با اتمام موعد تبلیغات نامزدهای انتخابات ۲۸ خرداد، تمامی شرایط از سوی دست اندرکاران و مسئولان برای حضور حداکثری و برگزاری انتخاباتی امن و سالم، فراهم شده است تا بار دیگر دیار کریمان در سپهر سیاسی کشور بدرخشد.
کد خبر: ۹۷۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳ 17 June 2021

در آستانه ۲۸ خرداد و روز برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، سراسر کشور در آرایش انتخاباتی مطمئن و پر شور قرار گرفته و تنها منتظر آغاز ساعت رای گیری از طرف وزیر کشور است.

انتخابات آغاز سرفصل جدیدی در انتخاب کارگزاران و نمایندگان ملت برای تصمیم گیری و اداره کشور محسوب می شود که ساز و کارهای آن، گستره وسیعی از دستگاه ها، نهادها و سازمان های مختلف را در بر می گیرد که هر کدام نقش موثری در تکمیل زنجیره انتخابات دارند.

ستاد برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ حدود یکسال قبل فعالیت خود را برای هر چه بهتر برگزار کردن انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ آغاز کرد و مسیر را برای برگزاری انتخاباتی، امن، سالم و با زمینه را برای حضور را دهندگان تسهیل کرده است.

در استان کرمان نیز مجریان و مسئولان برگزاری انتخابات مقدمات کار را در مراحل مختلف از ثبت نام نامزدها، مراحل تایید صلاحیت، تبلیغات، رای گیری و شمارش و اعلام نتیجه و غیره آماده و پیش بینی کرده اند تا این انتخابات با وجود همه حساسیت ها و حواشی به سرانجام نیکی برسد.

انتخابات امسال به دلیل تداوم اپیدمی ویروس کرونا، با شرایط خاصی همراه است که تمهیداتی اضافه بر دوره های گذشته برای آن پیش بینی شده که همین سختی کار دست اندرکاران و مجریان را در روز رای گیری بیشتر می کند.

امکانات لازم برای برگزاری انتخابات در کرمان مهیا است

کرمان مهیای درخشش سیاسی

 استاندار کرمان با بیان اینکه امکانات لازم برای برگزاری انتخابات در این استان مهیاست، گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا فرآیند رای گیری از ساعت هفت صبح آغاز می شود، بنابراین حوزه های انتخابیه از ساعت ۶ صبح آماده باشند رای گیری تا زمان حضور افراد در شعبه تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد داشت.

علی زینی وند با اشاره به همکاری هلال احمر در فرآیند انتخابات افزود: مقرر شده که از نیروهای جمعیت هلال احمر به عنوان ناظر بهداشتی در شعب استفاده کنیم، اما مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اعلام کرده که حدود ۲۶۰ نیرو برای این امر آموزش دیده اند و این درحالی است که ۲ هزار و ۸۴۲ شعبه اخذ رای در استان داریم که برای این موضوع باید تدبیر فوری اندیشیده شود.

 استاندار کرمان تصریح کرد: در روز انتخابات دستگاه های پیشتیبانی احراز هویت در فاصله مناسبی از شعبه نصب شوند و فرمانداران مسیر شعب سیار اخذ رای را مشخص کنند تا در آن محدوده در زمینه فیبر نوری و اینترنت مشکل نداشته باشند.

وی ادامه داد: در انتخابات شوراهای شهر و روستا ملاک تایید یا رد صلاحیت ها فقط سامانه جامع انتخابات برای فرمانداران باشد و در بحث تخلیه اطلاعات تلفنی نیز باید به توصیه های امنیتی توجه شود و نباید مسائل فنی شما را از مسائل امنیتی غافل کند.

زینی وند با بیان اینکه تعرفه رای به مقدار کافی به شعب تحویل داده می شود اظهار داشت: تعرفه های رای به تناسب جمعیت توزیع می شود، اما فرمانداران و مجریان انتخابات به لحاظ تعرفه خود را برای مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم آماده کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه احراز هویت در انتخابات امسال یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و دولت است که از دادن رای تکراری و یا رای به نام اشخاص فوت شده جلوگیری می کند.

استاندار کرمان تصریح کرد: فرمانداران باید مراقب مسائل امنیتی در روز انتخابات باشند و اگر اتفاقی برای شعب رخ دهد، تاثیر منفی در رای گیری خواهد داشت.

وی افزود: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم ولایتمدار دیار شهید سلیمانی آمادگی خوبی برای مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ دارند و استان کرمان به دلیل زادگاه و مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مورد توجه بسیاری از مردم دنیا و ایران است.

زینی وند از عموم مردم برای مشارکت فعال در انتخابات دعوت کرد و گفت: از مردم درخواست داریم علی‌رغم تنگناها و دلخوری‌هایی که از وضعیت معیشتی دارند، اما این فرصت را از دست ندهند و از حق خودشان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هر اندازه پرتعدادتر در انتخابات شرکت کنیم و رئیس جمهور منتخب با رای بالاتری باشد، وضعیت ما در فردای انتخابات متفاوت است. حضور پررنگ در انتخابات در رفع مسائل داخلی و چالش‌های بین‌المللی تاثیر به سزایی دارد و امیدواریم همانند همه ادوار گذشته خصوصا مردم ولایتمدار کرمان حضور پرنگی داشته و به وظیفه ملی و اسلامی خود عمل کنند.

۲۸۳۹ صندوق اخذ رای در کرمان وجود دارد

کرمان مهیای درخشش سیاسی

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: بر اساس آخرین آمار ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر واجد شرایط رای در انتخابات ۲۸ خرداد داریم که از این تعداد ۵۵ هزار و ۶۲۶ نفر رای اولی هستند.

 محمد صادق بصیری افزود: از مجموع افرادی که در استان کرمان واجد شرایط رای دادن هستند، یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۲۰ نفر مرد و یک میلیون و ۷۹هزار و ۴۵۰ نفر زن هستند.

وی بیان کرد: بیشترین افراد واجد شرایط رای در شهرستان کرمان با ۵۶۲ هزار و ۱۳۷ نفر و کمترین افراد واجد شرایط مربوط به شهرستان کوهبنان با ۱۶ هزار و ۶۳۶ نفر است.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کرمان اظهار داشت: مردم استان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در انتخابات حضور خوبی داشته اند و رای آنها از میانگین کشوری بیشتر بوده که نشان از دلبستگی و همراهی با آرمان های انقلاب را دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل ویروس کرونا انتخابات امسال افزایش شعبه و صندوق رای داشتیم تصریح کرد: تعداد ۲ هزار و ۸۳۹ شعبه ثابت و سیار کار اخذ رای از افراد را در سراسر استان کرمان انجام می دهند و برای افرادی که در قرنطینه یا بیمارستان هستند نیز شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

 فرایند مربوط به برگزاری انتخابات از یکسال قبل شروع شده است و تمامی آمادگی ها از جمله آموزش دست اندرکاران، تهیه اقلام انتخاباتی، تعیین شعب اخذ رای و صندوق انجام شده و همه چیز برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم محیا شده است.

بصیری با بیان اینکه امسال انتخابات در فضای متفاوتی به لحاظ بیماری کووید ۱۹ انجام می شود افزود: تمهیدات برای رای گیری در این شرایط اندیشیده شده و در هر صندوق رای ناظر بهداشتی وجود دارد تا با کنترل بهداشتی دستورالعمل ها را در شعب و اعضای صندوق رعایت شود.

بصیری ادامه داد: حدود ۴۶ هزار نفر در روز انتخابات اعم از مجریان، بازرسان، ناظران و نیروهای امنیتی و حفاظتی کارهای مربوط به اخذ رای را در روز ۲۴ خرداد از افراد را انجام می دهند.

پهنای باند اینترنت کرمان برای انتخابات افزایش یافت

کرمان مهیای درخشش سیاسی

مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت : تمهیدات لازم برای تامین زیرساخت‌ها و برقراری ارتباطات امن و پایدار در روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در این استان انجام گرفته است.

سیدرهام حسینی افزود: ۱۷ نقطه ارتباط موقت (اینترانت ۱Mbps) و یک لینک SIP Trunk با ظرفیت ۴۰ کانال برای شورای نگهبان راه اندازی شده است.  

 وی بر فراهم شدن تمهیدات لازم در برگزاری هرچه بهتر انتخابات در استان کرمان تاکید کرد و از اعلام آمادگی کامل  مخابرات منطقه در این خصوص خبر داد.

مدیر منطقه کرمان ضمن تأکید بر اهمیت اتخاذ تمهیدات لازم حوزه های مختلف در راستای عدم بروز مشکل ارتباطی و مخابراتی در بازه زمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر اظهار داشت: با تلاش های گسترده همکاران، برنامه ریزی‌های فنی، تمامی زیرساختهای مخابراتی خصوصا دیتا وموبایل برای برگزاری انتخابات فراهم شده است.

وی تصریح کرد: آزمایش پوشش‌دهی سامانه های مخابراتی در نقاط مختلف استان، تست تجهیزات و رفع مشکل دستگاه‌ها و سیستم‌های مخابراتی، تشکیل و استقرار اکیپ فنی جهت رفع خرابی در صورت بروز مشکل و سایر موارد ازجمله اقدامات و فعالیت‌های این مخابرات در خصوص برگزاری هرچه بهتر انتخابات بوده است.

حسینی عنوان کرد: پهنای باند استانداری کرمان از ۶۰ به ۱۵۰ مگابیت،  فرمانداری ها از چهار به ۱۰مگابیت و پهنای باند بخشداری‌ها آنها از ۲ به چهار مگابیت ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه هفت شهرستان استان کرمان (منوجان، قلع گنج، رودبار، عنبرآباد، بم، راور و گلباف) که ثبت احوال آن مجهر به فیبر نوری نبوده طی ۲هفته گذشته توسط همکاران پر تلاش مخابرات منطقه کرمان فیبر آنها اجرا شد.

مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: همچنین حفاظت از مسیرهای فیبر نوری بین شهری و روستایی و ارتباطات شهری با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و نظامی در دستور کار بوده وانجام می گیرد.

وی با تاکید بر آماده باش کارگزاران روستایی و حضور در محل کار در زمان برگزاری انتخابات، ایمن سازی شبکه، افزایش پهنای باند برای پاسخ گویی به نیازهای انتخاباتی و سرویس دستگاه‌های پاور تغذیه و برق را از دیگر برنامه های مخابرات منطقه کرمان در این حوزه اعلام کرد.

وی افزود: شرایط لازم برای پوشش شعبه های اخذ رأی اعم از شعبه های ثابت و سیار به شبکه های ارتباطی و مخابراتی مهیا شده است.

همچنین در این نشست مقرر شد که روز جمعه هفته جاری تمامی مدیران وروسای مرتبط در حالا آماده باش کامل تا پایان اخذ رای در حوزه های انتخاباتی سراسر استان، در قرارگاه پایداری شبکه های مخابراتی منطقه کرمان که در ساختمان ستادی مخابرات تشکیل شده، حضور دارند.

۱۱ هزار نیرو امنیت انتخابات را در استان کرمان برقرار می کنند

کرمان مهیای درخشش سیاسی

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: یکی از رویکردهای مهم پلیس در کنار برقراری نظم و امنیت انتخابات، افزایش مشارکت گسترده در این رویداد مهم و دشمن شکن است.

 سردار عبدالرضا ناظری  با اشاره به اقدامات قبل از انتخابات و آمادگی کامل پلیس برای برگزاری آن تاکید کرد: پلیس اقدامات خود را با راه اندازی ۱۱ قرارگاه با محوریت قرارگاه امام علی از ماه ها قبل آغاز کرده به نحوی که از حدود ۴۰ روز قبل از شروع انتخابات، مامور و محافظ هر صندوق نیز مشخص شده است.

وی افزود: در این رابطه همانطور که شهرستان ها در حوزه کرونا با رنگ بندی خاصی مشخص شده اند در حوزه جرائم فضای مجازی نیز یک رنگ بندی خاص مشخص کرده ایم و در حوزه هر منطقه با اشرافیت اطلاعاتی مشغول رصد و تحلیل این فضا هستیم

سردارناظری با اشاره به بکارگیری در مجموع ۱۱ هزار نیرو برای ماموریت انتخابات در استان کرمان گفت: در این رابطه بیش از ۴ هزارو ۹۰۰ نیرو نیز از مجموعه سپاه و بسیج در حوزه نظم و امنیت انتخابات مشارکت می کنند.

وی بیان کرد: طی این مدت با حضور در تمام شهرستان های استان همه این نیروها را در خصوص نحوه انجام ماموریت نظم و امنیت انتخابات، سلامت انتخابات، زمینه های افزایش مشارکت های مردمی و انتخاب اصلح آموزش دادیم.

تمهیدات بهداشتی در شعب اخذ رای اندیشیده شده است

کرمان مهیای درخشش سیاسی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به ایجاد تمهیدات لازم بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شعب اخذ رای گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، شعب اخذ رای بیشتر در مکان های باز ایجاد شده و اگر شعبی در فضای بسته باشد، تهویه مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

حمید ضا رشیدی نژاد افزود: در تمامی شعب چیدمان صندلی ها و میزها با قاصله مناسب انجام شئه و شب قبل از برگزاری انتخابات فضای فیزیکی و وسایل کاملا ضد عفونی می شود.

وی تاکید کرد: همچنین در تمامی در حوزه های انتخابیه ناظرینی متشکل از حوزه بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی استان، هلال احمر و بسیج حضور دارند به ازاء هر صندوق یک نفر ناظر مقیم و با ازاء هر سه صندوق یک ناظر سیار حضور دارد.

رییس انشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: افراد هنگام مراجعه به شعب اخذ رای فاصله مناسب از یکدیگر را رعایت و حتما ماسک بزنند و خودکار شخصی در اختیار داشته باشند و اگر کسی در این زمینه مشکل داشت ماسک در اختیار او قرار داده می شود.

وی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات از اثر انگشت و جوهر استفاده نمی شود و شرایط برای ضد عفونی کردن دست ها هنگام ورود و خروج مهیا است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار