نمایندگان مردم اراک در مجلس و جمعی از مسئولین به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک بازدید و نقاط قوت و ضعف را بررسی و مهمترین موانع و چالش های پیش رو را احصا کردند.
کد خبر: ۹۹۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 20 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی در این بازدید گفت: مسائل محیط پیرامونی این بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی که یکی از کانون های مهم جاذب جمعیت و ترافیک در شهر اراک خواهد شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با توجه به تعداد کارکنان این مرکز که بالغ بر ۱۷۰۰ نفر خواهد بود و روزانه هزاران نفر از مردم استان مرکزی و سایر استان ها به این بیمارستان مراجعه خواهند کرد، وجود این حجم بسیار زیاد پارکینگ خودرو مورد نیاز می باشد.
وی افزود: همچنین با توجه به مراجعات و تردد گسترده افراد و خودروها در محیط پیرامونی بیمارستان ولی عصر(عج) تهیه و تصویب طرح وضعیت شبکه معابر و نحوه برنامه ریزی و مدیریت بر حمل و نقل و ترافیک موجود در اطراف این بیمارستان ضروری است.
وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی با همکاری شهرداری اراک نسبت به تهیه و تصویب طرح فوق الذکر در مراجع ذیربط اقدام و در همین راستا در نظر است زمین متعلق به شرکت پخش فرآورده های نفتی که در روبروی بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) با تامین فضای اداری مورد نیاز شرکت پخش فراوردهای نفتی در نقطه ای دیگر، برای احداث پارکینگ طبقاتی اختصاص یابد.
محمد حسن آصفری دیگر نماینده مردم اراک در مجلس نیز ضمن تاکید بر رفع موانع موجود، به آماده سازی زیرساخت‌های پارکینگ ها و توقفگاه ها- تغییر مکان پمپ بنزین مستقر و تسریع امور تاکید کرد.
وی افزود: بیمارستان ولیعصر یک دهه است که با تغییر مدیریت های مختلف در دانشگاه و آمد و شد پیمانکاران متعدد بالاخره ابتدای امسال ساخت و توسعه آن شتاب گرفته و قرار است در ۱۳ طبقه با ۴۸۰ تختخواب و بخش های مختلف سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ کارگر روزانه در همه طبقات مشغول کارند و کار با مهندسی تمام و نظارت عالی انجام می شود که ضمن افزایش نیروی کار به ۴۰۰ نفر در روز امید می رود شاهد افتتاح و بهره برداری بیمارستان در نیمه اول سال آینده باشیم.
گفتنی است طرح توسعه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک ۴۵ هزار مترمربع است که به گفته پیمانکار و دست اندرکاران این طرح، تا بهره برداری ۲۸۵ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که با افتتاح و راه‌اندازی بیمارستان حضرت ولی عصر این بیمارستان بزرگترین و مجهزترین مرکز درمانی غرب کشور خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار