هفته بیست و پنجم رقابتهای لیگ برتر امشب با سه بازی آغاز می شود که در حساس ترین بازی پرسپولیس میزبان گل گهر است. این بازی برای قلعه نویی از دو جهت دارای اهمیت است.
کد خبر: ۹۷۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ 30 June 2021

هفته بیست و پنجم رقابتهای لیگ برتر فوتبال امشب با ۳ بازی آغاز می‌شود که تراکتور میزبان ذوب آهن است، پرسپولیس در تهران از گل گهر پذیرایی می‌کند و سایپا و پدیده نیز در تهران به مصاف هم می‌روند.

تراکتور - ذوب آهن
ذوب آهن در عین ناباوری در هفته‌های پایانی لیگ برتر یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ یک است و آنها باید آخرین تلاش‌های خود را برای فرار از منطقه خطر انجام دهند.

سبزپوشان اصفهان که با ۲۲ امتیاز در رده ماقبل پایانی جدول قرار دارند، باید با تراکتوری دیدار کنند که به تازگی دست به تغییر در کادر فنی زده و حالا فیروز کریمی عهده دار هدایت آن است. ذوبی ها در حالی باید برای فرار از خطر سقوط تلاش کنند که تراکتور هم بر خلاف انتظار نتایج خوبی نگرفته و آنها هم با ۳۳ امتیاز در رده هفتم قرار دارند.

تراکتور نسبت به نیم فصل اول بازیکنان مهمی را از دست داده است. احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژآگه مهم‌ترین بازیکنان جدا شده این تیم هستند که قطعاً جدایی شان در کیفیت این تیم تاثیرگذار است. بهترین گلزن این تیم محمد عباس زاده با ۹ گل است و خطرناک‌ترین بازیکن ذوب آهن نیز دارکو بیدوف با ۵ گل است.

ذوب آهن حتی در صورت پیروزی احتمالی در این بازی هم برای ارتقا رده در جدول، نیازمند نتیجه نگرفتن تیم‌های نساجی و سایپا است. تراکتور هم در صورت پیروزی در این بازی در خوشبینانه‌ترین حالت، ممکن است تا رده چهارم جدول صعود نماید.

پرسپولیس - گل گهر
دیداری بسیار حساس از چند جهت؛ و حساس‌ترین بازی امشب و شاید این هفته، بین این دو تیم برگزار می‌شود. دیدار دو تیم در نیم فصل اول تبدیل به بهترین پیروزی این فصل پرسپولیس و بدترین شکست این فصل گل گهر شد و چه بسا این دیدار برای قلعه نویی و شاگردانش جنبه انتقامی هم داشته باشد.

این دیدار برای هر دو تیم به لحاظ جدولی هم اهمیت زیادی دارد. از یک سو پرسپولیس برای تثبیت صدرنشینی‌اش به پیروزی در این دیدار خانگی نیاز دارد و از سوی دیگر گل گهر که نیم نگاهی به کسب سهمیه دارد، باید برای افزایش این شانس احتمالی در این بازی پیروز شود. ضمن اینکه شکست احتمالی برای گل گهر می‌تواند منجر به سقوط بیشتر و قطع امید از سهمیه آسیا شود.

پیروزی در این بازی برای امیر قلعه نویی دو اتفاق ویژه خواهد داشت. اول این که شانس کسب سهمیه گل گهر را افزایش خواهد داد و دوم این که با شکست دادن پرسپولیس این فرصت را برای استقلال فراهم می کند که خود را به صدر جدول نزدیکتر کند.

بهترین گلزن تیم پرسپولیس همچنان احمد نورالهی با ۶ گل و بهترین گلزن تیم گل گهر نیز کماکان گادوین منشا با ۱۰ گل است. هرچند این بازیکن هفته‌هاست در گلزنی ناکام بوده، اما از آنجایی که بازی رفت را هم از دست داده بود، برای این بازی انگیزه‌های مضاعفی دارد.

سایپا - پدیده
سایپا هم از جمله تیم‌هایی است که با خطر سقوط مواجه است و آنها هم نیاز دارند به پیروزی در این بازی خانگی دارند. نارنجی پوشان هم فصلی کابوس وار را تجربه کردند و همچنان خطر سقوط به دسته پایین‌تر آنها را تهدید می‌کند.

حریف امشب سایپا گرچه دغدغه‌های جدولی ندارد و به هیچ وجه خطر سقوط آنها را تهدید نمی‌کند، اما آنها نیز بدشان نمی‌آید در اولین سال تجربه مربیگری مهدی رحمتی، رتبه‌های بالاتر را در جدول تجربه کنند.

بهترین گلزن پدیده امین قاسمی نژاد با ۱۰ گل و بهترین گلزن سایپا مجید علیاری و مهرداد حیدری با ۳ گل زده هستند. گرچه سایپا با ۱۷ گل زده بعد از ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان به همراه صنعت نفت سومین خط حمله ضعیف لیگ را دارد، اما با توجه به حکم انضباطی مربوط به دیدار با پیکان، آنها عملاً ۱۵ گل زده در زمین دارند و به همراه ماشین سازی ضعیف‌ترین خط حمله مسابقات را دارند.

برنامه بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر به شرح زیر است؛

چهارشنبه ۹ تیر

تراکتورسازی تبریز – ذوب آهن اصفهان؛ ساعت ۱۹:۵۰ وزرشگاه یادگار امام تبریز
تیم داوری؛ یاسر همرنگ – آرمان اسعدی – محمد رضا مدیر روستا – رضوان سرشار، ناظر: حسین نجاتی

پرسپولیس تهران- گل گهر سیرجان؛ ساعت ۱۹:۵۰ ورزشگاه آزادی تهران
تیم داوری: اشکان خورشیدی – علی اکبر نوری – علی احمدی – حسین زیاری، ناظر: مسعود مرادی

سایپا تهران– شهر خودرو مشهد؛ ساعت ۱۹:۵۰ ورزشگاه شهید دستگردی تهران
تیم داوری؛ حمید حاج ملک – عباس پورحیدری – سید امیر قاسمی – محمد رضا مهرگان، ناظر: رحیم رحیمی مقدم

پنجشنبه ۱۰ تیر

آلومینیوم اراک – استقلال تهران؛ ساعت ۱۹:۵۰ وزرشگاه امام خمینی اراک
تیم داوری؛ مهدی سید علی – محمد جواد مداح – امیر محمد داودزاده – حسین زمانی، ناظر: حیدر شکور

نساجی مازندران – پیکان تهران؛ ساعت ۱۹:۵۰ ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر
تیم داوری؛ محمد حسین زاهدی فرد- تورج عیوض محمدی – یوسف مغروری – امیر سامان سلطانی، ناظر: حاتم بک پور

مس رفسنجان – فولاد خوزستان؛ ساعت ۲۰:۳۰ وزرشگاه شیدای صنعت مس رفسنجان
تیم داوری؛ محمد رضا تارخ – حامد صفایی – عدنان پیروی – ایمان کهیش، ناظر: یداله جهانبازی

نفت مسجد سلیمان – صنعت نفت آبادان؛ ساعت ۲۰:۵۰ وزرشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
تیم داوری؛ سید مهدی مرجان زاده – فرهاد فرهاد پور- پوریا زحمتی – رضا قاسمی، ناظر: نادر جعفری

فولاد مبارکه سپاهان – ماشین سازی؛ ساعت ۲۱:۱۵ ورزشگاه نقش جهان اصفهان
تیم داوری؛ علی ابراهیمی – حسین مرادی – صادق رستمی – ابوالفضل گرجی، ناظر: رضا سخندان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار