معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: با توجه به لزوم ارتقای کیفیت برای فروش صنایع دستی و حضور موفق و بالا بردن توان رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی، روش های تبلیغات و معرفی صنایع دستی باید استاندارسازی شود.
کد خبر: ۹۷۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ 15 June 2021

 

به گزارش تابناک کرمان، کاظم حسین‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای استاندارسازی روش های تبلیغات و معرفی صنایع دستی و به مناسبت هفته میراث فرهنگی، دوره آموزشی روش‌های استاندارد در معرفی و تبلیغات صنایع‌دستی کرمان امروز (سه شنبه) در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره که ویژه فعالان، تجار، تولیدکنندگان و فروشندگان حوزه فرش و صنایع‌دستی است با حضور شهرزاد مصطفوی کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی و مدرس دوره‌های بازاریابی و فروش اجرا می شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: این دوره آموزشی رایگان و با همکاری کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی کرمان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ بیست و پنجم خرداد در محل اتاق بازرگانی کرمان برپا می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع دستی در ۱۰۰ رشته در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند تاکید کرد: هرساله دوره‌های مختلف صنایع‌دستی برای هنرمندان، فعالان و افرادی که مرتبط با حوزه صنایع‌دستی هستند برگزار می‌شود که تاثیر مهمی در ارتقای فروش تولیدات صنایع دستی هنرمندان استان کرمان دارد.

حسین زاده اظهار داشت: علاقمندان و فعالان حوزه صنایع دستی استان کرمان می‌توانند برای ثبت‌نام در این دوره آموزشی به سایت https: kermantrip.com مراجعه کنند.

وی افزود: یکی از الزامات مهم برای رونق تولید صنایع دستی استان توجه به برند سازی و تجاری سازی این صنعت است و در همین راستا سال گذشته کارگاه آموزشی تجاری سازی و برند سازی برای نخستین مرتبه با حضور ۴۰ هنرمند و فعال صنایع دستی در کرمان برگزار شد.

استان کرمان به دلیل غنای فرهنگی و اقلیم متفاوت دارای صنایع دستی متعددی همچون، فرش، گلیم، پته، مصنوعات فلزی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، شال و غیره است که اغلب آنها شهرت جهانی دارند.

۲۰ تا ۲۶ خرداد به عنوان هفته صنایع دستی نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار