آیین آزادسازی ۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در جوار مرقد شهید سپهبد قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 06 February 2021

 

در هفتمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی آیین آزادسازی 31 زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در جوار مزار سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

رمضان امیری، مدیرکل زندان‌های استان کرمان در حاشیه این مراسم در گفت ‌وگو با تسنیم با گرامیداشت چهل و دومین دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این ایام آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بود.

وی با بیان اینکه این اقدام با تفاهمنامه‌ای که بین سپاه ثارالله استان کرمان، بسیج حقوقدانان، دادگستری و اداره کل زندان‌ها بود انجام شد گفت: بنا را بر این گذاشتیم تا تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان در این ایام آزاد شود.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان با اشاره به جلساتی که با نواحی بسیج سپاه و مجموعه مددکاران زندان‌ها برگزار شد افزود: در مجموع با اقدامات انجام شده زمینه آزادی 31 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان فراهم شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این آزادسازی در ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) بود بنا را بر این گذاشتیم تا زمینه آزادسازی تعدادی از بانوان مددجوی استان نیز فراهم شود که 4 زندانی زن نیز امروز جزو این مددجویانی هستند که به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

امیری با عنوان اینکه کل بدهی این زندانیان 26 میلیارد تومان بود که 16 میلیارد آن را شکات گذشت کردند گفت: این مددجویان با کمک سپاه ثارالله استان کرمان و ستاد دیه با پرداخت یک میلیارد تومان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه هر چه داریم به برکت خون شهدا به ویژه سپهبد شهید قاسم سلیمانی است افزود: این آیین امروز در جوار مرقد مطهر حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

در این آیین سیدحجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در این آیین با بیان اینکه 144 نفر از زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان هنوز در انتظار آزادی هستند اظهار داشت: 5 میلیارد تومان برای آزادسازی این ممدجویان نیاز است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه در برنامه داریم تا پایان سال نیز یک مرحله دیگر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان را داشته باشیم تصریح کرد: اولویت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با مددجویانی است مدت حبس طولانی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار