فرماندار شهرستان فاریاب با اشاره به وقوع چهار زلزله پیاپی در این شهرستان گفت: خسارات این زمین لرزه‌ها در حال ارزیابی است.
کد خبر: ۹۳۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 01 February 2021

 

علی نیک‌نفس فرماندار شهرستان فاریاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در فاریاب، با اشاره به اینکه فاریاب در جنوب استان کرمان شب گذشته چهار زلزله پیاپی را تجربه کرد و مردم این شهرستان شب سختی را پشت سر گذاشتند اظهار داشت: زلزله 4.9 ریشتری ساعت 19:34، زلزله 2.8 ریشتری 21:03، زلزله 2.8 ریشتری 23:40 و در نهایت زلزله 4.6 ریشتری 1:36 بامداد این شهرستان را لرزاند.

وی با بیان اینکه شدت و زمان بعضی از این زمین لرزه‌ها زیاد بود و باعث وحشت زدگی مردم این شهرستان شده بود ادامه داد: بعضی از خانواده‌ها شب گذشته را با وجود سردی هوا بیرون منزل و در فضای باز سپری کردند که شرایط سختی بود.

فرماندار شهرستان فاریاب با اشاره به اینکه زمین لرزه 4.9 ریشتری در عمق 21 کیلومتری زمین در فاصله بین منطقه مارون و موردان به وقوع پیوسته و زمین لرزه 4.6 ریشتری در منطقه چاه نارنج این شهرستان بوده است گفت: خوشبختانه زلزله‌های شب گذشته خسارت جانی نداشت.

وی با بیان اینکه ترک خوردگی منازل روستایی و شهری از جمله خسارت شب گذشته این زمین لرزه‌ها بوده است افزود: حتی اداره ارشاد این شهرستان نیز دچار ترک خوردگی شده است.

نیک‌نفس با اشاره به اینکه خوشبختانه در زلزله‌های شب گذشته تخریب منازل و ساختمان‌ها را نداشتیم و خسارات در حد ترک خوردگی است بیان کرد: دهیاران و بخشداران منطقه در حال ارزیابی خسارات هستند.

وی با بیان اینکه در راستای مقاومسازی منازل کارهای زیادی در این شهرستان انجام شده است ادامه داد: کل خانوارهای ما در فاریاب 9 هزار و 500 خانوار هستند که 6 هزار و 500 خانوار آن روستایی است.

فرماندار شهرستان فاریاب با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار واحد مسکن شهری و 6 هزار واحد مسکن روستایی ما مقاوم‌سازی شده افزود: از این تعداد حدود 8 هزار خانه با وام‌های بنیاد مسکن مقامسازی شدند و مقامسازی بقیه واحدها نیز در برنامه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار