در حال حاضر آپدیت iOS 15 معرفی و در دسترس کاربران قرار گرفته، اما لازم است پیش از دریافت این نسخه کار‌هایی را انجام داد که در این خبر به آن‌ ها اشاره شده است.
کد خبر: ۹۹۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۳ 21 September 2021
 

به گزارش تابناک سمنان شرکت اپل سرانجام سیستم عامل iOS 15 خودش را رونمایی کرد و از هم اکنون کاربران دستگاه‌های شرکت اپل می‌توانند این به روز رسانی را روی دستگاه‌های خودشان دریافت و نصب کنند. اما پیش از نصب این به روز رسانی لازم است کار‌هایی را انجام دهند که نصب بدون دردسر و راحت تری داشته باشند که در ادامه به این نکات اشاره می‌شود.

قابلیت‌های بسیاری به iOS 15 اضافه شده، اما این تغییرات نسبت به نسخه قبلی خیلی مشهود نیستند، اما تغییرات خوب و کاربردی هستند که تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اولین موردی که باید پیش از به روز رسانی سیستم عامل دستگاه خود به آن توجه کنید، سازگاری آیفون‌ها است. این به روز رسانی از آیفون ۶ به بعد در دسترس کاربران قرار دارد. البته در برخی از موارد دستگاه‌های قدیمی هم می‌توانند این به روز رسانی را دریافت کنند، اما عملکرد آن‌ها کند می‌شوند.

 آپدیت iOS 15

نکته بعدی مربوط به فضای خالی در آیفون است. این به روز رسانی بین پنج تا ۵.۵ گیگابایت فضای خالی برای نصب نیاز دارد و اگر دستگاهی این میزان فضای خالی را ندارد توصیه می‌شود که از نصب این به روز رسانی خودداری کند.

مورد بعدی به پشتیبان گیری از آیفونی است که قرار است این به روز رسانی را دریافت کند. این پشتیبان گیری را می‌توان از دو راه انجام داد: پشتیبان گیری از طریق iCloud و پشتیبان گیری با استفاده از iTunes که به یک لپ تاپ مک یا ویندوز نیاز دارد. این پشتیبان گیری هم به این منظور انجام می‌شود که اگر در حین به روز رسانی اطلاعاتی حذف شد، نسخه دیگری از آن وجود داشته باشد.

نکته مهم بعدی مربوط به رمز عبور Apple ID است. پس از آپدیت به iOS ۱۵، در بیشتر موارد آیفون از کاربر رمز عبور Apple ID را می‌خواهد که برای استفاده از سرویس‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و توصیه می‌شود پیش از نصب این به روز رسانی، رمز عبور خود را نوشته و در دسترس داشته باشید.

نمای کلی قابلیت های iOS 15

مورد بعدی به اینترنتی که می‌خواهید با استفاده از آن این به روز رسانی را دریافت و نصب کنید، مربوط است. برای دریافت این سیستم عامل، اتصال به وای فای ضروری است و با اینترنت همراه امکان دانلود به روز رسانی وجود ندارد.

میزان ظرفیت باتری و شارژ باقی مانده نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود. این میزان باید حداقل ۵۰ درصد باشد. اگر میزان شارژ کمتر از این عدد باشد، آپدیت سیستم عامل انجام نخواهد شد.

گفتنی است که در ساعات اولیه به سراغ دریافت iOS ۱۵ نروید و ساعاتی را برای اینکار انتخاب کنید که سرور‌ها خلوت‌تر هستند و سرعت دریافت و نصب نیز بیشتر است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار