ستاندار کرمان:
استاندار کرمان با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان کرمان گفت: تقاضا دارم وزارت بهداشت به بحث واکسیناسیون استان کرمان توجه ویژه ای داشته باشد.
کد خبر: ۹۷۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 17 July 2021

علی زینی‌وند ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان با بیان اینکه برخی از فرمانداران در انجام وظیفه خود در حوزه کرونا کروتاهی می‌کنند، گفت: برخی از مسئولان آن طور که باید در حوزه مسئولیت‌شان در مورد کرونا پای کار نیستند و کوتاهی از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و باید با آنها قانونی برخورد کرد.

زینی وند با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها با محوریت فرمانداران پای کار باشند، افزود: حالا که استان‌های همجوار ما به ثبات نسبی در مورد کرونا رسیده‌اند اکنون استان کرمان در بدترین حالت نسبت به کل کشور است و همکاری تمامی ارگان‌ها را لازم دارد و تقاضا دارم وزارت بهداشت به بحث واکسیناسیون استان کرمان توجه ویژه ای داشته باشد.

وی همچنین گفت: با رئیس جمهور و وزیر بهداشت مکاتبه‌ای داشتیم مبنی بر اختصاص کمک‌های مالی برای استان کرمان که بیمارستان‌های استان برای تهیه دارو و تجهیزات نگرانی نداشته باشند.

زینی‌وند همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی از استان‌ها واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را آغاز کرده‌اند ما نیز درخواست کرده‌ایم که برای استان کرمان به خصوص جنوب و شرق استان ثبت نام برای واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را آغاز کنند.

وی همچنین از سازمان‌های بیمه گر درخواست کرد: در این شرایط بحرانی به صورت جدی پای کار باشید و تأمین مالی و پرداخت‌ها را به روزتر کنید تا در زمینه تأمین دارو و تجهیزات برای بیماران کرونایی در استان به هیچ وجه کمبود نداشته باشیم.

محدودیت تردد بین استانی باید سختگیرانه تر کنترل شود

استاندار کرمان ضمن تشکر از ستاد نماز جمعه عنوان کرد: همکاری‌ها در بحث عدم برگزاری نماز جمعه‌ها بسیار خوب بوده است. مراسم اعیاد قربان و غدیر و روز عرفه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در زمان کم برگزار شود و فرمانداران در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها اجازه دارند که این مراسمات را تعطیل کنند.

زینی‌وند افزود: رفت و آمد بین شهرستان‌های استان دیگر نیاز به برگ تردد ندارد چون کل استان کرمان در وضعیت بحرانی قرار دارد اما همچنان محدودیت تردد بین استانی باید سختگیرانه تر کنترل شود و همچنین باید ورودی‌های استان کرمان از سمت هرمزگان و سیستان و بلوچستان به شدت محدود شود و ورودی مناطق ییلاقی بسته شود.

گلایه از بی توجهی مردم به هشدارهای قوع سیلاب

وی در پایان با تسلیت شهادت مأموران نیروی انتظامی گفت: حجم این عملیات خیلی بالا بود و هوشیاری نیروی انتظامی بالاتر بود اما از دست دادن این عزیزان واقعه جبران ناپذیری است.

وی همچنین با اشاره به حادثه تأسف بار وقوع سیل در برخی نقاط استان کرمان و تسلیت جان باختن تعدادی از هم استانی‌هایمان گفت: ما از مردم گلایه داریم چون از هفته‌ها قبل به چندین صورت مختلف به آنها هشدار وقوع سیل را داده بودیم ولی توجهی نکرده‌اند.

زینی وند بیان کرد: افرادی که نسل‌ها در این استان زندگی کرده‌اند باید چنین وقایعی را بشناسند و احتیاط لازم را داشته باشند.

وی گفت: حتی مشاهده شده بعضی از مردم خودشان روی رودخانه پل می‌زنند و من دستور دادم هر جا در بستر رودخانه و مناطق ییلاقی مانع در بستر رودخانه‌ها ایجاد شده است از قبیل خانه، پل و غیره تخریب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار