استان کرمان تا کنون سهم ناچیزی از تسهیلات کرونایی را دریافت کرده و مسئولان گره اصلی کار را عدم اطلاع‌رسانی عنوان می‌کنند و باید دید تا چه اندازه از ظرفیت رسانه‌ها در این حوزه استفاده شده است.
کد خبر: ۹۷۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 30 June 2021

گروه کاری اشتغال استان کرمان صبح امروز با حضور حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اعضای این کارگروه در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار و موانع و مشکلات جذب تسهیلات کرونایی در استان کرمان بررسی و مواردی چون مطالبه سختگیرانه تضامین بانکی و اطلاع‌رسانی نامناسب از شرایط اخذ تسهیلات مطرح شد.

رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در این جلسه با عنوان اینکه 5 هزار و 350 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به استان اختصاص یافته است اظهار داشت: در این راستا 24 هزار و 218 فقره پرونده پرداخت تسهیلات کرونایی در استان تشکیل و تاکنون 255 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی توسط بانک‌های استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه 489 مهدکودک در استان برای دریافت تسهیلات کرونایی تشکیل پرونده دادند که شامل اشتغال هزار و 472 نفر نیرو در این مهدکودک‌ها شده و تسهیلات 12 تا 16 میلیون تومانی به این مهدکودک‌ها اختصاص داده می‌شود.

رضا بردبار معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه بخش گردشگری در ایام شیوع کرونا آسیب بسیار زیادی دیده است اظهار داشت: 7 هزار و 300 بازدید از تأسیسات گردشگری استان در قالب 24 تیم بازرسی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه 528 فقره پرونده برای پرداخت تسهیلات کرونایی به صاحبان مشاغل گردشگری تشکیل شده است و هنوز ادامه دارد گفت: با توجه به آسیب زیادی که فعالان این بخش دیده‌اند انتظار داریم که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

عباسپور معاون صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در جنوب استان کرمان استقبالی از دریافت تسهیلات کرونایی توسط صاحبان مشاغل نشده است افزود: دریافت تضامین بانکی و همچنین مبلغ ناچیز اختصاص داده شده از دلایل عدم استقبال از دریافت تسهیلات کرونا در جنوب استان بوده است.

حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این جلسه با بیان اینکه در شیوه اجرا بند الف تبصره 18 تغییراتی ایجاد شده و دبیرخانه آن به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان واگذار شده است اظهار داشت: اعتبارات این تسهیلات هنوز پرداخت نشده و امیدواریم بتوانیم با هم‌افزایی بیشتر این تسهیلات را به نفع استان جذب کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه این تسهیلات کم بهره است، دستگاه‌ها باید تمام توان خود را بگذارند و با اهلیت‌سنجی این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود

وی با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید هر چه سریع‌تر پرونده‌های متقاضیان دریافت تسهیلات را تعیین تکلیف کرده و پاسخ مثبت یا منفی خود را برای پرداخت تسهیلات در اسرع وقت بدهند افزود: این کار کمک می‌کند اگر مراجعه کننده‌ای امکان دریافت تسهیلات را نداشت پرونده جدید تشکیل شده و سهم استان به‌طور کامل جذب شود.

مهرابی با بیان اینکه هیچ عذری از هیچ بانک و دستگاهی برای عدم جذب سهمیه استان پذیرفته نیست چرا که اعتبارات خوبی وجود دارد گفت: باید تلاش بیشتری برای جذب اعتبارات کرونا در استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 50 درصد اعتبار ابلاغی به استان جذب شده که با توجه به وضعیت استان ناچیز است افزود: دستگاه‌ها موظف هستند ویژگی‌های این تسهیلات را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه گزارش دقیقی از دلایل عدم استقبال از این تسهیلات وجود ندارد و دستگاه‌ها باید گزارش تحلیلی خود را ارائه کنند ادامه داد: مراجعات زیادی داریم که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونایی در دریافت تضامین بانکی سختگیری داشتند که انتظار می‌رود در این ارتباط حداکثر همکاری شود.

وی با اشاره به اینکه گره اصلی کار عدم اطلاع‌رسانی به مردم است و دستگاه‌ها موظف به آگاهی دادن به مردم در مورد هر نوع تسهیلاتی هستند گفت: اصناف در این شرایط کرونایی آسیب زیادی دیدند و باید تا جایی که امکان دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود مشکلات آنها را برطرف کرد.

استان کرمان تا کنون سهم ناچیزی از تسهیلات کرونایی را دریافت کرده و مسئولان گره اصلی کار را عدم اطلاع‌رسانی عنوان می‌کنند و باید دید تا چه اندازه از ظرفیت رسانه‌ها در این حوزه استفاده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار