رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان می‌گوید تعداد قابل ملاحظه‌ای از بستری های کرونا در بخش مراقبت های ویژه سالمندانی هستند که واکسینه نشده اند.
کد خبر: ۹۸۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 17 August 2021

دکتر علی موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: لذا از مردم درخواست داریم که در رده سنی خود حتما واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: در این پیک همه گیری غیر از سالمندان شاهد درگیری جوانان و کودکان هم هستیم که مدافعان سلامت خسته شده اند و درخواست داریم مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به فکر سلامت خود و دیگران باشند.

موسوی افزود: شعارهایی مانند در خانه بمانیم، کرونا را شکست می‌دهیم و بسیاری از شعارهای این روزها هنوز برای خیلی‌ها جدی نیست؛ درست است در خانه ماندن برای بسیاری خسته کننده شده است امّا مردم به وضعیت کادر درمان و مدافعان سلامت که از خود و خانواده شان گذشتند هم کمی فکر کنند که برای ارائه خدمات به بیماران مجبور به پوشیدن لباس های طاقت فرسا هستند و به طور مستقیم در معرض خطر قرار دارند.

رئیس بیمارستان دولتی علی بن ابیطاب رفسنجان در خانه ماندن را بهترین روش قطع زنجیره بیماری کرونا دانست و افزود: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دیگر پروتکل های بهداشتی تا زمان واکسینه شدن عمومی بسیار موثر است.

وی گفت: اگرچه بخش عمده کمبودها برطرف و خدمات رسانی به بیماران در حال جریان است اما این وضعیت با تلاش بسیار از جمله تخلیه هشت بخش بیمارستان از جمله بخش های جراحی مردان و زنان و تبدیل آنها برای بیماران کرونایی فراهم شده است.

موسوی جمعیت مبتلایان و مراجعان را زباد عنوان کرد و گفت که با تلاش های بسیار تاکنون توانسته ایم خدمات رسانی را ساماندهی کنیم.

به گفته وی کمبود اکسیژن، بخش های مراقبت ویژه، تخت های آی سی یو و ... از مشکلات حوزه بهداشت و درمان در بیمارستان علی ابن ابطالب (ع) رفسنجان بود که خدمات دهی را کند کرده بود.

موسوی افزود: با گذشت مدّتی این بیمارستان با اجرای تصمیم های مدیریتی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب توانسته است شیب افزایشی مبتلایان و مرگ و میر را تا حدودی کنترل کند و تعداد بهبودیافتگان قابل قبولی را داشته باشد.

وی تعداد بیماران تحت مراقبت به صورت اکسیژن درمانی را تا تاریخ انجام مصاحبه (روز گذشته) ۱۹ بیمار اعلام کرد و گفت که ۵۳ نفر نیز بدون نیاز به اکسیژن بستری هستند.

موسوی تصریح کرد: علاوه بر آن به تعداد ۴۸ تخت ویژه آی سی یو و ۹۰ تخت بستری غیر ویژه ( بیمار مبتلا به کرونا که نیاز به اکسیژن ندارد) هم آماده کردیم؛ تخت به اندازه کافی خالی داریم، امّا آرزوی ما این است که همه این تخت ها همچنان تا ریشه کن شدن بیماری خالی بمانند و اوج بیماری فروکش کند.

وی همچنین ادامه داد: مرکز بحران شهدای صنعت مس هم که نیمه دوّم سال گذشته در محوطه بیمارستان با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال توسط مجتمع مس سرچشمه ایجاد شد که در مواقع ضروری همچون بحران کرونا از آن استفاده می شود و در درمان بیماران مبتلا به کرونا نیز موثر است.

دکتر موسوی با اشاره به ظرفیت ۵۰ تختی این مرکز خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این مرکز به ۱۶ تخت آی سی یو مجهز شده و بقیه تخت ها برای بیماران غیرویژه است که نیاز به تجهیزات آی سی یو ندارند.

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان در ادامه به طرح " نذر نفس " در این بیمارستان اشاره و بیان کرد: تاکنون خیران ۱۰ کپسول اهدا کرده اند.

وی یکی دیگر از تدابیر لازم در حال انجام برای کاهش بیماری را خدمات رسانی به بیماران داخل خانه برشمرد و گفت: این افراد اینک شامل ۲۰۰ نفر نیازی به بستری ندارند و با مراجعه روزانه به بیمارستان داروی خود را تحویل می گیرند.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار