت الاسلام علی علیدادی‌سلیمانی امام جمعه رابر اظهار داشت: اگر بستر انقلاب اسلامی نبود امروز این الگوهای بی بدیل چون شهید سلیمانی و دیگر شهدا که مایه مباهات جهان اسلام هستند، نبودند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته افتتاح و ساخت 25 مدرسه در شهرستان رابر در دستورکار قرار گرفت گفت: امروز در این شهرستان مدرسه فرسوده‌ای نیست و نه در این شهرستان که در دیگر شهرستان‌های همجوار نیز اینگونه است.

امام جمعه رابر با اشاره به مشکلاتی که در حوزه آموزشی در این منطقه وجود دارد بیان کرد: 25 مدرسه عشایری در شهرستان رابر داریم که در چادر برپا می‌شود که شایسته نیست و درخواست داریم تا مسئولان فکری به حال این مدارس بکنند.

جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان استان کرمان در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در گلزار شهدای روستای قنات ملک زادگاه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرده و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار