معاون وزیر صمت از افزایش ظرفیت کاتدی مس کشور به ۶۰۰ هزار تن خبر داد و گفت: سه طرح بزرگ دره آلو ، دره زار و مس سرچشمه سال آینده افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 14 March 2021

 

اردشیر سعدمحمدی ظهر امروز در آیین افتتاح قطعه دوم و سوم طرح انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد اظهار داشت: این درحالی است که ما 0.3 درصد از آب شیرین جهان را مورد استفاده قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سهم غرب آسیا 47.7 درصد و منطقه خلیج فارس 24.6 درصد از شیرین سازی آب دنیا است که سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه را می‌طلبد تصریح کرد: ما در ایران نیازمند شیرین سازی آب هستیم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه در سال 99 برای نخستین بار در شرکت ملی مس به تولید 280 هزار تن مس کاتدی رسیدیم افزود: با افزایش 12 درصدی تولید نسبت به سال گذشته و فروش و صادرات 270 هزار تنی رکورد زدیم.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه تعریف شده برای شرکت ملی صنایع مس گفت: بالغ بر 2.4 میلیارد و 30 هزار میلیارد تومان طرح تا پایان سال 1404 داریم که ظرفیت کاتدی کشور به 600 هزار تن ارتقا پیدا می‌کند و در سال آینده سه طرح بزرگ دره آلو ، دره زار و مس سرچشمه افتتاح می‌شود.

سعدمحمدی با بیان اینکه برای انجام این پروژه‌ها مس در سال حدود 27 میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کند عنوان کرد: برای انجام این پروژه‌ها شرکت ملی صنایع مس نیازمند 31 میلیون مترمکعب آب جدید است که با افتتاح این طرح نگران آب برای توسعه کشور نیستیم.

به گزارش تسنیم با آبگیری مخزن 300 هزار مترمکعبی مجتمع مس سرچشمه، فاز دوم خط اول طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار