معاون حفاظت محیط زیست کرمان:
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان از معرفی ۱۴۰ واحد صنعتی کرمان به مراجع قضائی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 06 September 2021

به گزارش «تابناک کرمان» به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان کرمان، داریوش غفاری در این رابطه گفت: با توجه به تکلیف قانونی صاحبان صنایع مبنی بر ارائه خود اظهاری و ارائه آمار و مستندات به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و به منظور نظارت و پایش بهتر صنایع، علی‌رغم اخطاری‌ها و مکاتبات صورت گرفته اقدامی در خصوص انجام خود اظهاری انجام ندادند.

وی ادامه داد: در نهایت پس از بررسی مسائل فنی در طول سه ماه گذشته به استناد ماده ۱۶ قانون هوای پاک این صنایع با هماهنگی دستگاه قضائی به مراجع قضائی استان معرفی شدند تا براساس قوانین اقدام لازم با این صنایع صورت پذیرد.

غفاری عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از توسعه و اشتغال استان و تولید ملی در مرحله اول با انجام مکاتبه و ارائه راهنمایی لازم و در مرحله دوم به صورت اخطار کتبی، موارد تخلف به صاحبان صنعت اعلام شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمان اظهار داشت: علی رغم اقدام مثبت تعدادی از صنایع در ثبت اطلاعات در سامانه جامع محیط زیست انسانی و انجام خود اظهاری، برخی از صنایع بدون هیچ توجهی به تکلیف قانونی، از انجام خود اظهاری خودداری کردند که حسب وظیفه قانونی پیگیری قضائی در این خصوص در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

غفاری از تمامی صنایع استان درخواست کرد هر چه سریع‌تر اطلاعات مربوط به واحد صنعتی خود را در سامانه جامع محیط زیست انسانی به نشانی iranemp.ir ثبت کنند تا از مشوق‌های قانونی لازم برخوردار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار