استاندار کرمان در ستاد کرونا مطرح کرد؛
استاندار کرمان در خصوص برگزاری نشست‌های انتخاباتی شورای شهر ابراز نگرانی کرد و خواستار رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا شد.
کد خبر: ۹۷۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ 12 June 2021

به گزارش تابناک کرمان، علی زینی وند ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا ضمن تشکر از کادر پزشکی بیمارستان‌های استان کرمان با بیان اینکه شرایط کرونایی استان کرمان یک شرایط استثنایی است، اظهار کرد: نگرانی ما از انتخابات شوراهاست که به شدت رقابتی است و تجمعات و جلسات خانگی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران باید نامزدها را ملزم به اجرای دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی کنند.

زینی وند بیان کرد: دستگاه‌هایی مانند بسیج هلال احمر طی هفته جاری تا حد توان کمک کنند چون شرایط استان کرمان شکننده است و ناگزیر هستیم محدودیت‌ها را سختگیرانه اعمال کنیم.

وی گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به اینکه جان مردم را به خطر می‌اندازد باید یک تخلف انتخاباتی محسوب شود.

زینی وند در خصوص ویروس کرونای هندی تصریح کرد: در قلعه گنج، رمشک، زهکلوت، فهرج و چند شهر دیگر مراودات قومی از استان‌های مجاور وجود دارد. مردم در تمامی مراسم‌ها با هم در ارتباط هستند و به دلیل اینکه واکسیناسیون ما گسترده نیست این مراودات خیلی خطرناک و نگران کننده است.

استاندار کرمان تاکید کرد: فرمانداران جنوب و شرق استان باید مصوبات ستاد کرونا را با جدیت پیگیری کنند و مراودات بین استانی در حوزه هرمزگان و سیستان و بلوچستان به شدت کنترل شود.

وی بیان کرد: برگزاری نشست‌های تبلیغاتی در فضای بسته ممنوع است اما می‌توانیم در پارک‌ها و فضاهای باز با علامت گذاری مناطقی را برای این کار مشخص و مسائل امنیتی را کنترل کنیم در این صورت ممانعتی نخواهد داشت.

استاندار کرمان در پاسخ به درخواست یکی از اعضا ستاد مبنی بر صدور مجوز تردد شبانه برای اعضای ستادهای انتخاباتی گفت: باید محدودیت‌های کرونایی را سختگیرانه تر اعمال کنیم چون در هفته آینده و پس از انتخابات ما می‌مانیم با بیمارستان‌هایی که پر از بیماران کرونایی است.

زینی وند همچنین برای بازگشایی شهربازی‌ها که به علت تعطیلی‌های کرونا سخت‌ترین ضربه‌ی اقتصادی را خورده‌اند، گفت: تجمعات در هر حالتی ممنوع است اگه وسیله‌ای باشد که تجمع در آن صورت نگیرد و در هوای آزاد باشد یا بشود از صندلی‌هایش با فاصله استفاده کرد ممانعتی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار