شهردار جیرفت از بهره برداری سه طرح عمرانی در این شهر با حضور مسئولان در آخرین روز از سال ۱۳۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸ 18 March 2021

 

نعمت الله حسین زاده  این طرح ها را شامل بهره برداری بوستان شهدای عشایر، غسالخانه و بوستان شهدا اعلام کرد و اعتبار این طرح ها را ۶ میلیارد تومان برشمرد.

وی از افزایش چهار برابری سرانه فضای سبز شهر جیرفت خبر داد و این مهم را نتیجه تلاش شبانه روزی مجموعه شهرداری و حمایت های مجموعه شورای شهر دانست.

وی اظهار داشت: جاده های سلامت در بوستان های جیرفت در راستای ایجاد محیطی شاداب برای شهروندان است.

وی افزود: شهرداری جیرفت طی سه سال اخیر اقدامات عمرانی بی نظیری را در سطح شهر در راستای رفاه شهروندان انجام داده است.

حسین زاده بابیان اینکه یکی از این اقدامات احداث جاده سلامت در پارک ها و بوستان های در شهر است، گفت: شهرداری در راستای داشتن جامعه سالم و ایجاد محیطی امن و شاداب برای شهروندان اقدام به ساخت چندین بوستان وپارک های محله ای کرده است.

وی بیان داشت: احداث جاده سلامت در پارک ها و بوستان های سطح شهر یکی از طرح های مهم شهرداری بوده که شهروندان ازاین محیط های مناسب با محوریت سلامت استفاده کنند.

شهردار جیرفت اظهار داشت: استفاده از جاده های سلامت که در بوستان های سطح شهر اجرا شده با استقبال شهروندان جیرفتی روبرو شده ورضایت مردمی را در بر داشته است.

وی تصریح کرد: جاده سلامت بوستان شهدا در حد فاصل پل خرمشهر و پل صاحب الزمان (عج) در حاشیه رودخانه ملنتی قرار دارد که با نورپردازی و وجود روخانه زیبایی این بوستان وجاده سلامت را دوچندان کرده است.

شهردار جیرفت به نهضت آسفالت در جیرفت اشاره کرد و اجرای یک میلیون متر مربع آسفالت در این شهر خبر داد و گفت: این میزان آسفالت معادل سه برابر پانزده سال اخیر است.

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت دغدغه چند دهه شهروندان جیرفت مرتفع شد

رئیس شورای شهر جیرفت با بیان اینکه شهر جیرفت تا امروز فاقد یک سردخانه عمومی نگهداری اجساد و غسالخانه بود، گفت: یکی از مطالبات به حق مردم محترم جیرفت احداث غسالخانه و سردخانه متمرکز نگهداری اجساد بود که با تلاش همکاران مجموعه شهرداری و همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر جیرفت این دغدغه مردم مرتفع شد.

سید کمال خوشکام افزود: با بهره برداری از این طرح عمران شهری و هماهنگی بین دستگاهی پیش بینی شده که تمامی مراحل مجوز دفن در همین مکان و به صورت متمرکز انجام شود.

وی با بیان اینکه غسالخانه قدیم جیرفت ۵۰ سال پیش احداث شده است، گفت: نبود سردخانه اموات مانعی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به همشهریان بود که در محل آرامستان و در کنار سالن غسالخانه و سردخانه، سالن تشریح اموات ایجاد شد.

وی تصریح کرد: در غسالخانه جدید محل اقامه نماز میت احداث شده تا یک مجموعه متمرکز برای همشهریان احداث شود.

وی اظهار داشت: نبود سردخانه در کنار آرامستان از نظر منظر شهری سبب ایجاد کاروان های انتقال جسد در سطح شهر در نتیجه موجب بروز ترافیک شده بود.

رئیس شورای شهر زیربنای غسالخانه جدید را یک هزار و ۵۰۰ متر شامل۵۰۰ متر مربع زیربنای ساختمان و یک هزار مترمربع سایبان برای اقامه نماز میت برشمرد و گفت: ۲ ســردخانه نگهــداری اجســاد شامل ســردخانه کشویی و سردخانه تلمبــار با ظرفیت ۲۵۰ نفــر جهــت هــر گونــه حــوادث احتمالــی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: هماهنگی لازم برای استقرار نمایندگانی از دادستانی، پزشکی قانونی و سایر دستگاه های مربوطه برای تسهیل کار مردم در غسالخانه جیرفت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با تحقق این مهم، مجوزات لازم برای دفن اموات هر چه سریعتر صادر و پس از آن نیز جسد از سردخانه تحویل و به غسالخانه که در مجاور آن می باشد برده و در قطعات آرامستان دفن می شود.

خوشکام اظهار داشت: ساخت غسالخانه پیشرفته یکی از نیازهای اساسی شهر جیرفت بود که با تلاش شبانه روزی نیروهای خدوم شهرداری و شهردار جیرفت و حمایت اعضاء شورای اسلامی انجام شد.

 

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار