استاندار:
استاندار کرمان گفت: نمودار کرونا در این استان به سرعت در حال رشد است و اکنون مسئله ای مهمتر از حفظ جان مردم در برابر ویروس کرونا وجود ندارد.
کد خبر: ۹۷۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 26 June 2021

علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: استان های سیستان و بلوچستان در شرایط افزایش کرونا قرار دارند و نخستین فوتی بر اثر ویروس کرونا هندی در سیستان و بلوچستان مشاهده شده است.

وی با اشاره به برگزاری خوب انتخابات در استان کرمان تصریح کرد: از همه افرادی که انتخابات را با رعایت پروتکل ها برگزار کردند تشکر می کنیم و استان نیز مشارکت خوبی داشت.

استاندار کرمان تاکید کرد: در روند انتخابات شوراها اعتراضاتی وجود دارد که در مهلت قانونی باید توسط هیات های اجرایی و نظارت مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی با اشاره به روزهای پایانی کار دولت اظهار داشت: مدیران به لحاظ قانونی، اخلاقی و شرعی مجاز نیستند که کارها را نیمه تمام انجام دهند و هیچ گونه خلل، کوتاهی و بی انگیزگی را تحمل نمی کنیم.

زینی وند بیان کرد: از نیروی انتظامی درخواست داریم با سازماندهی مناسب ورودی و خروجی شهرها را کنترل کنند و در شهرهای با وضعیت قرمز هیچ گونه تجمعی برگزار نمی شود.

وی ادامه داد: نماز جمعه در شهرهای قرمز در فضای باز و با رعایت پروتکل ها باید برگزار شود و تالارها نیز در این شهرها بسته و تعطیل شوند.

استاندار کرمان با بیان اینکه جان مردم در خطر است تصریح کرد: دعوت به مراسم و همایش ها را نداریم و ورود به بوستان ها، تفرجگاه ها در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

وی گفت: تیم های نظارتی در قالب شرح شهید سلیمانی باید فعال شود و فرمانداران نیز باید بازارهای شلوغ را تعطیل کنند و ما به عنوان حاکمیت باید از جان مردم حفاظت کنیم.

زینی وند افزود: مسئولان اعم از فرمانداران و دستگاه قضایی باید برای کنترل ویروس کرونا کمک کنند و فعلا هیچ تضمینی برای گشایش نداریم.

پنج شهر کرمان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: پنج شهرستان شامل کرمان، بم، رودبار، قلعه گنج و منوجان استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و ۲۳ شهرستان و معادل ۷۲ درصد شهرستان های قرمز کشور، در کرمان و استان های همجوار قرار دارند.

محمدصادق بصیری افزود: شهرستان های فهرج، ریگان، نرماشیر، راور، کوهبنان، انار و رابر در وضعیت زرد کرونایی و ۱۱ شهرستان دیگر استان کرمان نیز در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه روند مبتلایان به کرونا از شکننده بودن وضعیت بیماری در استان کرمان خبر می دهد تاکید کرد: باید همه تجمعات مسدود و ترددها کنترل شود و در تالارها مراسم برگزار نشود و فقط رستوران های تالارها به صورت بیرون بر می توانند فعال باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: قرارگاه شهید سلیمانی درخواست تشدید نظارت، اعمال محدودیت ها، دورکاری و سایر موارد مرتبط در شهرستان های قرمز و نارنجی را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار