به گفته مسئولان کرمان در حال عبور از سنگین‌ترین پیک کرونا قرار دارد و تندترین شیب رشد بیماری در کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۷۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ 17 July 2021

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده بار دیگر وضعیت شهرستان‌های استان کرمان امروز تغییر کرد و در حال حاضر از 23 شهرستان استان، 9 شهرستان منوجان، بم، جیرفت، کهنوج، رودبارجنوب، سیرجان، رفسنجان، فهرج و کرمان در وضعیت بسیار پرخطر و به رنگ قرمز پررنگ قرار گرفته‌اند و 7 شهرستان زرند، شهربابک، ارزوئیه، فاریاب، عنبرآباد، نرماشیر و قلعه‌گنج در وضعیت قرمز، شش شهرستان بافت، رابر، بردسیر، انار، راور و ریگان در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان کوهبنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

متاسفانه در استان کرمان هر روز شرایط بد و بدتر شده و آمارهای کرونایی رکوردهای جدیدی را ثبت کردند تا جایی که تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان از مرز 26 هزار نفر گذشته است و به گفته مسئولان کرمان در حال عبور از سنگین‌ترین پیک کرونا قرار دارد و تندترین شیب رشد بیماری در کشور را به خود اختصاص داده است.

نگاهی به آمار بستری‌‌ها، بیماران سرپایی و فوتی‌های کرونا در استان نشان می‌دهد که در روزهای پایانی نخستین ماه تابستان وضعیت قرمز کرونایی در استان کرمان روزبه‌روز پررنگ‌تر شده و این ویروس در شرایط فوق قرمز کرمان بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد.

علی زینی‌وند استاندار کرمان در جلسه امروز ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: در بحث واکسن از عدم تخصیص به افراد بالای 50 سال استان کرمان گلایه کردیم و از امروز سایت برای درخواست واکسن بالای 50 سال در برخی استان‌ها باز شده و درخواست داریم در مرحله اول برای جنوب و شرق استان کرمان نیز این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه امروز مکاتبه‌ای را با رئیس جمهور و وزیر بهداشت در زمینه اعطای کمک‌های مالی و تجهیزات به استان خواهیم داشت، افزود: مطالبه جدی ما این است وزارت بهداشت در بحث واکسن در استان کرمان را که در حال حاضر تقریباً شاید استان اول به لحاظ اوج بیماری است، توجه ویژه‌ای داشته باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه محدودیت تردد بین استانی همچنان برقرار است گفت: ورودی‌های استان کرمان از سمت استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان باید به شدت محدود شده و ورودی ییلاقات به صورت جدی کنترل شود.

وی با بیان اینکه مراسم اعیاد قربان و غدیر و روز عرفه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در زمان کم برگزار شود افزود: فرمانداران مراسم بدون پروتکل را تعطیل کنند.

محمدصادق بصیری جانشین استاندار در ستاد کرونای کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان کرمان تنها شهرستان کوهبنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد اظهار داشت: شش شهرستان انار، بافت، بردسیر، ریگان، رابر و راور نارنجی و 16 دیگر شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: وضعیت کنونی به شدت نگران کننده و شکننده است و باید همه ضوابط را برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا داشته باشیم.

وی بیان کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تشدید اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز نسبت به مشاغلی از جمله ممنوعیت پذیرایی رستوران و قهوه‌خانه در فضای سربسته، ممنوعیت فعالیت تالارهای پذیرایی و سالن‌های سینما و تئاتر و پاساژها و استخر و باشگاه بدنسازی و شهربازی و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی برای هفته جاری نیز به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری مراسم روز عرفه و اعیاد ذی‌الحجه باید پروتکل‌های بهداشتی سال گذشته رعایت شود عنوان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا مهلت رسیدگی به پرداخت مالیات‌ها یک ماه و تا پایان مردادماه تمدید شد.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه در هفته گذشته روند رو به رشد بیماری کرونا را در استان کرمان داشتیم و شاید تندترین شیب مخصوص استان کرمان بوده عنوان کرد: اکنون هزار و 328 بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان کرمان داریم و سنگین‌ترین پیک را طی می‌کنیم و 202 بیمار در آی سی یو بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت جنوب استان کرمان مناسب نیست افزود: بعد از آن مرکز استان کرمان به دلیل جمعیت بیشتر و هم به دلیل سرریز شدن بیماران شهرهای دیگر به مرکز استان، وضعیت خوبی ندارد و از ظرفیت‌های داخل بیمارستانی استفاده می‌کنیم و هر جایی که بشود، تخت بستری ایجاد می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 320 بیمار بستری در بیمارستان افضلی‌پور کرمان داریم، بیان کرد: در این بیمارستان و بیمارستان پیامبر اعظم(ص) به طور متوسط در هفته گذشته روزانه 170 تا 180 بیمار بستری داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه شش مرکز واکسیناسیون در شهر کرمان ایجاد کرده‌ایم، گفت: انتظار این است روزانه حداقل 10 هزار واکسن بزنیم و این ظرفیت را داریم و مردم نباید هجوم بیاورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار