رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از کاهش بستری های کرونایی به 381 نفر در بیمارستان های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ 20 September 2021

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و همچنین افزایش واکسیناسیون در سطح جامعه، استان اردبیل در حال حاضر به حالت نسبتا پایدار بازگشته و هیچ شهرستانی با وضعیت قرمز در استان وجود ندارد.

وی افزود: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین‌شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان های گرمی، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مردم فریب کاهش مبتلایان و فوتی ها را نخورند؛ کرونا همچنان خطرناک است و برای خروج کامل از پیک پنجم لازم است پروتکل های بهداشتی با جدیت تمام رعایت شود.

حبیب زاده بیان کرد: در شبانه روز گذشته 43 بیمار کرونایی جدید در استان شناسایی و بستری شدند و 6 فوتی نیز در مدت یاد شده گزارش شده است. در حال حاضر 289 بیمار کرونایی به علت کمبود تخت و سطحی بودن ابتلاء، تحت نظر کادر درمان در منازل بستری هستند و همچنین 381 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت مداوا قرار دارند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته تعداد 56 بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. در حال حاضر وضعیت 87 بیمار کرونایی وخیم است که در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

این مسئول درباره آمار واکسیناسیون در استان نیز اذعان کرد: از آغاز واکسیناسیون تاکنون طی نوبت اول برای 485 هزار و 639 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 214 هزار و 559 نفر در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 700 هزار و 198 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار