تابناک کهگیلویه و بویراحمد بررسی می کند
البته تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خبری انتقال توربین این نیروگاه را از قبل هشدار داده بود اما در همان موقع هم متاسفانه موضوع را حاشیه سازان به مباحث رقابتی دو نماینده فعلی و سابق گره زدند و اجازه پیگیری مصرانه داده نشد و سخنان حال نماینده مجلس می تواند به نوعی تایید خبرهای آن موقع تابناک باشد!
کد خبر: ۹۸۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 29 August 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حدود 2 سال است که وضعیت پروژه های مهم و حیاتی حوزه 4 شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده روند اجرایی خود را متوقف و یا دچار حرکتی لاک پشتی می بیند و در این بین حواشی زیادی هم متاثر از مسائل سیاسی و رقابت دو نماینده فعلی و سابق گریبانگیر آن ها است . کار تا جایی حاشیه ساز شده است که هر روزه خبری ناگوار از این پروژه ها به گوش می رسد . در حالی که تا قبل از این در رسانه ها خبر از روند رو به جلوی پروژه ها بود اما طی یکی دو سال اخیر گاه گاه خبرهایی ناامید کننده از برخی پروژه های این 4 شهرستان به گوش می رسد!
چند ماه پیش خبر انتقال تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک حاشیه ساز شد که فرماندار وعده بازگشت این تجهیزات را داده بود اما هنوز هم مشخص نیست وعده فرماندار به کجا رسید! همین نیروگاه دوباره چند روز پیش حاشیه ساز شد و گفته شد روند اجرایی آن به گچساران واگذار شده است نکته ای عجیب که کریمی نژاد از ان برآشفت و وعده برخورد با شایعه سازان را داد !
چند مدت پیش هم موضوع باند اضطراری شهر دهدشت حاشیه ساز شد که البته فرماندار کهگیلویه با وجود اطلاع چند ماه قبل ، از ماجرا ، متاسفانه واکنشی به آن نشان نداد و هیچ مصاحبه یا توضیحی ارائه نداد و هم اکنون هم مشخص نیست که سرانجام ان چه شد! البته نماینده مردم 4 شهرستان در مجلس هم تاکنون به این موضوع ورود نکرده و یا اینکه اگر در حال پیگیری است ، توضیحی به افکار عمومی نداده که ماجرای فرودگاه به کجا رسید!(البته انتظار از فرماندار این است که به خبر فرودگاه هم مانند خبر نیروگاه پادوک واکنش نشان دهد و اینگونه بی تفاوت از کنار آن عبور نکند)فرودگاه دهدشت پرواز کرد ! / پروژه هایی که یکی پس از دیگری به مشکل برخورد می کنند!
برخی پروژه های راه سازی ، سد آبریز ، فسفات چرام و برخی پروژه های ریز و درشت وجود دارند که مدت ها است خبری از ان ها نیست و مشخص نیست که سرانجام آن ها به کجا رسیده است ضمن اینکه پیگیری رسانه ای این مشکلات هم با توجه به جو سنگین رقابتی بین دو نماینده فعلی و سابق ، بدون خروجی است و متاسفانه نمی توان انتظار توضیح شفاف از مسئولین اجرایی یا نماینده را داشت !
عکس یادگاری با توربینی که وجود ندارد؟!
در دوره نماینده سابق در مورد نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک هم از همان ابتدا هاشمی پور این نیروگاه را 750 مگاواتی عنوان می کرد و حتی در کشور اروپایی سازنده توربین حاضر و اقدام به گرفتن عکس با توربینی کرد که به قول خودش اسم دهدشت بر روی آن حک شده بود! حال نماینده فعلی کهگیلویه به گونه ای سخن می گوید که گویا اصلا این توربین وجود ندارد و یا اینکه به دلیل عدم تخصیص ارز وضعیت مبهمی دارد! و مشخص نیست که واقعیت ماجرا چیست؟ حال افکار عمومی منتظر شفاف سازی هر دو نماینده فعلی و سابق در مورد ادعاهایشان هستند و اگر اسنادی دارند برای تنویر افکار عمومی منتشر کنند و البته در این بین فرماندار کهگیلویه و معاون اقتصادی استاندار موظف هستند موضوع را جدای از ادعاهای نمایندگان که قانونا مسئول پیگیری روند اجرایی نیستند و فقط وظیفه نظارتی دارند شفاف سازی کنند .
البته تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خبری انتقال توربین این نیروگاه را از قبل هشدار داده بود "شایعه یا واقعیت ؟ توربین نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت تغییر مسیر می دهد؟ " اما در همان موقع هم متاسفانه موضوع را حاشیه سازان به مباحث رقابتی دو نماینده فعلی و سابق گره زدند و اجازه پیگیری مصرانه داده نشد و سخنان حال نماینده مجلس می تواند به نوعی تایید خبرهای آن موقع تابناک باشد!
توضیحات موحد در خصوص نیروگاه پادوک
حجت‌الاسلام سید محمد موحد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه در پاسخ به سؤوالی مبنی بر اینکه احداث سیکل ترکیبی پادوک در چه مرحله‌ای قرار دارد، اظهار داشت: از آغاز دوره نمایندگی تاکنون 20 تا 30 جلسه برای پیگیری این پروژه برگزار و اقداماتی انجام گرفت.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: در اولین جلسه که با حضور استاندار و مدیرعامل صندوق توسعه ملی داشتیم آقای شهیدزاده در ابتدا ادعا کرد پرونده‌ای به این اسم در صندوق وجود ندارد.
موحد ادامه داد: با پیگیری‌هایی که داشتیم و اسنادی که مدیر پروژه ارائه داد معلوم شد پروژه سابقه دارد ولی بانک عامل بانکی است که آقایان گفتند میلیون‌ها دلار بدهی معوق دارد لذا صلاحیت اینکه بتواند دوباره در میدان تأمین ارزی وارد شود را ندارد.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس تصریح کرد: برای تعیین بانک عامل سراغ دیگر بانک‌ها رفتیم بانک‌های مختلفی را دنبال کردیم در نهایت قرار شد بانک ملت وارد شود مشکل ارزی را حل کند. با مدیرعامل بانک نشست داشتیم پذیرفت که مشکل ارزی را قبول کند.
وی با اشاره به اینکه باید وزارت نیرو بازگشت ارز مورد تعهد بانک را تضمین کند، افزود : به این منظور از وزارت نیرو نامه گرفتیم اما بانک و صندوق توسعه نپذیرفتند گفتند باید شخص وزیر بازگشت ارزی را تضمین کند.
موحد گفت:جلسات مختلف برگزار شد نشست‌هایی با مدیرعامل صندوق توسعه ملی و بانک ملت برگزار کردیم هفته آینده در نشست دیگری با وزیر نیرو تصمیم نهایی برای اینکه بانک ملت ارز را تامین و وزارت بازگشت آن را تضمین دهد خواهیم داشت.
نماینده مردم کهگیلویه تعیین تکلیف توربین‌ها را بی‌پاسخ گذاشت و گفت: در حالی که هنوز مشکل منابع ارزی حل نشده ساخت توربین محلی از اعراب ندارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، انتظار از مسئولین این است که در مورد برخی پروژه های مهم و تاثیرگذار استان مسائل سیاسی و قومیتی را کنار بگذارند و با مردم شفاف سخن بگویند و البته موضوعات را فارغ از اینگونه مسائل پیگیری کنند و اگر احیانا در جایی توان و نفوذ پیگیری را ندارند از دیگر افراد آشنا به مسائل کمک بگیرند چرا که آن ها در این خصوص مسئول هستند و هر گونه کم کاری گناهی نابخشودنی و تعلل مجدد در روند توسعه استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار