دبیرکل جمعیت هلال‌احمر:
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: امسال طرح «نذر آب ۴» از ابتدای تیر تا پایان شهریور ماه در ۱۵ شهرستان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان اجرا شد.
کد خبر: ۹۷۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 22 June 2021

محمدحسن قوسیان مقدم روز سه شنبه در نشست خبری اجرای طرح نذر آب ۴ افزود: این طرح که برای چهارمین سال متوالی در استان هایی که دچار مشکل کم آبی هستند در دستور کار قرار گرفته است.

طرح نذر آب ۴ در ۱۵ شهرستان کم آب کشور آغاز شد


جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، پویش ملی نذر آب را از سال ۱۳۹۷ به منظور ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم که با خشکسالی مواجه هستند، آغاز کرد.

وی ادامه داد: وضعیت خشکسالی و کاهش بارندگی دو عامل انتخاب این استان‌ها برای اجرای این طرح هستند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: هشت شهرستان در سیستان و بلوچستان، سه شهرستان خراسان جنوبی، دو شهرستان هرمزگان و دو شهرستان در جنوب کرمان در طرح نذر آب ۴ پوشش خدمات می‌شوند. 

قوسیان مقدم با بیان اینکه طرح نذر آب فقط تامین آب آشامیدنی نیست، اظهار کرد: این طرح‌ها در سه محور سلامت و بهداشت، معیشت و خدمات عمرانی در حال اجراست.

وی افزود: تحویل بسته‌های بهداشتی، اعزام تیم‌های تخصصی و پزشکی، توزیع بسته‌های مواد غذایی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی شامل ساخت و تجهیز تاسیسات آبی به منظور ایجاد دسترسی پایدار به آب شرب، شیرین سازی و قابل شرب کردن آب موجود در مناطق و لایروبی قنات‌ها و رودها از جمله اقدامات این طرح کشوری است.

اعلام فراخوان عمومی برای طرح نذر آب ۴
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در سال‌های گذشته این طرح با کمک‌های مردمی و خیران موفق به آبرسانی به مناطق محروم کشور شد و امسال با فراخوان عمومی از همه مردم و عمومی شدن کمک‌ها، طرح ابعاد بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: سال گذشته این طرح با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال اجرا شد که ۱۰ میلیارد ریال در بخش خدمات درمانی، ۸۰ میلیارد ریال در بخش حمایتی و بقیه در سایر خدمات هزینه شده است.

قوسیان مقدم از اعزام ۷۱۴ تیم پزشکی به مناطق محروم خبرداد و تصریح کرد: ارسال و تجهیز ۱۳۶۵ تانکر آب، توزیع ۴۴۰ هزار بطری آب، توزیع ۱۵ هزار و ۷۰۰ مورد اقلام دارویی و بهداشتی و توزیع ۱۳۷ میلیارد ریال بسته‌های معیشتی به ۱۰۷ هزار نفر، از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر در سه سال اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام عمومی این طرح در سال جدید و بهره‌مندی از سامانه‌های #۷۲۴* و بانک سامان امیداریم تا این طرح نسبت به سه سال گذشته وسعت خدمات بیشتری داشته باشد.

ادامه دارد...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار