با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ، حجت الاسلام قاسم‌خانی بعنوان امام جمعه جدید خوی معرفی شد.
کد خبر: ۹۹۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳ 17 September 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان خوی با حضورنماینده محترم ولی فقیه دراستان وامام جمعه ارومیه حجت‌الاسلام والمسلمین  قریشی ورئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ، فرماندار، جمعی از علما و مدیران و اساتید حوزه های  علمیه، فرماندهان نظامی و انتظامی و رؤسای دستگاه‌های اجرایی شهرستان خوی در محل سالن شهیدکوچری فرمانداری خوی برگزارشد.

نماینده ولی فقیه در اذربایجان غربی  در این مراسم  از زحمات ۲۱ ساله حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری قدردانی کرد وافزود : تلاش های بی وقفه آقای شکوری به خصوص در گسترش کمی و کیفی حوزه علمیه خوی و توسعه ارتباطات علمی و خدمات آموزشی به طلاب و بویژه ارتقای سطح معرفتی و بصیرتی ایشان از حافظه تاریخی مردم دار المومنین هرگز فراموش نخواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی دراین آیین  با اشاره به این که بیش از ۴۰سال است که فریضه عبادی و سیاسی نماز جمعه در  ایران اسلامی بخصوص استان آذربایجان‌غربی برگزار می شود گفت: نماز جمعه را میراث مهم و ماندگار امام خمینی ره در جمهوری اسلامی ایران دانست و مسئولان نظام اسلامی باید باحضور مستمر در این فریضه عبادی و سیاسی ، از این فرصت برای حل مسائل و مشکلات مردم استقاده کنند.

 

 عباسی فرماندار خوی نیز دراین مراسم ازتلاش های بی وقفه آقای شکوری امام جمعه سابق خوی تشکر کرد وگفت خطبه های نماز جمعه و نیز حضور موفق و موثر در جلسات اداری و فرهنگی شهرستان،  تجمیع و کارآمد سازی نهادهای خیریه مردمی و مطالبه گری در استیفای حقوق قانونی شهروندان از مسئولان  راازویژگی های ایشان دانست

 

درادامه این آئین حجت‌الاسلام سیدرضی  امام جمعه سابق خوی نیز از اقدامات خود در دوران امامت جمعه این شهرستان اشاره کرد وگفت :با کمک علما ومسئولین شهرستان خوی این شهرستان از یک حوزه علمیه به ۴حوزه برادران وخواهران ارتقا یافت وگفت هم اکنون در حوزه علمیه این شهرستان تا پایه۱۰وسطح ۳تدریس می‌شود ک از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

 در این آیین حجت‌الاسلام قاسم خانی امام جمعه جدید خوی نیزنماز جمعه را محل تربیت درست اسلامی جوانان دانست وگفت نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هرشهراست وباید امام جمعه نیز محور حدت وهمگرایی وهمدلی اقشار مختلف جامعه بالاخص مردم ومسولئن باشد..

 

حجت الاسلام عبدل رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی گفت: ائمه جمعه در تمام صحنه ها و برهه های حساس بعد از انقلاب اسلامی همواره نقش تعیین کننده خود را در دفاع از انقلاب اسلامی ایفا کرده اند و امروز نیز این پایگاه مهم سیاسی و دینی در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

 

.درپایان این مراسم از خدمات ۲۱ ساله حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری بااهدا لوح وهدایا تقدیرشدوحجت السلام شیخ حجت قاسم خانی بعنوان امام جمعه خوی معرفی شد.

پیش  از مراسم تکریم ومعارفه نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه ارومیه ومسئولین روحانیون و خانواده شهدا با حضور در گلزارشهدا ی شهرستان خوی با اهدا گل ونثار فاتحه با آرمان‌های امام انقلاب وشهدا تجدید میثاق کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار