سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سیرجان گفت: عادی‌انگاری و کم شدن محدودیت‌ها مهمترین عامل شیوع کرونا در شهرستان سیرجان است.
کد خبر: ۹۴۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 23 February 2021

 

محمد موقری‌پور سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان اظهار داشت: از حدود 10 روز گذشته با افزایش موارد بستری و سرپایی کرونا در شهرستان سیرجان زنگ خطر شیوع بیماری در این شهرستان به صدا در آمد.

وی بیان کرد: افزایش تعداد بیماران کرونایی در این شهرستان به نسبت جمعیت و براساس فرمول‌های وزارت بهداشت باعث شد که وضعیت شیوع کرونا در شهرستان سیرجان شهرستان سیرجان از رنگ زرد به نارنجی تغییر رنگ داده و وضعیت این شهرستان یک درجه وخیم‌تر شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان با اشاره به اینکه به تبع این تغییر وضعیت یکسری محدودیت‌ها در شهرستان سیرجان برقرار شده و این محدودیت‌ها فعلاً ادامه دارد گفت: ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان نیز ممنوع شده و ورود خودروهای شخصی با پلاک سیرجان به شهرهای دیگر کشور ممنوع است.

وی عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مهمترین دلایل افزایش بیماری در این شهرستان عنوان کرد و افزود: براساس بررسی‌های انجام شده و رصد موارد مثبت بیماری در این شهرستان عادی‌انگار، کم شدن محدودیت‌ها، برگزاری دورهمی‌ها و شدت گرفتن مسافرت‌ها به ویژه به استان هرمزگان از جمله عوامل شیوع بیماری در سیرجان است.

موقری‌پور با اشاره به اینکه سرایت پذیری این ویروس بسیار زیاد است تصریح کرد: امروز نگرانی جدی از انتشار ویروس جهش یافته کرونا نه تنها در این شهرستان که در بقیه نقاط وجود دارد و این نگرانی خیلی جدی است.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود تنها را جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و قطع زنجیره کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها و تا حد امکان عدم حضور در اجتماعات به قطع زنجیره بیماری کمک می‌کند.

به گزارش تسنیم شهرستان سیرجان تنها شهرستان نارنجی استان کرمان است و در حال حاضر 40 بیمار بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار