معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به خسارات جبران ناپذیر به مدیریت شهری به دلیل تاخیر در انتخاب شهردار، گفت: با انتخاب شهردار کارآمد باید از برخی اتفاقات دوره‌های قبلی شوراها و از بین رفتن اعتماد عمومی ممانعت شود.
کد خبر: ۹۹۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 20 September 2021

عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به وارد آمدن خسارات جبران ناپذیر به سبب تاخیر و تعلل برخی از شوراهای استان جهت انتخاب شهردار در بدنه مدیریت شهری و ضرورت تسریع در انتخاب فرد کارآمد و منطبق با قانون، هرگونه گونه تاخیر و تعلل شوراها در انتخاب شهرداران قابل چشم پوشی نیست و قطعاً اقدامات قانونی لازم برای برخورد با شورای مذکور به عمل خواهد آمد.

وی افزود: مستند به تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، شوراهای اسلامی شهر راسا نسبت به انتخاب شهردار اقدام و مراتب را جهت طی تشریفات قانونی لازم و صدور حکم انتصاب به مرجع ذیصلاح قانونی معرفی می‌کنند.

معاون استاندار تهران بیان کرد: با توجه به اینکه مهمترین وظیفه شوراهای اسلامی انتخاب شهردار بر اساس شرایط آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی این سمت می‌باشد، ضروری است که با رعایت شرایط مذکور برای انتخاب شهردار به منظور جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی، فساد اداری و سوءاستفاده از امکانات عمومی مانند آنچه که در دوره‌های قبلی فعالیت برخی از شوراهای اسلامی شهرها ملاحظه شده که ایجاد بدبینی و از بین رفتن اعتماد عمومی را به همراه داشت، اقدام شود.

چراغعلی اضافه کرد: لذا کارگروهی ویژه با محوریت حوزه عمرانی استانداری تشکیل شده تا در رابطه با گزینه‌های پیشنهادی شوراهای اسلامی شهرها برای تصدی سمت شهردار، ضمن امعان نظر به رعایت مواد قانونی، بررسی‌های همه جانبه و نظارت دقیق تر صورت گیرد و در نتیجه با انتخاب شهرداران توانمند، کارآمد و شایسته از عزل و نصب‌های مکرر شهرداران ممانعت به عمل آمده و به ثبات مدیریت شهری کمک شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۷ شهر استان تهران، انتخاب شهرداران ۸ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با نظر شوراهای اسلامی شهر و صدور حکم از سوی وزیر کشور و دیگر شهرها با صدور حکمی از سوی استاندار صورت می‌پذیرد.

گفتنی است که ۶ شهر استان تهران فاقد شورای اسلامی بوده که به قائم مقامی استاندار و حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی مراتب انتخاب شهردار اصلح مورد بررسی و تایید قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار