وزیر علوم و تحقیقات در ارتباط تصویری با دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در رفسنجان بر افزایش کمی وکیفی محصولات باغی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۹۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 05 September 2021

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان وزیر علوم و تحقیقات در ارتباط تصویری با این همایش با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت محصولات باغی همزمان با افزایش کیمت گفت : مستندات علمی کمک می کند تا از کارهای موازی جلوگیری و بهره وری بیشتر شود.کنگره علوم باغبانی ایران در رفسنجان


آقای زلفی گل افزود: دیپلماسی علمی با کشورهای همسایه سرلوحه کار این وزارتخانه قرار می گیرد.

وزیر علوم و تحقیقات با بیان اینکه همه رشته های علمی باید مدنظر و در راستای توسعه انها گام برداریم تصریح کرد: رشته های پزشکی و کشاورزی سلامت جسمی و رشته های علوم انسانی سلامت روحی بشر و رشته های فنی مهندسی با اختراعات و تکنولوژی آسایش را فراهم می کنند.


زلفی گل افزود: رشته باغبانی سلامت جسمی بشر را از طریق تغذیه و سلامت روحی را با تزیین پارک ها و گلها فراهم می کند، باغبانی در واقع یک دانش چندوجهی است و توانایی منحضر به فرد دارد و باید بیشتر مورد توجه و حمایت شود.

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان  هم گفت: بیش از ۱۵ سال است که از دانشگاه های جامعه محور، نسل سوم و کارافرین صحبت می شود اما مسیر و نقشه راه مشخصی در این زمینه وجود ندارد و این نشان می دهد به درستی در این مسیر قدم برنداشته ایم.


حسن رنجبرعسکری" یادآور شد: باید در مسائل باغبانی مسائلی در زمینه تولید، توزیع و بسته‌بندی و مسائل مختلف بازوی فکری دولت را بازی کنیم و این زمان مناسب را مغتنم بشماریم.


به گفته دبیر دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران ۵۷۰ مقاله در هشت محور به دبیرخانه کنگره ارسال شده که ۹۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۳۰ بصورت پوستر ارائه می شود.

برگزاری ۲۲ سخنران علمی شخصیت های داخلی و بین المللی و دو میزگرد تخصصی در صنعت گلخانه و مدیریت تنش های محیطی از دیگر برنامه های این همایش علمی است.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار