مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی از بهره برداری از ۴۹طرح از ۸۴ طرح آموزشی نیمه تمام در استان مرکزی تا پایان سال خبرداد.
کد خبر: ۹۹۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 20 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی حسین محمدی با بیان اینکه ۸۴ طرح نیمه تمام آموزشی در قالب ۴۷۰ کلاس با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت داریم افزود: ۵۸ مورد آن به صورت مشارکتی با کمک خیران و دولت در حال اجراست.
وی با بیان اینکه سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۶۰ درصد رشد زیربنایی در فضای آموزشی داشتیم یادآورشد: تلاش می‌کنیم در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی رشد زیربنایی فضای آموزشی داشته باشم.
مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی با بیان اینکه پیش بینی شده ۴۹ طرح آموزشی تحویل آموزش و پرورش داده شود که در ۶ ماهه اول ۲۰ پروژه تحویل شده است گفت:مابقی این طرح ها هم در ۶ ماهه دوم امسال تحویل آموزش و پرورش می‌شود.
وی با بیان اینکه در سه شهرستان اراک، ساوه دلیجان تعداد دانش آموزان نسبت به زیربنای فضای آموزشی بیشتر است افزود: از لحاظ زیربنایی فضای آموزشی استان مرکزی بالاتر از میانگین کشوری است و در سایر نقاط استان مشکلی در بحث سرانه‌ها و استانداردهای فضای آموزشی نداریم.
مدیرکل نوسازی استان مرکزی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۰.۸ متر مربع به مجموع سرانه‌های آموزشی استان اضافه شده است اظهارداشت: با تأمین زمین در این سه شهرستان مشکل فضای آموزشی این شهرستان‌ها هم مرتفع می‌شود.
سرانه میانگین کشوری برای فضای آموزشی ۵.۲ مترمربع و سرانه استاندار جهانی آن ۸.۲ متر مربع است در برخی شهرها از جمله در شهر تفرش سرانه فضای آموزشی آن برابر با استاندارد جهانی است که امیدواریم با تأمین زیرساخت‌ها سرانه آموزشی استان مرکزی به استاندارد جهانی برسد.

وی افزود: در راستای سیاست‌های نوسازی مدارس کشور در بحث جذب خیرین خوشبختانه طی سه سال اخیر با افزایش ۱۸۶ درصدی کمک‌های خیرین را در امر مدرسه‌سازی داشتیم و امیدواریم این حمایت‌ها در سال‌های آتی افزایش یابد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار