فرماندار شهرستان طالقان با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به تامین نیازهای طالقان به ویژه راه های روستایی گفت: ۱۶ روستا از طالقان هنوز رنگ آسفالت ندیده اند که نیازمند تخصیص اعتبارات و حمایت ویژه برای احداث و ترمیم راه های روستایی هستیم.
کد خبر: ۹۸۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 25 August 2021

به گزارش «تابناک البرز» سید سجاد حسینی نسب، فرماندار شهرستان طالقان، در خصوص پروژه‌های هفته دولت، گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۱۷ پروژه دولتی و یک پروژه خصوصی با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان در طالقان به بهره برداری می رسد که از این میزان ۸ میلیارد تومان در بخش خصوصی و ۳۴ میلیارد تومان در بخش دولتی تامین اعتبار شده است.

فرماندار طالقان افزود: گازرسانی به چهار روستای آرموت، تکه آرموت، کلانک و سنگوان درهفته دولت به بهره برداری می رسد. همچنین بهینه سازی شبکه برق شهرستان از جمله ایجاد پست های جدید، جابجایی شبکه فشار متوسط و تامین برق برای نقاط مورد نیاز ، استخر ذخیره آب کشاورزی در روستای سوهان، اجرای طرح هادی در ۴ روستا، و اجرای عملیات آبخیز داری و آبخوانداری  در چند روستا از جمله پروژه هایی ایت که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

فرماندار طالقان در ادامه با اشاره به اینکه این شهرستان حدود ۲۸۸ کیلومتر راه روستایی دارد؛ گفت: از این نیزان ۱۵۸ کیلومتر آسفالت و ۸۸ کیلومتر خاکی و بدون آسفالت است. متاسفانه پس از گذشت ۴۰ دهه از انقلاب اسلامی حدود ۱۶ روستا در طالقان هنوز رنگ  آسفالت را ندیدند و خاکی هستند.  با توجه به پیگیری های انجام شده امیدواریم امسال با تخصیص اعتبارات مناسب بتوانیم نسبت به آسفالت این روستاها اقدام کنیم.

 وی افزود: برای آسفالت منطقه بالاطالقان اعتباری در نظر گرفته شده و مقرر است بعد از لوله‌گذاری گاز، در راه بالا طالقان ترمیم و آسفالت انجام شود.

با کمبود اعتبار، گاز ۲۲ روستای طالقان خاموش ماند

حسینی نسب با بیان اینکه گازرسانی  ۳۹ روستای طالقان  در حال اجراست؛ افزود: از این تعداد در ۲۲ روستا علمک گذاری انجام شده و متاسفانه  شرایط اقتصادی و تغییر پیمانکاران موجب ایجاد وقفه در اجرای کامل عملیات شده است.  قرار بود  با اتصال این روستاها به خط اصلی انتقال گاز، در هفته دولت شاهد روشن شدن مشعل گاز در این روستاها باشیم که به دلیل کمبود اعتبارات این امر انجام نشده است.

وی در خصوص جاده جدید هشتگرد به طالقان، گفت: اگرچه این جاده حدود ۳۰ کیلومتر نسبت به جاده قبلی مسیر را کوتاهتر کرده است،  اما  ایمنی  لازم را ندارد و متاسفانه در سطح این جاده هیچ نقطه ای پوشش آنتن  ندارد و هیچ اقدامی در خصوص روشنایی جاده انجام نشده است.

خطر رانش چند نقطه از جاده جدید طالقان را تهدید می‌کند

فرماندار طالقان همچنین با اشاره به رانش چند سال گذشته در طالقان، گفت: رانش  چندسال گذشته در جاده طالقان مهار شده  و جابجایی لوله گاز از این جاده صورت گرفته است و ایمنی بدر این نقطه برقرار است. اما در خصوص جاده جدید طالقان در برخی نقاط خطر رانش وجود دارد که  در خصوص جلوگیری از آن مکاتبات لازم  با اداره راه و شهرسازی انجام شده و امیدواریم به رودی اقدامات لازم برای مهار رانش های احتمالی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار