معاون دادگستری کرمان:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: کارگروه حفظ محیط زیست در معاونت اجتماعی دادگستری استان کرمان به زودی فعال می‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 14 June 2021

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، سید مهدی قویدل در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان از اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمان در جمع مسئولان سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست با اشاره به این مطلب که در سال گذشته ۳۰۰ سمن در این استان شناسایی شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۲۵ سمن در حوزه حفاظت از محیط زیست فعالیت دارند.

قویدل افزود: مجمع نهادهای مردمی در ۱۲ حوزه تشکیل شده است که یکی از این موارد، مربوط به محیط زیست است و در آینده نزدیک کارگروه حفظ محیط زیست در معاونت اجتماعی دادگستری استان کرمان فعال خواهد شد.

وی یادآور شد: در پایان سال ۹۸ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با دستگاه قضائی از سوی آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه صادر شده است که در این دستورالعمل توجه ویژه ای به مشارکت مردم و نهادهای مردمی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم و از جمله در حوزه زیست محیطی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با دستگاه قضائی، بسیار جامع و در راستای سند تحول دستگاه قضائی است تا دستگاه‌های متولی با ظرفیت نهادهای مردمی اقدامات مناسبی را در پیشگیری از وقوع جرم انجام دهند.

قویدل به بازدید انجام شده از سوی کارگروه حفظ محیط زیست معاونت اجتماعی دادگستری استان کرمان از مناطق حاشیه‌ای شهر و کوره‌های واقع در این منطقه اشاره و عنوان کرد: سامانه سجام به منظور دریافت گزارشات مردمی در تمامی ابعاد و پیشنهادات مربوطه طراحی و فعال شده است که تاکنون ۷۶ گزارش مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی به این سامانه اعلام شده است.

وی یادآور شد: از مجموع گزارشات مربوط به حفظ محیط زیست درسامانه سجام، ۴۵ مورد به دادستان‌های مربوطه و ۹ مورد به مدیرکل محیط زیست ارجاع داده شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: تقاضا داریم نهادهای مردمی از ظرفیت سامانه سجام به نحو مطلوب استفاده کرده و گزارشات و درخواست‌های مربوطه را منتقل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار