جای تعجب دارد در حالیکه وضعیت نارضایتی عمومی مردم از عملکرد دستگاههای اجرایی از صدر تا ذیل بر همگان عیان است و این نارضایتی به شکل رکود در فعالیت دستگاهها در حوزه های مختلف عمرانی ،کشاورزی ،زیرساختی و خدماتی بروز نموده و آثار آن در میزان مشارکت مردم در پای صندوق های رای وبه تبع آن نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی ،شوراها وریاست جمهوری نمایان شده است ،اما در جشنواره شهید رجایی ،29دستگاه اجرایی استان بعنوان نمونه مرود تجلیل قرار گرفته اند !
کد خبر: ۹۹۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ 31 August 2021

طی مراسمی امروز سه شنبه با حضور استاندار و مسوولان استانی در بیست و چهارمین جشنواره استانی شهید رجایی ۲۹ مدیر برتر ایلام از نظر ارزیابی عملکرد معرفی و تجلیل شدند.

آنگونه که رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در این مراسم گفته است ؛ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی با استناد به مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری انجام و هرساله دستگاه های برتر در جشنواره شهید رجایی تجلیل می شوند.

بر همین اساس در راستای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان در سه مرحله ارسال مدارک دستگاه ها، عملکرد و خود ارزیابی انجام گرفته است. سنجش عملکرد دستگاه ها در محور اصلی شاخص های عمومی و اختصاصی نظیر توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی و صیانت از حقوق شهروندی و دیگر بخش ها هر سال انجام می‌ شود.

بدیهی است خروجی عملکرد درست و منطقی دستگاههای اجرایی باید در کنار پیشبرد برنامه های دستگاه متبوع به شکل جلب رضایت ارباب رجوع به عنوان بیس اصلی و فلسفه وجود دستگاههای اجرایی و خدماتی ظهور وبروز نماید و در کنار شاخص های تعیین شده ،ملاک اصلی ارزیابی ها میزان تاثیرگذاری این دستگاههای بر توسعه و زندگی مردم باشد .

جای تعجب دارد در حالیکه وضعیت نارضایتی عمومی مردم از عملکرد دستگاههای اجرایی از صدر تا ذیل بر همگان عیان است و این نارضایتی به شکل رکود در فعالیت دستگاهها در حوزه های مختلف عمرانی ،کشاورزی ،زیرساختی و خدماتی بروز نموده و آثار آن در میزان مشارکت مردم در پای صندوق های رای وبه تبع آن نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی ،شوراها وریاست جمهوری نمایان شده است ،اما در جشنواره شهید رجایی ،29دستگاه اجرایی استان بعنوان نمونه مورد تجلیل قرار گرفته اند !

بررسی تعداد دستگاههایی که بر اساس شاخص های مد نظر سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان عنوان نمونه را کسب و مورد تجلیل قرار گرفته اند ،نشان می دهد تنها دستگاهی که نتوانسته است در  شاخص ها و پارامترهای تعیین شده ،عنوان نمونه را کسب نماید ! نیروی دریایی استان ایلام است !که جای داشت مسئولین بررسی وارزیابی عملکرد ها ،نام این نهاد را نیز در ردیف دستگاههای نمونه قرار دهند تا اجحافی در حق هیچ دستگاه یا نهادی صورت نپذیرد !!!

بدیهی است اگر شاخص های در نظر گرفته شده  به صورت واقع بینانه تری میزان کارآیی وعملکرد دستگاههای اجرایی استان در حوزه های گوناگون را در بوته قضاوت وارزیابی قرار می داد ،یقینا نمی بایست هیچ دستگاهی در استان تحت عنوان " نمونه " مورد تجلیل قرار می گرفت !چه بسا بسیاری از آنان نیز بدلیل اهمال در انجام وظایف ومعطل نمودن مردم  وعدم پیشرفت ملموس در برنامه های توسعه ای مورد توبیخ قرار می گرفتند !

هرچند بنا نداریم تلاش و کوشش مدیران متعهد و متخصص را نادیده انگاریم ،اما نمی توان بر این حقیقت تلخ چشم بست ،  چنانچه این سطح از دستگاههای اجرایی و خدماتی از حیث ارزیابی عملکرد در صدر قرار گرفته ودر حوزه انجام وظایف نمونه تلقی شوند ،نه تنها می بایست در حوزه های گوناگون فضای استان گل وبلبل بود در حوزه توسعه ای نیز نمی بایست شاهد قرار گرفتن  واژه " محروم " در پسوند این استان باشیم !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایلامی
|
United Kingdom
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
احسنت به این قلم
خانژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
فرماندار چوار واقعا حقش بود بعنوان فرماندار نمونه انتخاب بشه
صددرصد مردم ازش رضایت دارن و بمعنای کلمه جهادی ومردمی هستن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار