عبور و مرورهای جاده ای بین استان‌های قرمز سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در حالی ادامه دارد که مسئولان در رسانه‌ها از ممنوع شدن رفت و آمد خبر می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ 03 July 2021

 استان‌های همجوار کرمان در حالی از وضعیت قرمز به سیاه گرایش پیدا کرده و آمار ابتلاء و فوتی در این استان‌ها سیر صعودی دارد که بنا به اعلام استانداری کرمان ورود خودروها از این استان‌ها به کرمان ممنوع است اما کافیست در مبادی ورودی استان کرمان به استان‌های همجوار سری بزنید و رفت و آمد آزادانه مسافران استان‌های همجوار به شهرستان‌های استان و شهر کرمان را مشاهده کنید.

عصر روز گذشته تنها در محور هفت باغ میزان ترافیک ورودی به کرمان به حدی بود که عبور و مرور به سختی انجام می‌شد.

پروتکل‌ها روی کاغذ مانده است

طبق مشاهده روز گذشته خبرنگار مهر شهر تفریحی ساردوئیه و درب بهشت نیز مملو از مسافران خوش نشین از استان‌های مجاور شده و گویی پروتکل‌های بهداشتی با وجود گذشت چند روز از درگیر شدن کرمان با موج پنجم کرونا همچنان روی کاغذ مانده است.

سفیران کرونای هندی در خیابان‌های کرمان/ بوستان ها مملو از جمعیت

همچنین مشاهدات میدانی خبرنگار مهر نشان از حضور گسترده مردم کرمان در تفریح گاه‌ها و بوستان‌ها دارد، هر چند که بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا چراغ‌های بوستانهای کرمان خاموش می‌شود اما مردم در تاریکی شب به صورت دسته جمعی و بدون ماسک بساط پیک نیک‌های خانوادگی را راه می‌اندازند.

طی روزهای اخیر اجرای پروتکل‌ها در ادارات کرمان وضعیت بهتری پیدا کرده است اما مردم در بازار و معابر شهر گویی کرونا را فراموش کرده‌اند.

هر چند که بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا چراغ‌های بوستان‌های کرمان خاموش می‌شود اما مردم در تاریکی شب به صورت دسته جمعی و بدون ماسک بساط پیک نیک‌های خانوادگی را راه می‌اندازند

آنچه که هم اکنون استان کرمان با آن دست و پنجه نرم می‌کند شیوع گسترده کرونا در شهرهای جنوبی از سوی هرمزگان و شهرهای شرقی از سوی سیستان و بلوچستان است به طوری که شهرستان بم روز پنجشنبه، شنبه و یکشنبه ادارات و صنوف بسته است.

با این وجود اگر نگاهی به بازار و مکان‌های تجاری کرمان بیندازید در کنار حضور گسترده مسافرانی که قرار بود به کرمان سفر نکنند اکثر مشاغل نیز فعال هستند.

با این وجود علی زینی وند همچنان در جلسات ستاد کرونا در استان کرمان که حالا تقریباً روزانه برگزار می‌شود، خواسته است که از ورود مسافران به استان کرمان جلوگیری شود.

وی خواستار برخورد قضائی با برگزار کنندگان مراسم عروسی و عزا شد و افزود: اوضاع کرمان نگران کننده است و متأسفانه آمار ابتلاء سیر صعودی دارد.

استاندار کرمان خواستار همکاری نیروی انتظامی برای خالی کردن بوستانها از مردم شد و گفت: می‌دانیم مردم خسته شده‌اند اما خطر کرونای هندی بسیار زیاد است و در صورت عدم رعایت مردم به زودی کرمان وضعیت بحرانی را تجربه می‌کند و افرادی که برای چند لحظه تفریح به بوستانها می آیند عزادار عزیزانشان می‌شوند.

وی خواستار همکاری نیروی انتظامی برای کنترل محدودیت‌ها شد و افزود: هیچ پلاک غیر بومی از استان‌های قرمز به ویژه از استان سیستان و هرمزگان نباید وارد کرمان شود.

کرمان دومین استان کشور از نظر شدت شیوع کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: هم اکنون می‌توان به صورت قطعی گفت کرونای هندی در استان کرمان در حال چرخش است و موارد از این بیماری در استان دیده می‌شود.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد افزود: کرمان گرفتار موج شدیدی از بیماری شده است و در صورتیکه مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند شاهد اوج گیری بیشتر موارد ابتلاء و فوت خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۴۰ نفر در آی سی یو بستری هستند و ۴۵ نفر از ونتیلاتور استفاده می‌کنند و روند مراجعه مردم به بیمارستانها سیر صعودی دارد. هزار ۱۰۰ نفر مشکوک به کرونا در استان کرمان هم اکنون در بخش‌های کرونایی بستری هستند.

الگوی بیماری در اکثر شهرستانها دلتا است و این مساله می‌تواند میزان نگرانی را بیشتر کند زیرا این ویروس بسیار مسری استوی بیان کرد: الگوی بیماری در اکثر شهرستان‌ها دلتا است و این مساله می‌تواند میزان نگرانی را بیشتر کند زیرا این ویروس بسیار مسری است.

 

وی متوسط بستری روزانه در کرمان را ۳۳۰ نفر دانست و برخی از شهرستان‌های شرقی و جنوبی در کنار رفسنجان بیشترین میزان بیمار را به خود اختصاص داده است.

آماده باش به بیمارستانی نظامی و انتظامی

قرار بر این است که از امروز بیمارستان‌های نظامی در آماده باش برای کمک رسانی به بیماران کرونایی باشند همچنین خودروهای حاشیه بوستان‌های کرمان نیز جریمه خواهند شد.

سفیران کرونای هندی در خیابان‌های کرمان/ بوستان ها مملو از جمعیت

طبق گفته دانشگاه علوم پزشکی کرمان این استان از نظر شدت بیماری در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

کلیه اماکن ورزشی تعطیل شد

همچنین کلیه اماکن ورزشی استان کرمان نیز از امروز بسته است و باشگاه‌ها حق ادامه فعالیت ندارند.

طبق اعلام سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در کرمان موارد قطعی موارد کرونا مثبت در استان ۶۴۹ نفر است که اکثر آنها گرفتار نوع دلتا شده‌اند که کرمان با ۳۱۷ بیمار در صدر قرار دارد.

۱۲۹ بستری طی ۲۴ ساعت

مهدی شفیعی به خبرنگا مهر گفت: ۱۲۹ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند که سیر صعودی کاملاً مشهود است.

وی همچنین موارد فوتی را ۴ نفر اعلام کرد که دلیل کاهش تعداد مرگ و میر انجام واکسیناسیون در افراد بالای ۷۵ سال عنوان شده است.

همکاری مردم کرمان برای گذر از موج کنونی بسیار مهم است و در غیر این صورت به زودی کرمان وضعیت غیرقابل کنترل از نظر شیوع ویروس دلتا پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار