مهریان : قله رمه چری با ارتفاع چهار هزار و صد متر به عنوان پنجاه و سومین قله بالای چهار هزار متر رشته کوه دنا شناسایی شد.
کد خبر: ۹۸۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹ 28 August 2021

کوهنورد ، طبیعت گرد و فعال رسانه ای اهل کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی یک قله جدید با ارتفاع چهار هزار و صد متر به عنوان پنجاه و سومین قله بالای چهار هزار متر رشته کوه دنا و با نام انتخابی "رمه چری" خبر داد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سعید مهریان ، افزود : این قله مخروطی شکل چهارمین قله دنای شرقی از سمت گردنه بیژن است و در ضلع جنوبی قله کل خرمن واقع شده و به این خاطر "رمه چری" نامیده شده است که سابقا دامنه ضلع غربی آن جزو مراتع عشایر منطقه بود و به همین دلیل محلیان به آن "رمه چری" می گویند.
مهریان ادامه داد : مسیرهای صعود به قله "رمه چری" از جبهه غربی؛ خط الارس دنای شرقی با مبدا گردنه بیژن ، از جبهه شمال شرقی از مسیر دنگزلو با مبدا روستای دنگزلو از توابع پادنای علیا ، از جبهه جنوب شرقی از تنگ نول با مبدا پاسگاه محیط بانی کوه گل شهرستان دنا است که از این مسیرها می توان به قله کل خرمن هم صعود کرد.
وی با اشاره به این نکته که قله مذکور در روز پنج شنبه ۱۴۰۰/۶/۶ شناسایی شد افزود : رایج ترین و راحت ترین مسیر صعود به قلل "کل خرمن" و رمه چری از گردنه بیژن و خط الارس دنای شرقی و کوتاه ترین مسیر برای فرود از قلل مزبور،پاکوب منتهی به دره نول است.
مهریان گفت : در سال ۹۸ قله کل گایونه به ارتفاع ۴۱۲۰متر به وسیله کوه نورد مزبور به عنوان پنجاه و دومین قله بالای چهار هزار متر دنا شناسایی و برای اولین بار ازطریق پایگاه خبری تنسیم به جامعه کوه نوردی کشور معرفی شد.
این فعال رسانه ای و کوهنورد در پایان گفت : این قله به یاد و خاطره شهید والامقام ، علی صفر التیامی خوب شناسایی و معرفی شده است .
قله رمه چری
قله رمه چری
رمه چری و دور نمای نول جنوبی
رمه چری و دور نمای نول جنوبی
پادنا از کل خرمن
پادنا از کل خرمن
کله قندی ،نمک و کل خرمن از دامنه برف کرمو
کله قندی ،نمک و کل خرمن از دامنه برف کرمو
قله نمک
قله نمک
کل خرمن
کل خرمن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار