شهردار کرمان:
شهردار کرمان با بیان اینکه مشارکت در طرح پازل همدلی وظیفه شهروندی و اجتماعی است گفت: عوامل مجموعه شهرداری کرمان تلاش کردند تا مرکز این استان، در طرح پازل همدلی حضور پررنگی داشته باشد.
کد خبر: ۹۷۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 22 June 2021

سیدمهران عالم‌زاده شامگاه دوشنبه در نشست با مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تأکید بر اینکه ثمرات پیگیری موضوعات اجتماعی و فرهنگی به‌طور مستقیم به جامعه و به مردم بازمی‌گردد، افزود: موضوعات اجتماعی نباید نادیده گرفته شود و لازم است با نگاهِ جامعه‌شناختی، تمام اقشار جامعه را در نظر گرفت.

وی در نظر گرفتن مؤلفه‌های اجتماعی در پرداختن به طرح‌های اجتماعی و فرهنگی و استفاده از تجارب دستگاه‌های مختلف اجتماعی را لازم برشمرد و اظهار داشت: در این دوره از مدیریت شهری، با در نظر گرفتن این رویکرد، طرح‌های خوبی اجرا شده است.

شهردار کرمان ادامه داد: شهرداری با تعداد نیروی محدود نمی‌تواند به‌صورت گسترده به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی وارد شود که لازم است دستگاه‌های مسئول در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، در کنار شهرداری باشند.

وی بیان داشت: در این دوره از مدیریت شهری، پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی به‌نوعی برای مردم مطالبه‌گری ایجاد کرده و به نیاز عمومی تبدیل شده است.

عالم‌زاده حوزه اجتماعی را بسیار پیچیده و کار کردن در این حوزه را مستلزم درک و بینش همه‌جانبۀ اجتماعی قلمداد کرد و گفت: معماری نیز مستلزم مطالعه موضوعات اجتماعیِ پیرامون است.

وی در خصوص مناسب‌سازی شهر برای افراد دارای معلولیت نیز گفت: با تنظیم ضوابط مناسب‌سازی، مناطق پنج‌گانه شهری را ملزم کردیم تا در ساخت پارک‌های جدید و بازسازی پارک‌های بزرگ، به این موضوع توجه داشته باشند.

شهردار کرمان با بیان اینکه امیدواریم با مطالبه‌گریِ جامعه معلولان، این روند ادامه پیدا کند، افزود: هرچند تا مناسب‌سازی کامل و استاندارد راه زیادی در پیش داریم، اما خوشبختانه در قدم اول، درک و توجه به نیازها و خواسته‌های افراد دارای معلولیت در جامعه شکل گرفته است.

عالم‌زاده شهر کرمان را به نسبت پیشینه خود دارای عقب‌ماندگی‌های زیادی دانست و گفت: در این دوره از مدیریت شهری با حمایت شورای شهر پنجم سعی کردیم درآمد شهرداری را افزایش دهیم، پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم و هر هفته یک پروژه را در قالب پویش افتتاح به بهره‌برداری برسانیم.

اقدامات شهرداری جایگاه کرمان را در کشور بهبود بخشید

مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست، با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری، رویکرد اجتماعیِ خوبی در شهرداری وجود داشته است، گفت: ازجمله می‌توان به مناسب‌سازی معابر شهری و فراهم آوردن امکانات لازم برای ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت اشاره کرد.

عباس صادق‌زاده به طرح پازل همدلی نیز اشاره کرد و گفت: ازسوی شهرداری کرمان در طرح پازل همدلی حرکت خیرخواهانه قابل توجهی انجام شده و این اقدام شهردار موجب شد تا استان کرمان به‌خصوص مرکز استان، جایگاه خوبی در کشور پیدا کند.

وی با اشاره به قدردانی معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور از همکاری و همت مرکز استان کرمان در مشارکت در طرح «پازل همدلی» گفت: علاوه بر آن لازم است تا از شهردار کرمان به‌دلیل داشتن نگاه ویژه به مناسب‌سازی معابر شهری تشکر شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: هرچند نگاه مناسب‌سازی معابر برای افراد دارای معلولیت نیز در گذشته وجود داشته، اما در این دوره از مدیریت شهری به‌طور محسوس شاهد مناسب‌سازی و استانداردسازی پارک‌ها، پیاده‌روها و حتی معابر قدیمی بودیم.

صادق‌زاده، مناسب‌سازی شهر را از حقوق اولیۀ افراد دارای معلولیت دانست و افزود: اصلاح مسیر رفت‌وآمدِ افراد دارای معلولیت، حداقل حقوق مطالبه‌شده آن‌هاست.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ادامه، درخصوص اقدامات انجام شده در شهر گفت: به‌عنوان یک شهروند، شاهد حرکت و تکاپوی شهر کرمان به‌سوی عمران و آبادانی هستم و این مهم کاملاً برای مردم ملموس است.

وی ابراز امیدورای کرد با ادامه یافتن و پیشبرد طرح‌ها و اقدامات شهری در دوره‌های آینده مدیریت شهری، شاهد یک کلان‌شهر زیبا باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان به انتخابات اخیر شورای اسلامی شهر کرمان نیز اشاره کرد و ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای شورای ششم افزود: امیدواریم اجرای پروژه‌ها و طرح‌های شهری در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی، همچنان ادامه داشته باشد.

اهدای لوح سپاس از سوی معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به شهردار کرمان

به پاس قدردانی از مشارکت در طرح سراسری پازل همدلی، ازسوی معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، به شهردار کرمان لوح سپاس اهدا شد.

همچنین مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز با اهدای لوح تقدیر، از شهردار کرمان تجلیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار