معاون استاندار:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: برای انتخابات ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و ۱۵ شعبه اخذ رای در استان در نظر گرفته شده که نسبت به انتخابات اسفند ۹۸ فراتر رفته است.
کد خبر: ۹۴۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ 02 March 2021

۳۰۱۵ شعبه اخذ رای در کرمان مشخص شد

محمد صادق بصیری شامگاه دوشنبه در یک برنامه ویزه خبری افزود: حدود ۴۵ هزار نیروی انسانی کار برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ را در استان کرمان انجام می دهند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا صندوق های رای را افزایش داده ایم و تعداد سه هزار و ۱۵ صندوق اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و چهار هزار و ۲۶۷ صندوق رای برای انتخابات شوراها در نظر گرفته شده که در مجموع هفت هزار و ۲۸۲ صندوق رای را شامل می شود.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان تصریح کرد: روند انتخابات ۱۴۰۰ از ۱۸ اسفند جاری آغازمی شود که در استان کرمان ۸۴ شهر و ۲ هزار و ۵۰۰ روستا داریم که انتخابات شوراها را برگزار می کنند وانتظار داریم مردم استان وظیفه شرعی و الهی خود را در انتخابات انجام دهند.

وی ادامه داد: تعداد اعضایی که وارد شورا های اسلامی شهر و روستا می شوند، بستگی به تعداد جمعیت دارد و در روستاها شوراها سه و پنج نفره است که روستاهای با جمعیت تا یک هزار و ۵۰۰ نفر سه نفره و بیش از آن پنج نفره است.

بصیری بیان کرد: در انتخابات ۱۴۰۰، تعداد اعضای شورای شهر کرمان ۱۱ نفره است و شورای شهرهای بم، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک و کهنوج هفت نفره و مابقی شهرها شورای پنج نفره خواهند داشت.

وی ادامه داد: از ۱۸ اسفند تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۳۰ فرآیند انتخابات خواهیم داشت و ثبت نام داوطلبان شورای شهر از ۲۰ اسفندماه جاری ساعت هشت صبح آغاز می شود و تا ساعت ۱۶ روز ۲۶ اسفندماه به مدت هفت روز در محل فرمانداری های تابعه انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تا ۲۵ اسفندماه جاری مهلت دارند برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند و نامزدهای شورای روستا تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ مهلت دارند.

وی تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای روستا نیز از ۱۶ فروردین تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ به مدت هفت روز در بخشداری های تابعه اتفاق می افتد و در مورد تیره های عشایری هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

بصیری افزود: ماده ۳۰ قانون انتخابات، شرایط داوطلبان شوراهای شهر و روستا را اعلام کرده که برخی از این شرایط برای هر ۲ حوزه شهر و روستا یکسان و برخی شرایط متفاوت است.

وی تاکید کرد: کسانی که نامزد انتخابات شوراهای شهر و روستا هستند، باید استعفای خود از مسئولیت کنونی را تا روز ثبت نام تسلیم کرده باشند و برای ثبت نام، مدرک پذیرش استعفاء باید ارائه شود.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان بیان کرد: انتخابات سنگینی را پیش رو داریم و به خاطر کرونا باید کاملا زیرساخت های فنی و الکترونیک فراهم شود و حتی المقدور انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی تصریح کرد: باید ساختارها و آموزش های لازم فراهم شود که کارها نیز آغاز و در چهار سطح آموزش برای مجریان انتخابات تدارک دیده شده است.

بصیری بیان کرد: طرح هوشمند جامع کرونا با توجه به رنگ بندی در زمان های مختلف اجرا می شود اما اینکه در تاریخ برگزاری انتخابات چه وضعیتی خواهیم داشت مشخص نیست، بنابراینتمهیداتی پیش بینی شده تا انتخابات با کمترین مشکلی برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار