معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: این اداره کل برای حمایت از تولید ۲ فیلم مستند با مشارکت مرکز سینمای مستند و تجربی آماده است.
کد خبر: ۹۷۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ 13 June 2021

وحید محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان طی ۲ سال گذشته از تولید سه فیلم مستند توسط هنرمندان استان با صرف اعتبار ۵۴۰ میلیون ریال حمایت کرده است.

وی تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه فی ما بین سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور تحقق اهداف توسعه فرهنگی و هنری استان در حوزه صنعت تصویر و سینما و بهره گیری از قابلیت ها و ظرفیت های استان در زمینه توسعه و رونق فعالیت‌های سینمایی و سمعی بصری منعقده شده است که امیدواریم امیدواریم از این رهگذر سیاست برقراری عدالت فرهنگی، عمومی سازی دسترسی فرهنگی و توسعه بازار سینمای استان تاحدودی محقق گردد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد : طی سال گذشته علاوه برحمایت دویست میلیون ریالی ازفیلمسازان فیلم اولی استان ازطریق انجمن مرکزی سینمای جوانان، نسبت به حمایت ازتولید ۱۰فیلم کوتاه حرفه ای و نیمه حرفه ای با اعتباری معادل ۹۵۰ میلیون ریال اقدام شد و درسال جاری نیز حمایت از تولید ۲۰ فیلم کوتاه با اعتباری معادل سه میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بامشارکت انجمن سینمای جوانان دردستور کار قراردارد.

وی با اشاره به راه اندازی نمایندگی انجمن سینمای جوانان در شهرستان سیرجان در سال جاری افزود: با راه‌اندازی این انجمن تعداد انجمن های فعال سینمای جوان در استان کرمان به چهار مرکز خواهد رسید.

محمدی ادامه داد: سال گذشته با صرف اعتباری معادل ۷۰۰ میلیون ریال نسبت به بروزرسانی تجهیزات فیلمسازی دفتر سینمای جوانان شهرستان بم اقدام و امسال نیز به روز رسانی تجهیزات انجمن شهرستان رفسنجان با همین مبلغ اعتبار و مشارکت انجمن مرکزی سینمای جوانان ایران در دستور کار قرار خواهد داشت.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان کرمان گفت: حمایت از برگزاری کارگاه های آموزشی استاد محور ویژه فیلمسازان در استان با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین کمک به برگزاری هفته فیلم و عکس با اعتباری معادل ۵۵۰ میلیون ریال و حمایت از تولید ۲۰ فیلم کوتاه با اعتباری معادل سه میلیارد ریال از طریق انجمن های سینمای جوانان شهرسستان های کرمان، رفسنجان و بم) را از دیگر بر نامه‌های پیش‌بینی شده سال۱۴۰۰ است.

وی بیان کرد: حمایت از نصب پروژکتور لیزری سینما قدس سیرجان با اعتباری معادل ۷۶۰ میلیون ریال و حمایت از پردیس سینمایی امید بم را به عنوان‌ دو برنامه محوری در ادامه تقویت زیرساخت‌های سینمایی استان کرمان است که در این زمینه با هماهنگی موسسه سینماشهر مبلغ ۷ میلیارد ریال برای سینمای امید بم اختصاص یافته و در صورت اتمام عملیات اولیه عمرانی توسط شهرداری بم، جهت تجهیزات اختصاص خواهد یافت.

محمدی با اشاره به این که اکنون سه دستگاه سینما سیار جهت نمایش فیلم در شهرستانهای کمتر برخوردار استان وجود دارد افزود: در صورت رونق بازار سینما و استقبال تماشاگران‌، آمادگی اختصاص ۲ دستگاه سینما سیار دیگر در شهرهای ریگان و ارزوییه نیز برای سال جاری وجود دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز تجهیز سالن مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های بردسیر و بافت به سیستم نمایش دیجیتال با اعتباری معادل سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شد ‌که امیدوار هستیم مجموع سرمایه‌گذاری های انجام شده در زیر ساخت های سینمایی استان با برطرف شدن بحران بیماری کرونا وحضورمشتاقان سینما به زودی شاهد استقبال مردم این شهرها و استفاده از نمایش فیلم های روز سینمای ایران باشیم.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان کرمان تاکید کرد: کمک به اکران فیلم های هنر و تجربه و عرضه فیلم در سینما تک و برگزاری پاتوق فیلم استان وهمچنین فعال سازی دبیرخانه ستاد صیانت در استان و ستاد ساماندهی و نظارت بر بازار بازی‌های رایانه‌ای از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای سال۱۴۰۰ خواهد بود.

وی افزود: طی سال جاری بر مبنای تفاهم انجام شده و با همکاری بنیاد سینمایی فارابی همچون سال های گذشته شاهد برگزاری همزمان "چهل و دومین جشنواره فیلم فجر" و "سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان" و "پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند سینما حقیقت" با همکاری مرکز سینمای مستند و تجربی در سطح استان به صورت همزمان خواهیم بود

محمدی ادامه داد: برگزاری دومین جشنواره فیلم کرمان نیز باتوجه به اهداف مترتب بر آن در دستورکار این معاونت قرار دارد و بزودی با تعین شورای سیاستگزاری این جشنواره وتعیین دبیرتخصصی مراحل برگزاری آن اطلاع رسانی خواهدشد.

وی تاکید کرد: کماکان تسهیل مراحل و تسریع در صدور پروانه ساخت فیلم های ویدئویی و همچنین صدور پروانه تاسیس آموزشگاه های آزاد سینمایی و سمعی و بصری از طریق شوراهای نظارتی مربوطه در دستور کار این معاونت قرار داشته و ضمن خدمات رسانی مستمر به اهالی سینما و هنرمندان، نظارت بر فعالیت سینما ها و موسسات ویدئویی و سینمایی و صدورمجوز فعالیت بازی گاه (گیم نت) وسایر تشکل های مربوطه با جدیت ادامه خواهد داشت.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار