مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۱۴ نیروگاه خورشیدی موقوفه با ظرفیت ۳۰۰کیلووات ساعت ، امسال دراین استان به شبکه متصل و در حال تولید برق است.
کد خبر: ۹۹۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 20 September 2021

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی افزود: این نیروگاه‌های خورشیدی با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل موقوفات مرتبط در۱۴ بقعه متبرکه شاخص استان مرکزی راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: آستان مقدس امامزادگان محمد و طیب (ع)روستای شهسواران،۷۲تن ساروق (ع)شهرساروق،طاهر و مطهر (ع)روستای کلاغ‌نشین،عبدالله (ع)روستای کودزر،خدیجه خاتون (س)روستای حشمتیه،اهل بن علی بن الحسین (ع)روستای ورچه،سید علی (ع)روستای سرطاق،فاطمه بنت حسین ابی محمد (س)شهرنراق،هاشم و عبدالله (ع)روستای کهنه حصار،محمد (ع)بخش قره کهریز،امامزادگان آستانه علوی (ع)،محمد (ع)روستای نخجیروان ،احمد بن علی (ع)روستای ذلف‌آباد و موقوفه فرمانفرما از جمله بقاع متبرکه و موقوفه ای هستند که به نیروگاه‌های خورشیدی مجهز شده اند.
وی اظهار داشت: تمامی تجهیزات لازم برای راه‌اندازی این نیروگاه‌ها از جمله استراکچر، پنل، کابل، تابلو برق و کنتورها از تولیدات داخلی هستند و توسط کارشناسان و متخصصان بومی استان راه‌اندازی شده‌اند.
حجت‌الاسلام واحدی یادآورشد: این نیرو گاه ها با هدف تامین برق،ایجاد درآمد پایدار برای بقعه،تولید انرژی پاک، استفاده بهینه از فضای بقاع متبرکه و ترغیب مردم به اجرای طرح های زیست محیطی راه اندازی شده و یک نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی نیز موسوم به موقوفه فرمانفرما تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار